bjirn Skrevet August 27, 2003 Rapporter Share Skrevet August 27, 2003 Hoi! Nuh har så tiden kommet for å skifte dempere... De bak kan karakteriseres som "sykkelpumper", og derfor har jeg gått til innkjøp av gule koni . Fremme og bak. Det jeg lurer på, er om noen kan fortelle meg (gjerne med bilder og illustrasjoner) hvordan jeg får av demperne fremme.. Har sett (ikke så veldig nøye), men så ikke helt hvordan jeg fikk de av nede... Håper på positive svar! (BMW 320i Shadowline E30 ja) Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet August 28, 2003 Rapporter Share Skrevet August 28, 2003 Er en skive der som demperen stikker opp av tårnet helt nede. Helt rund med fire hull i. Ser ikke ut som den skal løses, men denne er der for å klemme demperen fast nede i tårnet/fjærbenet/eller-hva-faen-det-heter, i hvertfalll; den som demperen står i. Så må du av med stabstaget for å få bærearmen ned. Og kanskje styrestaget og det som står ved siden. Varierer litt. Fikk det til uten på min gamle, men den eg har nå måtte eg løse disse på. Enklere og løse kalipperen og, slik at man kommer lettere til og man ikke strammer bremseslangen når man bøyer ut demperen for å ta den av. Var egentlig en litt dårlig forkalring. Men det kommer av seg selv. Det eneste eg brukte litt tid på, var å finne ut at det var den ringen som holdt demperen nede. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet August 28, 2003 Rapporter Share Skrevet August 28, 2003 Jeg gjorde dette nettopp på min. Tok av styrekula, løsnet så på bærekula (konen som står opp i fjærbeinet). Tok en jekk og løftet fjærbeinet litt opp, så presset jeg ned bærearmen og vips så var den løs. Men pass på jekken når du løfter, for hvis den glipper så kan det gjøre vondt :) - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet August 28, 2003 Rapporter Share Skrevet August 28, 2003 løsnet så på bærekula (konen som står opp i fjærbeinet). Ett lite rapp eller to med hammeren her gjør at konet slipper lettere.... Stresset litt med det på ene siden, før min gode vann sleggemekanikeren var borte og ga den et dunk. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Skal montere Gule Koni og Apex 60/40 på min E30 nå! Trenger man noe spesialverktøy? (Er vant til Golf 2 jeg, det var litt vrient på den). Ellers er det bare rett fram? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Desember 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 du trenger en fjærklemme til fjærene fremme, ellers er det vel grei skuring... bak er det veldig enkelt... jekk opp og skru av... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.