Masterkis Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Jeg har tenkt å begynne mitt bilstereo prosjekt snart, og har fått informasjon fra en venn, og det sies at når man skal ta strøm til amp's osv så skal man ta fra - på batteriet, og fra + som er koblet i chassiet til bilen?! At når du kobler den ene lederen + på chassiet, så skal det være gjennomgang og ampen skal få strøm, stemmer dette?!? Jeg synes dette høres direkte sykt og ulogisk ut?!:S Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Drit i han kompisen din, og les heller gjennom noen tråder her på forumet. Han er helt ute han kompisen din.... Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Ehm, ville nok prøvd å ta - (altså jord.) fra chassis og heller strukket + fra batteriet. Vil nok få et bedre ressultat da :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Jeg har tenkt å begynne mitt bilstereo prosjekt snart, og har fått informasjon fra en venn, og det sies at når man skal ta strøm til amp's osv så skal man ta fra - på batteriet, og fra + som er koblet i chassiet til bilen?! At når du kobler den ene lederen + på chassiet, så skal det være gjennomgang og ampen skal få strøm, stemmer dette?!?Jeg synes dette høres direkte sykt og ulogisk ut?!:S De aller fleste biler har negativ jord... Så regner med det er - som er koblet til chassi, men det ser du selv. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 De aller fleste biler har negativ jord...Så regner med det er - som er koblet til chassi, men det ser du selv. Mvh Stian Det ga mindre effekt å ta strøm fra begge polene på batteriet hørte jeg, hvorfor? Og chassiet?? Hvorfor leder det så mye bedre? Er lys og slikt også koblet til chassiet?:S Er litt frustrert nå. Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Det ga mindre effekt å ta strøm fra begge polene på batteriet hørte jeg, hvorfor? Og chassiet?? Hvorfor leder det så mye bedre? Er lys og slikt også koblet til chassiet?:S Er litt frustrert nå. Ja, i stedet for å trekke to ledninger til alle komponenter i bilen fra batteriet brukes chassi som en stor leder for den ene polen, vanligvis -. Chassi leder normalt sett godt. At det leder så sykt mye bedre enn kabler skal jeg ikke påstå, men det funker mer enn godt nok for de fleste. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Ja, i stedet for å trekke to ledninger til alle komponenter i bilen fra batteriet brukes chassi som en stor leder for den ene polen, vanligvis -.Chassi leder normalt sett godt. At det leder så sykt mye bedre enn kabler skal jeg ikke påstå, men det funker mer enn godt nok for de fleste. Men det blir jo like mange kabler på + siden av batteriet fordeom?! Det gjør kanskje ikkje noe? Eller er det en fin måte å koble alle sammen på, og bare kjøre en "feit jævel" Fra et koblingspunkt til batteriet? Hvordan har dere gjort det? Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 pluss fra batteriet på en 5 meter lang 50kvadrats kabel, minus henter du fra en plass i bagasjerommet som er BART karosseri... easy... Siter BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 pluss fra batteriet på en 5 meter lang 50kvadrats kabel, minus henter du fra en plass i bagasjerommet som er BART karosseri... easy... Hva med HEAD uniten da? Alt på samme punktet i bagasje rommet? Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 el-systemt på bilar er laga på enkeltledarsystemet (right?) der enn henta strøm (+) frå batteri å bruka karosseriet til jord (-) funka fett for strømmen får seriøst stor plass å boltre seg på i karosseriet. blir då berre ca halvparten av ledningsmengda.. på enkelte arbeidsmaskiner som går på plassar med stor eksplosjonsfare er det toledarsystem (lærte eg på skulen iallefall) for å minimere faren for gnisting.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Jeg har skjønt det nå. Takk for fine svar, men kan man ha så mange koblinger man vill "chassiet"? Eller gir det bedre effekt å samle alle sammen!? Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitchyou Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 haha du har følt bra godt med når jeg forklarte... Siter 2005 Mercedes c180K sport 1992 BMW 325 coupe 1990 Toyota mr2 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 haha du har følt bra godt med når jeg forklarte... Er du muligens den beryktede kompisen. Heheh litt misforståelser ute å går her muligens.. Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Masterkis Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 haha du har følt bra godt med når jeg forklarte... Tulling^^ Jeg veksla bare + og - :hvaskjera Ikke lurt^^ Bare stilte noen ekstra spørsmål til proffene:) Siter Aprilia / Carina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitchyou Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Er du muligens den beryktede kompisen. Heheh litt misforståelser ute å går her muligens.. er vell det:P tror jeg sa noe sånt som at chassie var koblet til - på batteriet og man kan få jord hvor man vill så lenge det er bart metall + er godt isolert og så sa jeg vell at man slipper x antall kg ekstra ledninger? og at chassie leder MYE bedre en en enkel kabel... og RUXXY det blir ikke kortslutning når man koble forsterker til pluss på batterie med (en sikring i mellom ) og - til chassie... Siter 2005 Mercedes c180K sport 1992 BMW 325 coupe 1990 Toyota mr2 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg