Gå til innhold

ryggelys

Ranger emnet

CrazyLoff

Anbefalte innlegg

Hei. Har mista ryggelyset mitt så jeg tenkte jeg skulle teste ryggelysbryteren. Er ryggelysbryteren den øverste av de to bryterne eller følerne eller hva enn det er som sitter på girkassa? Til den ene går det to ledninger mens til den andre(nederste) går det tre.

Hva annet enn ryggelysbryteren kan det være som er feil? har sjekka pærene og sikringa så bra ut.

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp av den ene, kjør deg en tur, funker ikke speedometeret så er det den andre kontakta. Multimeter er bare bortkastet tid. Ikke gjør det vanskeligere enn det er.

Når det er sagt, så er jeg 98,4% sikker på at det er den kontakta med med 2 ledninger som er ryggelysbryteren.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med girstanga var det du som nevnte på i svaret ditt, ikke jeg, så ikke noe vits i å henge seg opp i dette.

Vi prøver igjen: På girkassa er det 2 kontakter, hvorav den ene er til speedometeret og den andre er til ryggelyset. Og om man er usikker på hvilken det er, så tar du enkelt bare av den ene, kjører en tur, og funker ikke speedometeret da, så er det ganske enkelt den andre kontakta som er til ryggelyset.

Skjønner? :)

Men som jeg nevnte før, så er jeg rimelig sikker på at den med 2 ledninger er til ryggelyset.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor på girkassa sitter disse bryterne?

Har ikke ryggelys jeg heller, er litt kjekt når det er mørkt!

Kjøp lommelykt, funker fett.. :D

Mine ble offer for litt mye sotespray, så har nada effekt omtrent..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider