Gå til innhold

Stenges tråder for fort?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Syns moderatorene her inne er veldig flinke til å stenge tråder.

Kanskje litt for flinke? :D

Syns denne begrunnelsen for å stenge en tråd illusterer dette godt:

Dere blir jo aldri enige, og bare krangler. Så da kan vi heller ta å slutte mens leken er god!

Så jeg har et spørsmål til dere ærede moderatorer:

Ønsker dere et diskusjonsforum hvor alle er enige slik at man slipper å diskutere? :D

Greit nok at mange tråder her utvikler seg til personangrep, og at det da kanskje er det letteste å stenge tråden, men det blir jo en form for "kollektiv avstraffelse" som jeg ikke liker.

Hva med å dele ut advarsler til de som ødelegger, og evt. sperre de en dag eller to til de får roet seg?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns moderatorene her inne er veldig flinke til å stenge tråder.

Kanskje litt for flinke? :D

Syns denne begrunnelsen for å stenge en tråd illusterer dette godt:

Så jeg har et spørsmål til dere ærede moderatorer:

Ønsker dere et diskusjonsforum hvor alle er enige slik at man slipper å diskutere? :D

Greit nok at mange tråder her utvikler seg til personangrep, og at det da kanskje er det letteste å stenge tråden, men det blir jo en form for "kollektiv avstraffelse" som jeg ikke liker.

Nå vet jeg ikke hvilken tråd du tenker på, men det er veldig ofte at en diskusjon bare går frem og tilbake hvor begge parter kun kommer med de samme argumentene 20 ganger. Da begynner det å bli kjedelig og de kan igrunn legge hatten på hylla en stund. Eneste mulighet har da vært å først gi en advarsel i tråden (som så godt som aldri hjelper) og deretter stenge den en stund etterpå.

Hva med å dele ut advarsler til de som ødelegger, og evt. sperre de en dag eller to til de får roet seg?

Advarsler har ikke funnets på forumet her før den siste oppgraderingen av forumet (dvs for ~14 dager siden eller lignende), men tro meg, vi har begynt å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsler har ikke funnets på forumet her før den siste oppgraderingen av forumet (dvs for ~14 dager siden eller lignende), men tro meg, vi har begynt å bruke den.

Det er jo bra at det kommer nye funksjoner man tar i bruk!

Men finnes det noen retningslinjer til hva som kvalifiserer til stengning?

Jeg føler av og til moderatorene stenger bare fordi det er en meningsløs diskusjon som ikke kommer noen vei. Men om man har to kverulanter som på død og liv vil diskutere en sak, så er det jo ikke værre en at vi andre bare ikke leser den tråden :)

(Kanskje moddene må holde litt øye med den om de kommer med drapstrussler og slikt [eller det som værre er, havner off topic :D])

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler av og til moderatorene stenger bare fordi det er en meningsløs diskusjon som ikke kommer noen vei. Men om man har to kverulanter som på død og liv vil diskutere en sak, så er det jo ikke værre en at vi andre bare ikke leser den tråden :)

(Kanskje moddene må holde litt øye med den om de kommer med drapstrussler og slikt [eller det som værre er, havner off topic :D])

Vi ser an tråden og prøver å stoppe den før den kommer så langt. Vi har hatt nok av slike tråder oppigjennom tidene så vi begynner vel å få litt erfaring på å kjenne de igjen. Folk som vi diskutere er ok, folk som vil kverrulere er bortkasta tid for alle andre som klikker seg inn på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

infraction.gif kort deles ut i bøttevis!

Retningslinjer? Lest http://www.bilforumet.net/faq.php ?

Den tar for seg det meste du lurer på. :)

Dog la jeg merke til en bisetning under avsnittet Avsporing som er blitt borte; "Når et tema er ferdigdiskutert vil/kan/bør/skal tråden stenges". Fritt sitert etter egen selektiv hukommelse. :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider