Gå til innhold

Kjøpe bil uten å omregistrere?

Ranger emnet

Mkalle

Anbefalte innlegg

Byttet bil med en som drev slik, så jeg ringt å spurte biltilsynet om hva i helvete. De sa at når de fikk inn en ny omregistreringslapp så måtte de bare se vekk ifra forige omregistrering, så han slipper å betale.

Det tar litt tid før de får knotet ut giro'n, i tillegg lot han vere å betale, og så solgte han bilen etter å ha hatt den kanskje en knapp måned.

Å vips så hadde han hatt 36 biler de siste 3 åra.

Forsikring får du uansett med en gang du har ringt.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden viser jo bare hvordan noen utnytter systemet.

Når jeg skal selge bil får ingen med seg bilen før min forsikring er sakt opp. Det har ikke jeg muligheten til å gjøre før en annen ar forsikret den. Da er man safe. Så slipper man at noen durer inn i en annen med din forsikring.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke slik at man må forsikre kjøretøyet i sitt eget navn før nytt vognkort blir gitt ut til meg med mitt navn?

Tror jeg måtte gjøre det slik når jeg kjøpte scooteren...

Litt oftopic, men lurer på dette...

Jo, registrert eiers navn må være den samme som eier av forsikringen (med mindre forsikringsselskapet trikser og sender den elektroniske bekreftelsen i et annet navn enn den som har forsikringen)..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden viser jo bare hvordan noen utnytter systemet.

Når jeg skal selge bil får ingen med seg bilen før min forsikring er sakt opp. Det har ikke jeg muligheten til å gjøre før en annen ar forsikret den. Da er man safe. Så slipper man at noen durer inn i en annen med din forsikring.

ja du virker smart.. da skal jeg si deg det at når salgsmeldingen er levert kan du si opp forsikringa di..uten at den nye eieren har tegnet ny. ergo din forsikring gjelder 14 dager uten du vil eller ikke..og du virker veldig smart.. du mener at hvis jeg kommer og skal kjøpe bil av deg så skal vi skrive papirer,jeg betale men bilen kan jeg ikke ta med meg før du har sakt opp din forsikring..eh.. kommer til og selge mange biler du ja..uansett om du gjør dette så henter jeg bilen dagen etter uten og tegne ny selv om du sa opp din..er du med? slik er det bare.. skal du være sikker så må du ta av skiltene dine og levere dem til biltilsynet.. da kan ingen hente dem før alle papirer er i orden.. men og selge en bil uten skilter er ikke bare bare.. men til deg vil jeg si lykke til med bilsalgene dine fremover :D:D:D:D

Du vinner ikke andre plass, du taper første plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider