caferacer Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Hallo er det noen som har bilder og,eller info om wattlink. Hvor store krefter blir det mot propellen? Bruker man kulelager eller gummiforing til propellen. Skal stagene ligge vannrett eller skal det være helling på de?isåfall hvor mange grader? Har begynt å bygge wattlink men mangler litt info for å bli ferdig! Dette er på en volvo 244 78mod. Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Her henger jo akslingen så dem ligger vel egentlig litt mer vannrett Hjemmelagd Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Hva er vitsen med dette..?? Har null peiling på dette.. :( Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Har du noe slags foring på akslingen til propellen? Hvor tykk er akslingen til propellen? Men stagene blir ikke liggende helt vannrett når bilen står på bakken eller? Kjempe fine bilder!!!Tusen Takk!!! Jeg å vil sveise aluminium!!!!!! Hva sier de på biltilsynet mon tro om wattlink??? Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 wattlink er for å beholde bakakslen midt underbilen under kjøring Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 wattlink er for å beholde bakakslen midt underbilen under kjøring For å forhindre sidelengs forflytting mener du da..?? Trodde ikke det utgjorde så mye jeg.. Hmm.. Trenger en skikkelig ReodorF-forklaring her nå jeg.. hehe.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Ja om du kun har panhardstag så vil den flytte seg noen cm faktisk når en senker bilen, med wattlink så får du den sentrert, bildene jeg la ut er ikke min bil. Så jeg vet ikke mer enn hva bildene viser.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Har hørt at man må korte inn eller forlenge det staget ved senking på enkelte bilder ja.. Men har det noen fordel rent kjøremessig..?? Blir det bedre veigrep..? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Man kan jo alltis lage seg en justerbart panhard stag, der er jo ganske simpelt for den som er hendt ;) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Ja Kenneth det har en stor fordel rent kjøremessig.Det blir bedre veigrep.Du får hestene mere ned mot underlaget.De aller fleste rallycrossbiler/rallybiler har dette. Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Ja rallycross og rallybiler har dette pga ganske lang fjæringsvei! En stiv gatebil med kort fjæringsvei har IKKE noe særlig behov for dette! Såfremst man ikke har planer om å hoppe over fartsdumper etc etc! :) Et vannrett phanardstag, med rett lengde vil jo gi minimal sideforskyvning på de få santimetrene bilen fjærer. Mener ikke at det ikke har noe for seg med watt link. Men mener at det har så lite for seg at det ikke er verdt bryet! :) Men skal man først henge opp bakenden i 4-link er det jo self ikke noe å vente med! Så fjæringsveien er altså avgjørende for hvor viktig dette er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Ja rallycross og rallybiler har dette pga ganske lang fjæringsvei! En stiv gatebil med kort fjæringsvei har IKKE noe særlig behov for dette! Såfremst man ikke har planer om å hoppe over fartsdumper etc etc! :)Et vannrett phanardstag, med rett lengde vil jo gi minimal sideforskyvning på de få santimetrene bilen fjærer. Mener ikke at det ikke har noe for seg med watt link. Men mener at det har så lite for seg at det ikke er verdt bryet! :) Men skal man først henge opp bakenden i 4-link er det jo self ikke noe å vente med! Så fjæringsveien er altså avgjørende for hvor viktig dette er! Men skal man først henge opp bakenden i 4-link, kan man liksågodt bygge K-link... :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Ja rallycross og rallybiler har dette pga ganske lang fjæringsvei! En stiv gatebil med kort fjæringsvei har IKKE noe særlig behov for dette! Såfremst man ikke har planer om å hoppe over fartsdumper etc etc! :)Et vannrett phanardstag, med rett lengde vil jo gi minimal sideforskyvning på de få santimetrene bilen fjærer. Mener ikke at det ikke har noe for seg med watt link. Men mener at det har så lite for seg at det ikke er verdt bryet! :) Men skal man først henge opp bakenden i 4-link er det jo self ikke noe å vente med! Så fjæringsveien er altså avgjørende for hvor viktig dette er! Enig, enig... VCE: Skal du først bygge banebil med stiv aksel, bygger du 3-link. K-link er den verste av de tre når det gjelder å "knipe" under fjæring/krenging. (Tenk en barkrakk på ujevnt underlag med 4 bein = ett bein i lufta = spenn i bakakselhylsa. Tenk så 3 bein... nettopp) Skal man først bygge Watt-link, bygger man chassismontert... Jeg ville hatt et langt, sentrert og vannrett panhardstag på en banebil fremfor akselmontert watts-link. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Enig, enig... VCE: Skal du først bygge banebil med stiv aksel, bygger du 3-link. K-link er den verste av de tre når det gjelder å "knipe" under fjæring/krenging. (Tenk en barkrakk på ujevnt underlag med 4 bein = ett bein i lufta = spenn i bakakselhylsa. Tenk så 3 bein... nettopp) OK, så det er derfor K-link er det som ansees som det beste for offroad-bruk der de har 1-2 meter med vandring? :fatality: Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Nei, det er det enkleste med tanke på å slippe å ha watt-link eller panhardstag... Du kompenserer spennet med store, myke gummiforinger som tillater mye flex også ;) Men hvorfor sammenligner du plutselig offroadkjøring med banebiler (asfaltkjøring)??? :) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.