Gå til innhold

New Audi S4 Cabriolet to be shown at Frankfurt Motor Show

Ranger emnet


kak

Anbefalte innlegg

The qualities of a Cabrio, connected with the power of a V8 motor and the security of Quattro all-wheel drive: the Audi S4 Cabrio becomes quite interesting as both a boulevard cruiser and a highly competent sports car. For the first time, a 2-door drop-top S4 will be shown in September 2003 on display at the IAA in Frankfurt. Sales of the vehicle begin in Spring 2004 according to Audi. Price has not yet been confirmed.

 

Les resten av saken her:

 

http://news.kak.net/modules.php?op=modload&name=news&file=article&sid=959

post-879-1380485194505_thumb.jpg

mvh

Ken-Arild Kristiansen

webmaster@kak.net

http://www.kak.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

the Audi S4 Cabrio becomes quite interesting as both a boulevard cruiser and a highly competent sports car.

 

sportscar.. litt drøyt.. kan hende den går bra rett fram, men langt fra sportsbil..;)

 

S4 Avant blir nå sammenlignet med M3, så hvorfor Cabben ikke skal kunne kalles "sportscar" er jo litt underlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

 

S4 Avant blir nå sammenlignet med M3, så hvorfor Cabben ikke skal kunne kalles "sportscar" er jo litt underlig.

 

Det er så utrolig mye rart som blir kalt "sportsbil" nå for tiden, så hvorfor ikke en Audi S4 Cabriolet også regnes som en "sportsbil", skjønner ikke jeg en dritt av.

mvh

Ken-Arild Kristiansen

webmaster@kak.net

http://www.kak.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sportsbilbegrepet har blitt vannet ut totalt.. når en med en gammel corvette her sa att han hadde sportsbil da er alt det.. greit at den nye er det, men ikke den gamle..

 

 

for meg er sportsbil en skikkelig bil.. ikke en audi cabriolet. sikkert en stabil og god bil, men i forhold til en lotus elise, el l er den milevis unna i kjøreegenskaper.. min mening dette da...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

sportsbilbegrepet har blitt vannet ut totalt.. når en med en gammel corvette her sa att han hadde sportsbil da er alt det.. greit at den nye er det, men ikke den gamle..

 

 

for meg er sportsbil en skikkelig bil.. ikke en audi cabriolet. sikkert en stabil og god bil, men i forhold til en lotus elise, el l er den milevis unna i kjøreegenskaper.. min mening dette da...

 

Nei, begrepet sportsbil er overhodet ikke utvannet, tvert imot, mange rare biler brukes i utøvelsen av en eller annen sport, derav sportsbil. <-- Litt drøyt, men kunne ikke dy meg.

 

Men på en annen side så faller ikke nødvendigvis definisjonen av sportslige kjøreegenskaper under samme kategori som sportbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi Cabriolet (spesielt gamle, men også nye) har jo null sportslige egenskaper da. Bare les ALT av tester av dem! Den nye er jo bl.a. MYE mykere (nå snakker jeg ikke bare om understell, men altså karosseri-messig) enn bl.a. E46 cab (som også er mye mykere enn en E46 Coupe).

 

Den har 4WD som sjeldent er noe en ordentlig sportsbil har.

 

Den ser absolutt ikke sportslig ut.

 

Den dagen noen hadde kommet til meg og sagt at de hadde kjøpt seg sportsbil, og kommet med en S4 Cab.. veeel... heh, da tror jeg at jeg hadde fått meg en god latter gitt. Heldigvis er ingen jeg kjenner så tett i pappen - og da er mange av dem ikke særlig bil-interesserte i det heletatt.

 

Det og senke en bil, sette på store hjul, litt styling og trimme motoren litt, gjør den ikke til en sportsbil!

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Audi Cabriolet (spesielt gamle, men også nye) har jo null sportslige egenskaper da. Bare les ALT av tester av dem! Den nye er jo bl.a. MYE mykere (nå snakker jeg ikke bare om understell, men altså karosseri-messig) enn bl.a. E46 cab (som også er mye mykere enn en E46 Coupe).

 

Den har 4WD som sjeldent er noe en ordentlig sportsbil har.

 

Den ser absolutt ikke sportslig ut.

 

Den dagen noen hadde kommet til meg og sagt at de hadde kjøpt seg sportsbil, og kommet med en S4 Cab.. veeel... heh, da tror jeg at jeg hadde fått meg en god latter gitt. Heldigvis er ingen jeg kjenner så tett i pappen - og da er mange av dem ikke særlig bil-interesserte i det heletatt.

 

WORD WORD WORD

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

 

Nei, begrepet sportsbil er overhodet ikke utvannet, tvert imot, mange rare biler brukes i utøvelsen av en eller annen sport, derav sportsbil. <-- Litt drøyt, men kunne ikke dy meg.

 

.

 

Er vel ikke helt enig i det da.. Hva med en lada er den blitt sportsbil ettersom den blir brukt i bilsport? boble? hva mener du?

en toyota landcruiser er vel heller ikke sportsbil.. alt vil være sportsbil da! a4`n er kun en litt rask cab.. ikke noe med sport å gjøre...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Audi Cabriolet (spesielt gamle, men også nye) har jo null sportslige egenskaper da. Bare les ALT av tester av dem! Den nye er jo bl.a. MYE mykere (nå snakker jeg ikke bare om understell, men altså karosseri-messig) enn bl.a. E46 cab (som også er mye mykere enn en E46 Coupe).

 

Vel lillegutt, disse testene bør du vise meg engang. :D

 

Tror du trenger en liten runde på en bane i passasjersetet på caben min. Kjøreinstruktøren på sist VACN treff, en svensk tidligere STCC og Formel Lotus(?) sjåfør, mente noe helt annet. Sitat "Jävlar vad denne caben henger på i svingarna, utroligt stiv och fin - inget svampig kännsla som dom fleste cabbarna"

 

Men i original stand på 195/65-15 dekk kan den kanskje virke litt doven i svingene ja ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt? snart 25 år er vel ikke "lillegutt", så den sarkastiske kommentaren kan du beholde for deg selv.

 

Kan godt sende deg bladet der en E46 cab og en A4 cab er testa jeg, der det blir klart og tydelig pressisert at A4 cab har mye mykere chassi enn E46. Jeg snakker ikke om bare understells-triksing, senking og lavprofildekk og slikt - snakker om stivheten i hele bilen, og den vet jo alle at sliter i større cab'er, spesielt cab'er som i utgangspunktet er sedan/stasjonsvogn, da bilen ikke er designet kun for en ting.

 

Har kjørt audi 80 cab selv, og bilen flexa heftig den ved ordentlig svingkjøring. den var senket 60mm (bilstein sprint dempere og H&R fjærer) med 215/40-17". var også stab-stag på støtdempertårnene.

 

Er ikke et ukjent fenomen akkurat.

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bidz

Lillegutt? snart 25 år er vel ikke "lillegutt", så den sarkastiske kommentaren kan du beholde for deg selv.

 

Kan godt sende deg bladet der en E46 cab og en A4 cab er testa jeg, der det blir klart og tydelig pressisert at A4 cab har mye mykere chassi enn E46. Jeg snakker ikke om bare understells-triksing, senking og lavprofildekk og slikt - snakker om stivheten i hele bilen, og den vet jo alle at sliter i større cab'er, spesielt cab'er som i utgangspunktet er sedan/stasjonsvogn, da bilen ikke er designet kun for en ting.

 

Har kjørt audi 80 cab selv, og bilen flexa heftig den ved ordentlig svingkjøring. den var senket 60mm (bilstein sprint dempere og H&R fjærer) med 215/40-17". var også stab-stag på støtdempertårnene.

 

Er ikke et ukjent fenomen akkurat.

 

 

Ok, litt kjapp med tastaturet her, men er 28 og 98 kg selv så du er fortsatt liten ;) :D:D (no offense)

 

Klart en cab flexer mer enn en sedan/coupè, men "null sportslige egenskaper" som du skrev lenger opp er fullstendig feil. Det var det jeg prøvde å skrible frem her. Tror du ville blitt overrasket om du faktisk testen den skikkelig, dvs. på en bane! Husk at et lavere tyngdepunkt kompenserer for voldsomt mye andre svakheter.

 

Btw så virker det som mange tillegger ordet sportsbil samme betydningen som racingbil. Sammenlignet med en Toyota Carina eller Golf 1,6 som er referansebilene for den gjennomsnittlige journalist er det vel ingen som virkelig tviler på at en S4 Cab er for sportsbil å regne ?

 

Internasjonal motorjournalistikk betegner vel ikke f.eks en Pagani Zonda som en sportsbil, men "supersportscar" eller "supercar" og de vanlige S-bilene til Audi og M-bilene til BMW som nettopp: "Sportscars" eller "family sportscars"

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår