Gå til innhold

Unichip? fortell...

Ranger emnet

Skrotnisse

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ingen positiv opplevelse med Unichip. Har lagt ut om dette før, søker du kan det hende du finner noe.

Hadde det på min forrige Nissan 200sx S14. Virker som det er vanskelig å få til japsebiler med Unichip ihvertfall. Hørt om flere dem har slitt med.

Legg heller på noen lapper og kjøp feks sprut, eller tilnærminger.

Det er bare 3-4 stykker her til lands som driver med det. Sikkert en grunn til det...

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv superchips.... men som sagt en chip er en chip,. den SKAL optimalisere effekten men det er spørs HVA du har gjort fra før av.. en chip er som regel laget til å gi effekt av ORIGINAL stand... om du n har gjort mye med din bil før så vil du ende opp med å tape effekt, derfor må du COSTUM designe chip etter det DU har gjort på bilen...

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

prøv superchips.... men som sagt en chip er en chip,. den SKAL optimalisere effekten men det er spørs HVA du har gjort fra før av.. en chip er som regel laget til å gi effekt av ORIGINAL stand... om du n har gjort mye med din bil før så vil du ende opp med å tape effekt, derfor må du COSTUM designe chip etter det DU har gjort på bilen...

Nå er du helt på vidda IGJEN!

Hvis du ikke kan noe omproduktet så er det bedre å ikke si noe.

Uni chip er et piggybacksystem som man kobler i symboise med bilens eksisterende ECU. Og kan mappe opp bilen med unichip. Det er med andre ord ikke et fast chip. Denne tilpasses hver enkelt bil.

:)

Jeg har til dags dato ikke hørt om noen som er fornøyd med unichip, men seff.... alt avhenger av hvem som har montert og justert... de som driver med det her i landet burde da vite hva de holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skrotnisse

kan jeg få noen fordeler og ulemper med unichip? noen som har erfaring med det? generell fakta? nysgjerrig jeg..

Jeg hadde det i Subaruen. Gjorde det på FMS og ble ganske fornøyd. Bortsett fra en dag jeg var på vei opp lierbakkene og turbotrykksmåleren forsvant forbi 1,5 bar. Da hadde UniChippen glemt mappingen og kjørte på med trykk. Men den gikk bra :D

Stakk innom FMS igjen og fikk mappen den igjen uten kostnad.

Fordelen er at du beholder alle nødprogrammer etc i ECU, du kan enkelt fjerne den hvis du ikke vil ha den lenger, koster mye mindre enn datasprut (6k i sverige), kan brukes på de fleste biler, og ikke minst får du en chip som er mappet spesielt til din bil......

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider