VolvoSkrue Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 paraplyene er et stoort must, er de slitte (harde) så slipper de igjennom oljen og det skal de ikke, så hvis volvo sa at det ikke trengtes så har de ikke peil. og det er også viktig at de er presset helt ned på styringen eller så kan de også tette dårligt, et typisk tegn på slitte tettninger er, unormalt olje forbruk, blårøyk. Ventilene er også en viktig del her, de skal også tette på topp, er de slitte, dårligt/feil slipt så kan dette føre til unormalt bensinforbruk, uregelmessig/feil tenning pluss m.m. det samme for dyse tettninger, er de ikke tette så slipper de igjennom dvs. dårlig motorgang, feil spredning osv. Dette gjelder for samtlige tettninger, dårlige/slitte o-ringer, pakninger, trykk-tettninger, det er en mening med disse, de skal tette for at alt skal fungere 100% så er det mistanke til slitasje på noe av disse, så er det anbefalt å bytte dette. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 paraplyene er et stoort must, er de slitte (harde) så slipper de igjennom oljen og det skal de ikke, så hvis volvo sa at det ikke trengtes så har de ikke peil.og det er også viktig at de er presset helt ned på styringen eller så kan de også tette dårligt, et typisk tegn på slitte tettninger er, unormalt olje forbruk, blårøyk. Ventilene er også en viktig del her, de skal også tette på topp, er de slitte, dårligt/feil slipt så kan dette føre til unormalt bensinforbruk, uregelmessig/feil tenning pluss m.m. det samme for dyse tettninger, er de ikke tette så slipper de igjennom dvs. dårlig motorgang, feil spredning osv. Dette gjelder for samtlige tettninger, dårlige/slitte o-ringer, pakninger, trykk-tettninger, det er en mening med disse, de skal tette for at alt skal fungere 100% så er det mistanke til slitasje på noe av disse, så er det anbefalt å bytte dette. da skal jeg kjøpe nye dysehatter... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 husk å se over setene med det samme også, er det hakk eller noen form for deformentering på dem eller så vil ikke det ikke tette skikkeligt. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 husk å se over setene med det samme også, er det hakk eller noen form for deformentering på dem eller så vil ikke det ikke tette skikkeligt. jepp jepp... de dysehattene, vi snakker vell om det samme, ja? det er de som sitter i "tuppen" av dysene ved der spredningen skjer! Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 jepp jepp... de dysehattene, vi snakker vell om det samme, ja? det er de som sitter i "tuppen" av dysene ved der spredningen skjer! ja stemmer det. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.