Gå til innhold

Komp.test???

Ranger emnet


turbo240

Anbefalte innlegg

paraplyene er et stoort must, er de slitte (harde) så slipper de igjennom oljen og det skal de ikke, så hvis volvo sa at det ikke trengtes så har de ikke peil.

og det er også viktig at de er presset helt ned på styringen eller så kan de også tette dårligt, et typisk tegn på slitte tettninger er, unormalt olje forbruk, blårøyk. Ventilene er også en viktig del her, de skal også tette på topp, er de slitte, dårligt/feil slipt så kan dette føre til unormalt bensinforbruk, uregelmessig/feil tenning pluss m.m.

 

det samme for dyse tettninger, er de ikke tette så slipper de igjennom dvs. dårlig motorgang, feil spredning osv.

 

Dette gjelder for samtlige tettninger, dårlige/slitte o-ringer, pakninger, trykk-tettninger, det er en mening med disse, de skal tette for at alt skal fungere 100% så er det mistanke til slitasje på noe av disse, så er det anbefalt å bytte dette.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paraplyene er et stoort must, er de slitte (harde) så slipper de igjennom oljen og det skal de ikke, så hvis volvo sa at det ikke trengtes så har de ikke peil.

og det er også viktig at de er presset helt ned på styringen eller så kan de også tette dårligt, et typisk tegn på slitte tettninger er, unormalt olje forbruk, blårøyk. Ventilene er også en viktig del her, de skal også tette på topp, er de slitte, dårligt/feil slipt så kan dette føre til unormalt bensinforbruk, uregelmessig/feil tenning pluss m.m.

 

det samme for dyse tettninger, er de ikke tette så slipper de igjennom dvs. dårlig motorgang, feil spredning osv.

 

Dette gjelder for samtlige tettninger, dårlige/slitte o-ringer, pakninger, trykk-tettninger, det er en mening med disse, de skal tette for at alt skal fungere 100% så er det mistanke til slitasje på noe av disse, så er det anbefalt å bytte dette.

 

da skal jeg kjøpe nye dysehatter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk å se over setene med det samme også, er det hakk eller noen form for deformentering på dem eller så vil ikke det ikke tette skikkeligt.

jepp jepp...

 

de dysehattene, vi snakker vell om det samme, ja? det er de som sitter i "tuppen" av dysene ved der spredningen skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår