Gå til innhold

Komp.test???

Ranger emnet

turbo240

Anbefalte innlegg

Resultatet ditt er bra det, ikke heng deg opp i and tall :)

Så lenge dem er nogelunde like er det bra, sånn som bilen min er talla ganske like men visst jeg feks har mye strøm drar starteren min fortere rundt og jeg får høyere tall :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8,5 og 9,0 er jo ikke lite når du har turbo. hadde du hatt 12:1 13:1 i komp ville nok alt av innmat i den blokka revna. alltids lavkomp på turbomotorer. derfor jeg fikk dreid ned 1,2mm på mine stempel for å senke komp slik at jeg kunne kjøre med turbo

Det er 2 forskjellinge ting... kompen man har i en motor og trykket man måler med en kompmåler er forskjelling...

Kompresjonstrykket og kompresjonsforholdet er dem 2 tingene...

Testet du på kald eller varm motor ? Skal egentlig være varm... Mvh :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro av pluggene på dysene jeg... Hvis den brenner olje kan det være: Paraplytetningene på innsugsventilene, turboen, toppakning, veivhusvent. Går ut i fra at du har nye ringer så da skal jo ikke oljeringene være skrot...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 forskjellinge ting... kompen man har i en motor og trykket man måler med en kompmåler er forskjelling...

Kompresjonstrykket og kompresjonsforholdet er dem 2 tingene...

Testet du på kald eller varm motor ? Skal egentlig være varm... Mvh :)

hehe, ja lærte på vk1 at motoren skulle være varm ja :p

steike flink eg^^ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro av pluggene på dysene jeg... Hvis den brenner olje kan det være: Paraplytetningene på innsugsventilene, turboen, toppakning, veivhusvent. Går ut i fra at du har nye ringer så da skal jo ikke oljeringene være skrot...

at min motor brenne olje e no bra sikkert :\

nyoverhalt å greie... så få bare stru oppigjen og se om eg finne nåke kødd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de paraplyhattene styrer de noe spredning? de så fjuskete ut på min motor, menne de på volvo sa at jeg egentlig ikke trengte de!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider