turbo240 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Hei! Fekk låne meg en komp test her om dagen.. Fekk opp 8.5bar på syl. 1-2-3 og 9bar på-4 (230et/531topp) Va no ganske jevnt men va det ikkje litt lite???? Ska det ikkje være 12-13bar på en tett motor eller har eg missforstått nåke?? Evig takknemlig for fulldige svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Resultatet ditt er bra det, ikke heng deg opp i and tall :) Så lenge dem er nogelunde like er det bra, sånn som bilen min er talla ganske like men visst jeg feks har mye strøm drar starteren min fortere rundt og jeg får høyere tall :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 slik så komptesten min ut etter nyoverhallet motor:boxers var slik på alle sylindra Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Resultatet ditt er bra det, ikke heng deg opp i and tall :) Så lenge dem er nogelunde like er det bra, sånn som bilen min er talla ganske like men visst jeg feks har mye strøm drar starteren min fortere rundt og jeg får høyere tall :) ja du sier noe der :) takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 slik så komptesten min ut etter nyoverhallet motor:boxers var slik på alle sylindra ok, er ganske nylig overhalt min og kjønner du.. men den ryker faen :\ veit ikkje ka det kan være??? får vel bare stru oppigjen og se.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 8,5 og 9,0 er jo ikke lite når du har turbo. hadde du hatt 12:1 13:1 i komp ville nok alt av innmat i den blokka revna. alltids lavkomp på turbomotorer. derfor jeg fikk dreid ned 1,2mm på mine stempel for å senke komp slik at jeg kunne kjøre med turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 ja har så pass greie på tinga.. men var MR.IGLEBÆK som sa det med 12-13bar! :p defor eg ble litt i tvil.. trudde han viste ka han snakka om trur han e en liten luring so rota litt av og til.. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 8,5 og 9,0 er jo ikke lite når du har turbo. hadde du hatt 12:1 13:1 i komp ville nok alt av innmat i den blokka revna. alltids lavkomp på turbomotorer. derfor jeg fikk dreid ned 1,2mm på mine stempel for å senke komp slik at jeg kunne kjøre med turbo Det er 2 forskjellinge ting... kompen man har i en motor og trykket man måler med en kompmåler er forskjelling... Kompresjonstrykket og kompresjonsforholdet er dem 2 tingene... Testet du på kald eller varm motor ? Skal egentlig være varm... Mvh :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Koble av bensin også, hvis ikke du vil ha ny potte og et stort smell etterpå! :D Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 koble av bensina. det har jeg da ALDRI gjort. og aldri fått noe som helst etter effekt. så ja... .. da har du hatt uflaks colli Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Jeg dro av pluggene på dysene jeg... Hvis den brenner olje kan det være: Paraplytetningene på innsugsventilene, turboen, toppakning, veivhusvent. Går ut i fra at du har nye ringer så da skal jo ikke oljeringene være skrot... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Det er 2 forskjellinge ting... kompen man har i en motor og trykket man måler med en kompmåler er forskjelling... Kompresjonstrykket og kompresjonsforholdet er dem 2 tingene... Testet du på kald eller varm motor ? Skal egentlig være varm... Mvh :) hehe, ja lærte på vk1 at motoren skulle være varm ja :p steike flink eg^^ :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Koble av bensin også, hvis ikke du vil ha ny potte og et stort smell etterpå! :D påtta mi fekk nåkk av smell då lamdaen min va dåen :p men har rustfri 3" så tåla bra med julig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Jeg dro av pluggene på dysene jeg... Hvis den brenner olje kan det være: Paraplytetningene på innsugsventilene, turboen, toppakning, veivhusvent. Går ut i fra at du har nye ringer så da skal jo ikke oljeringene være skrot... at min motor brenne olje e no bra sikkert :\ nyoverhalt å greie... så få bare stru oppigjen og se om eg finne nåke kødd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Jeg dro av pluggene på dysene jeg... Hvis den brenner olje kan det være: Paraplytetningene på innsugsventilene, turboen, toppakning, veivhusvent. Går ut i fra at du har nye ringer så da skal jo ikke oljeringene være skrot... de paraplyhattene styrer de noe spredning? de så fjuskete ut på min motor, menne de på volvo sa at jeg egentlig ikke trengte de!! Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.