Gå til innhold

givere til 52mm målere.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Fikk meg rekke med 52mm målere i går. Men uten givere, så da trenger jeg litt hjelp.

Er sikkert noen tråder om det fra før, men er på jobb, så jeg kan ikke drive å søke rundt nå.

Oljetrykksmåler:

Funker det med giver fra biltema eller skal jeg bestille fra pedersen?

Noe annet jeg trenger i tillegg?

Oljetemperatur:

Er det bare en bånnplugg med giver jeg trenger da?

Klokke:

Hørte at man skal trekke opp en ledning til baksiden av turtellern? i tillegg til strøm og jord. Er det alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel nærliggende å tro at du bør ha giverne som hører til instrumentene. Hvis ikke kan du få feil måleverdier på tallskiva, og da er jo ikke instrumentet mye verdt. Det går sikkert også an å kjøpe andre givere enn de som hører til, men da bør de avleste verdiene kontrolleres opp mot et instrument du vet at viser riktig.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke motor skal dem på?

jeg har en org oljetrykksgiver liggende fra en b23 motor

Sender denne ut et variabelt signal ettersom oljetrykket varierer da, eller er den bare av/på? Hvis det sistnevnte er tilfelle så kan den uansett ikke brukes

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror oljetempgiver kosta ett par hundre riksdaler hos volvo... Den er jo beregnet for å sitte som tappeplugg i bunnpanna...

Trykkgiver kan du enten kjøpe som vdo og bruke ett t-stykke og en ansats der oljetrykksbryteren sitter, men da må du gjenge opp på nytt i t-krysset da gjengene ikke er like på tempgiveren.

Klokke skal jo bare ha belysning (som alle andre instrumenter) og 12V konstand (dumt hvis den stopper når du skrur av tenninga).

Den koblinga som er på mye av volvo greiene er jo helt på fylletur.. Skulle tro døm gjorde det køddent bare på faen.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider