Gå til innhold

Halleluja! De nye skiltene trenger ikke å være så fæle.

Ranger emnet

KinG^KaoZ

Anbefalte innlegg

Herregud for et styr det er med de skiltene hele tiden.. Hvorfor skal de alltid endre på skiltene?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at hvis du skal til utlandet så må det Norske flagget være synlig, men ikke i Norge. Betyr det at vi som har gamle skilt må invistere i slike hvis vi f.eks. skal til sverige, nettop fordi flagget må vises?

Pålegg om nasjonalitetsmerke bak på bilen har det vært i mange år, så det er ikke noe nytt.

Når det er sagt får du neppe trøbbel om du kjører uten, jeg har aldri hatt N bak på bilen i utlandet.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt får du neppe trøbbel om du kjører uten, jeg har aldri hatt N bak på bilen i utlandet.

Visstnok delte erfaringer på det området, er et lass brukere her som har fått bot i f.eks Tyskland hvor dem er ganske nøye på det.

Forøvrig var delen med landskjennemerke dårlig formulert, det står at man må ta av klistremerket om man skal til utlandet, det holder å bare feste en N istedet, om man ikke vil ta av klistremerket.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg blir kvalm når jeg ser de nye skiltene. Jeg tenker meg at jeg kommer til å klippe av N'en hvis jeg er så uheldig å få sånne skilt.

Men det hjelper egentlig lite når de bruker en så inn i et vist sted stygg font.

Kan jeg gå å få trykt opp med en av de gode gammle fontene? Uten at noen reagerer på det?

Trur dere jeg får sånne skilt? Jeg har mine på obbevaring nå, får jeg den nye typen når jeg henter de ut igjen?

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg blir kvalm når jeg ser de nye skiltene. Jeg tenker meg at jeg kommer til å klippe av N'en hvis jeg er så uheldig å få sånne skilt.

Men det hjelper egentlig lite når de bruker en så inn i et vist sted stygg font.

Kan jeg gå å få trykt opp med en av de gode gammle fontene? Uten at noen reagerer på det?

Trur dere jeg får sånne skilt? Jeg har mine på obbevaring nå, får jeg den nye typen når jeg henter de ut igjen?

De kaster skiltene du leverer inn etter 6måneder tror jeg. Så da må du ha nye.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de bare oppbevarer skiltene dine vil du jo få utlevert de samme skiltene som du leverte inn ;)

Den nye fonten heter forresten Myriad. Les mer om bilskilt og typografi hos typograf Torbjørn Eng, der står det mye interessant rundt dette med utforming av både de gamle og de nye skiltene.

Myriad er en skrift fra Adobe, designet av Robert Slimbach og Carol Twombly i 1991, som var en av de første i det såkalte Multiple Masters-formatet. Den er en klar, funksjonell og estetisk tilfredsstillende skrift som sikkert vil fungere godt. Men tall og bokstaver er av ulik bredde i denne skriften, og det aksepterer Vegdirektoratet nå ved å justere ut (legge til luft) mellom bokstav-gruppen og tall-gruppen.

Mvh Thomas

Grafisk designer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir disse nye skiltene for dem som må ha små firkantet skilt bak da ? Noen som har bilder av hvordan dem ser ut ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår