Gå til innhold

Et lite ener-prosjekt fra min sin side

Ranger emnet

708 Racing

Anbefalte innlegg

Begynte å se på ener golf nå på søndag. Og i går, tirsdag, hadde jeg en selv. Herligheten ble produsert i det herrens år 1983, og ble da utstyrt med en 1,5 liters bensinmotor og automatgir.

Et mobil-bilde tatt på tur hjem...

Bilde003tgm.jpg

Flere bilder av bilen håper jeg på å få til etter en vask i morgen kveld.

Har samlet opp en del inspirasjon på bilforumet i det siste angånde hvordan utseende skal bli. For jeg har ikke akkurat tenkt å skape en ny trend og finne på noe helt revolusjonerende(riktig?), med dette eksemplaret.

retro_69.jpg

Tenkte å bruke opp igjen denne panserdekoren, men er litt usikker på matt svart panser...

Bucket_georgetown_1_small.jpg

Senkes skal det, så om noen har et justerbart senkesett eller rett og slett et senksett som slipper bilen laaangt ned, så rop ut! ;)

2.jpg

Noen som har bilde av denne ørna, med VW merket på dataen sin, så post det her. Viste liksom ikke hva jeg skulle google etter. Tenkte å bruke det i et større format på bakruta, sammen med noe annen skrift.

Er det forresten noen som synes det blir for "nazi" med jernkorset og denne ørna? Vet ikke om jeg kommer til å ta hensyn til det, for det er ikke støtende ment. Prøver bare å lage en retrostil på bilen. ;)

Bilde011.jpg

FARGEN! :D ivartfall noe i den duren...

Dette skal i første omgang værre et prosjekt jeg ikke skal ruinere meg selv på, men et forsøk på å få til en helt grei "bruksbil"

Så? Hva synes dere? Det er bare å komme med tips og innspill.

Og husk at deler er alltid av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå Rabbit'en du har linket til med Husqvarna-merket i grillen har ikke senkefjærer only, for å si det slik. Hva som er gjort kan leses på Vortex, her.

Artig liten bil. Lykke til.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå Rabbit'en du har linket til med Husqvarna-merket i grillen har ikke senkefjærer only, for å si det slik. Hva som er gjort kan leses på Vortex, her.

Og den egner seg så absolutt ikke som en daily driver.

Jeg har smelt min i bunn med justerbart og den er på kanten til å brukes som Daily Driver, men det funker... :)

Anyway, vi følger med! :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig liten bil. Lykke til.

Eirik

Jeg var innom å så der en dag ja. Blir nok ikke gjort alt det for å få senket skuta nei... :D

ser bra ut dette:) tror matt svart panser og tak, og en litt lysere kamo-grønn hadde blitt steintøft;) og så svarte felger!

DSC00004.jpg

Har disse på "vent" nå, men du satte meg på en tanke ang sorte felger. Får tenke litt på det. Hvilke felger er de i såfall som hadde gjort seg sorte? Hadde det vært noe å lakkert ATS felgene da? Leker bare litt med tanker enda, men skal ikke ta av alt for mye når det gjelder pengeforbruk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW-HS satte meg på et nytt spor når det gjalds fargen også gitt. Så nå har jeg surfet litt på VACN, og funnet noen farger jeg mener skal passe.

main_142905067543e6229dc488f.jpg

main_130318077444e742e23405.jpg

main_119084399543e5623ab5e2e.jpg

Hvor kan jeg skaffe en slik leppe? Noen som vet det?

main_13415260494468e66f82774.jpg

EDIT: Ble kanskje litt for kawa den der...

(Bildene er funnet på VACN, og om noen ikke liker at jeg bruker bildene i tråden min, så send meg en PM, og jeg sletter det med en gang!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den største leppa det der? Regner med "femhundreognoensmå" er for hver halvdel?

Den er jo geeeenial... Lofotengrün, originalfarge!

Einseren til "ekkoj" her på forumet btw! :)

Ja, den var fin den der ja, men skal være litt lysere, og litt mattere for å få en "armylook" tenkte jeg...

(henta bilde fra VACN, så du får bare si ifra "ekkoj" om du ikke vil ha bildet ditt her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La faktisk merke til at denne stod oppe i gårdsplassen din i dag når jeg kjørte forbi.

Hmm, han kjøpt seg ener? :wonder:

Ja det har han jaggu ;)

Men en liten ting, den bilen det er bilde av først her det er jo en annen bil enn bilen på de siste bildene? :bok:

Hehe, nei, er ikke det gitt. Lånte bare skilta fra BMW`n for å komme meg hjem. ;) Dummere å bli stoppa med falske skilt, men mindre sjangse for å bli stoppa da, eller uten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på en del med bilen i dag, men ikke noe spennende.

Har bytta olje, oljefilter, luftfilter, toppdekselpakning og noen slanger her og der.

Monterte noe strobe/blitzgreier i lyktene i dag da. Lyset styres forresten med fjernkontroll.

Takk til 708-Johni her på forumet for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider