Gå til innhold

wattlink

Ranger emnet


caferacer

Anbefalte innlegg

Hallo er det noen som har bilder og,eller info om wattlink.

Hvor store krefter blir det mot propellen?

Bruker man kulelager eller gummiforing til propellen.

Skal stagene ligge vannrett eller skal det være helling på de?isåfall hvor mange grader?

Har begynt å bygge wattlink men mangler litt info for å bli ferdig!

Dette er på en volvo 244 78mod.

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du noe slags foring på akslingen til propellen?

Hvor tykk er akslingen til propellen?

Men stagene blir ikke liggende helt vannrett når bilen står på bakken eller?

 

Kjempe fine bilder!!!Tusen Takk!!!

 

Jeg å vil sveise aluminium!!!!!!

 

Hva sier de på biltilsynet mon tro om wattlink???

Volvo 360(bilcross) 86mod.

Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod

skoda octavia 01mod.

Dodge coronet 56mod.

Harley xlcr 77mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rallycross og rallybiler har dette pga ganske lang fjæringsvei! En stiv gatebil med kort fjæringsvei har IKKE noe særlig behov for dette! Såfremst man ikke har planer om å hoppe over fartsdumper etc etc! :)

Et vannrett phanardstag, med rett lengde vil jo gi minimal sideforskyvning på de få santimetrene bilen fjærer. Mener ikke at det ikke har noe for seg med watt link. Men mener at det har så lite for seg at det ikke er verdt bryet! :)

Men skal man først henge opp bakenden i 4-link er det jo self ikke noe å vente med!

 

Så fjæringsveien er altså avgjørende for hvor viktig dette er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rallycross og rallybiler har dette pga ganske lang fjæringsvei! En stiv gatebil med kort fjæringsvei har IKKE noe særlig behov for dette! Såfremst man ikke har planer om å hoppe over fartsdumper etc etc! :)

Et vannrett phanardstag, med rett lengde vil jo gi minimal sideforskyvning på de få santimetrene bilen fjærer. Mener ikke at det ikke har noe for seg med watt link. Men mener at det har så lite for seg at det ikke er verdt bryet! :)

Men skal man først henge opp bakenden i 4-link er det jo self ikke noe å vente med!

Så fjæringsveien er altså avgjørende for hvor viktig dette er!

 

Men skal man først henge opp bakenden i 4-link, kan man liksågodt bygge K-link... :)

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rallycross og rallybiler har dette pga ganske lang fjæringsvei! En stiv gatebil med kort fjæringsvei har IKKE noe særlig behov for dette! Såfremst man ikke har planer om å hoppe over fartsdumper etc etc! :)

Et vannrett phanardstag, med rett lengde vil jo gi minimal sideforskyvning på de få santimetrene bilen fjærer. Mener ikke at det ikke har noe for seg med watt link. Men mener at det har så lite for seg at det ikke er verdt bryet! :)

Men skal man først henge opp bakenden i 4-link er det jo self ikke noe å vente med!

 

Så fjæringsveien er altså avgjørende for hvor viktig dette er!

 

Enig, enig...

 

VCE:

Skal du først bygge banebil med stiv aksel, bygger du 3-link. K-link er den verste av de tre når det gjelder å "knipe" under fjæring/krenging. (Tenk en barkrakk på ujevnt underlag med 4 bein = ett bein i lufta = spenn i bakakselhylsa. Tenk så 3 bein... nettopp)

Skal man først bygge Watt-link, bygger man chassismontert... Jeg ville hatt et langt, sentrert og vannrett panhardstag på en banebil fremfor akselmontert watts-link.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, enig...

 

VCE:

Skal du først bygge banebil med stiv aksel, bygger du 3-link. K-link er den verste av de tre når det gjelder å "knipe" under fjæring/krenging. (Tenk en barkrakk på ujevnt underlag med 4 bein = ett bein i lufta = spenn i bakakselhylsa. Tenk så 3 bein... nettopp)

 

OK, så det er derfor K-link er det som ansees som det beste for offroad-bruk der de har 1-2 meter med vandring? :fatality:

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår