Gå til innhold

kortsluttet forsterker

Ranger emnet

Morgis

Anbefalte innlegg

Lånte bort ampen min.

USCrap.

Han klarte å koble pluss inn på minus på ampen, minus på pluss på ampen.

Altså motsatt polaritet.

Forsterkeren likte ikke dette og har lagt seg til en vane å spise sikringer til frokost og middag.

Jeg byttet de 4 polariserte kondensatorene på kretskortet, men den er fortsatt sulten.

Noen som har noen innspill?

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. Ikke gidde å bruke mer tid og peng på å fikse en forsterker som koster det samme som en 6-pack, en burger og taxien hjem..

Sorry no var eg stygg.. Overtrøtt kl (03.02)

tid er ikke noe problem :)

har loddet og jobbet en dfel med slikt så hvis jeg bare vet hvor feilen kan ligge så går det fort å bytte komponenter.

er for galt å kaste den selv om den er litt jall.

Spillte tråsallt når den fungerte. :D

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg ville begynt med å bytte ut alle kondensatorene siden du allerede har byttet de ved inntaket. disse tåler som regel en del, og i de tilfellene hvor de er ødelagte pga feil polarisering er det som oftest synelig da de har sprukket.

jeg ville heller sett på det neste leddet strømmen går til, og funnet ut hvor strømmen stopper opp, og målt/testet transistorene i strømforsyningsdelen.

er det noe tegn til liv i den i det heletatt, eller er den helt død når du kobler til strøm og remote?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte bort ampen min.

USCrap.

Han klarte å koble pluss inn på minus på ampen, minus på pluss på ampen.

Altså motsatt polaritet.

Forsterkeren likte ikke dette og har lagt seg til en vane å spise sikringer til frokost og middag.

Jeg byttet de 4 polariserte kondensatorene på kretskortet, men den er fortsatt sulten.

Noen som har noen innspill?

Hei! Sjekk den dioden som sitter inntil condisen helt til høyre nede i bildet. Den sitter der for å lage kortslutning ved feilkobling, og i de fleste tilfellene så forblir denne kortsluttet og må byttes/fjernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sjekk den dioden som sitter inntil condisen helt til høyre nede i bildet. Den sitter der for å lage kortslutning ved feilkobling, og i de fleste tilfellene så forblir denne kortsluttet og må byttes/fjernes.

hei. takk. det skal jeg gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider