Gå til innhold

ELNETT på FK motor spørsmål

Ranger emnet


totte88

Anbefalte innlegg

Se i guiden da, er en grunn til at jeg lagde den, der står alt, og igjen - IKKE bruk 940 nettet, det må moddes så mye at det ikke er vits, stygt blir det oxo uansett. Bruk 240 nettet og lodd inn formotstandene, forleng LMM kablene og bytt boksene - ferdig. Har sett mange motorrom med modda 940 nett og det ser forjævelig ut i så å si alle tilfellene.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe.. førstår irritasjon.. jeg tenkte bare at det kunne være enkelt å stappe motor nedi med fk ledningsnett nedi, hvis det passet.. for da hadde jeg sluppet å ta på alle kontakter!:S men burde jo gå greit d å.. får bare bruke litt tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo.. sant nok!.. glømte av det:( nei er ikke så mange kontakter.. men vil få lagt nette fint slik det ligger orginalt, men det så litt trangt.. ut... men skal ikke by på store probleme:) bør gå bare godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tanken på 940 nettet er kvalmende... Legg de ved siden av hverandre og sammenlign så skjønner du hvorfor vi foretrekker 240 nettet. På 240 så er det jo bare gjennom torpedo på ett sted, inne i bilen går det jo bare til boksene, bensinpumpereleet og en 9 polt (?) kontakt... Busenkelt..

Men er det ikke ett skille ved ett årstall på boksene? Har sett en boks fra en FK (98mod) der boksene hadde andre kontaktstykker (sikkert bare for å spre kvalme).

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk boksene fra 940 nettet,

bruk ledningsnettet som står i bilen, så fremt det er LH 2.4, noe det er.

lodd inn formotstandene, forlen LMM kabelen.

kopple til alle sensorer osv,

tut og kjør

 

lykke til :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hva med føleren som sitter i innsugsslangen til turboen?

Er det bare å gi beng i den??

 

Jøss, aldri hørt om engang... ! CIT (Compressor Inlet Temperatur) på en LH 2.4 motor? skal man med det a?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår