CrazyLoff Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Hei. Har mista ryggelyset mitt så jeg tenkte jeg skulle teste ryggelysbryteren. Er ryggelysbryteren den øverste av de to bryterne eller følerne eller hva enn det er som sitter på girkassa? Til den ene går det to ledninger mens til den andre(nederste) går det tre. Hva annet enn ryggelysbryteren kan det være som er feil? har sjekka pærene og sikringa så bra ut. Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 er ikke sikker på hvilen føler det er. men du kan jo se om du får strøm der da! bruk er multimeter mens en sitter inni å grier. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Napp av den ene, kjør deg en tur, funker ikke speedometeret så er det den andre kontakta. Multimeter er bare bortkastet tid. Ikke gjør det vanskeligere enn det er. Når det er sagt, så er jeg 98,4% sikker på at det er den kontakta med med 2 ledninger som er ryggelysbryteren. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 hva har girspaken med speedometere å gjøre? multimeter kan brukes til alt :D Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 hva har girspaken med speedometere å gjøre? multimeter kan brukes til alt :D På gearkassa er det to kontakter, en for ryggelys og en for speedo, ta vekk den ene og hvis ikke speedo funker da så er det den andre bryteren som er til ryggelyset. You see? :smilbmw: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 hva har girspaken med speedometere å gjøre? multimeter kan brukes til alt :D Som kremt sa! Og hvorfor gjøre det så veldig mye vanskeligere enn det det er? Nappe av en kontakt, kjøre 50 meter, og etter det så vet du hvilken kontakt det er/ikke er. Tid brukt: 55sek. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrazyLoff Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 hehe. får vell prøve det. takkertakker.. :) Siter __Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP! __Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT! __Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 jajajaja.. kulan no... greit nok det med den kjøring av 50 meter å det... men lurer bare på hvorfor det er en bryter der med gristangen som har noe med speedometere å gjøre?! PS: det e jo ikke mit ryggelys som ikke fungerer. Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Det med girstanga var det du som nevnte på i svaret ditt, ikke jeg, så ikke noe vits i å henge seg opp i dette. Vi prøver igjen: På girkassa er det 2 kontakter, hvorav den ene er til speedometeret og den andre er til ryggelyset. Og om man er usikker på hvilken det er, så tar du enkelt bare av den ene, kjører en tur, og funker ikke speedometeret da, så er det ganske enkelt den andre kontakta som er til ryggelyset. Skjønner? :) Men som jeg nevnte før, så er jeg rimelig sikker på at den med 2 ledninger er til ryggelyset. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Hvor på girkassa sitter disse bryterne? Har ikke ryggelys jeg heller, er litt kjekt når det er mørkt! Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Ta en kikk i motorrommet så skal du fint se begge. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Hvor på girkassa sitter disse bryterne? Har ikke ryggelys jeg heller, er litt kjekt når det er mørkt! Kjøp lommelykt, funker fett.. :D Mine ble offer for litt mye sotespray, så har nada effekt omtrent.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Kjøp lommelykt, funker fett.. :DMine ble offer for litt mye sotespray, så har nada effekt omtrent.. Heheh, da blei det maglight for lønninga i morra:D Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stress87 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 jeg er med no... hehe.... trodde han sakket om at det var noen brytere inne i bilen med grispaken! men sånn kan det gå... Siter Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 jeg er med no... hehe.... trodde han sakket om at det var noen brytere inne i bilen med grispaken! men sånn kan det gå... Du er ikke den eneste:) Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg