Gå til innhold

Startproblemer a6 2,5tdis '96

Ranger emnet


bopedal

Anbefalte innlegg

2,5 tdi r5 '96 ingen strøm til glødeplugger?

 

Har lest det som finnes av tråder om startproblemer på 2,5tdi og har etter gode råd byttetglødeplugger (selvfølgelig), tempsensor på kjølevann og batterri. Uten resultat. Nå sist i går byttet jeg returslangene fra dysene til dieselpumpa og håpet at det sammen med dyserens på tanken kanskje skulle utgjøre noen forskjell. Men neida...

 

Lampa i dashbordet indikerer normal gløding, kanskje litt kort, men ellers virker alt normalt. Jeg målte strøm til 3 av pluggene, med målelampe og voltmeter fra jord til plugghetta, fikk ikke noe utslag på noen av de. Var aleine så jeg måtte sette på tenninga og gå fram og måle, men fikk ikke noe utslag.

 

Begynner å lure på om det er noe galt med strømdistibusjonen til pluggene, eller kan det være noe enda lenger bak i systemet? Noen som har ideer? Tror jeg får levere den inn og få noen "profesjonelle" til å se på den. Hvis ikke det er noe enkelt jeg kan se på selv da?

 

Leste i et annet forum at startproblemet kan ligge i dårlig pakning i dieselpumpa. Er det vanskelig å komme til for å bytte denne?

 

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fant en merkelig sak i sikringsboksen på torpedoveggen som sannsynligvis er en sikring, litt stor metallklump, står dominican republic på den. Byttet den med en standard 15a glassikring, fikk lys i testelampa nå, så jeg venter på kulda og ser hvordan det blir.

 

Noen som vet hvor glødereleet sitter og hvilket nummer det er på det? Finnes det noen oversikt over hva de ulike releene går til?

 

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dette ble ikke så mye bedre... Noen som vet hvor glødereleet sitter?

 

Funderer også på pakninger på dieselpumpa og timinga på denne. Snakka med Lønsethagen her i trondheim og de antyda 15000 for ny pumpe eller opp mot 10000 for feilsøking og timing... Ikke aktuelt.. er dette vanskelig å gjøre hjemme i garasjen sjøl, evt å bytte med en pumpe på bilskroten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kilometerstanden på bilen? Tror ikke det er dieselpumpa som er dårlig på en så ny bil, hvis det ikke er fylt bensin på den da.

Hvis motoregisteret ikke er rørt er timinga rett.

Tviler på at du finner ei pumpe på skroten som er i bedre stand en din, men du kan jo ha flaks.

 

Har du hatt ute dysene? disse er ganske enkle å teste med et dyseprøveapparat, hvis du finner noen som har det. Sjekk kompresjonen og, måleapparat for det tror jeg de selger på biltema eller bilextra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har akkurat rundet 200tusen. Litt usikker på hva motorregisteret er, har ikke rota noe med registerreima siden møller byttet den for 4 år siden, men bilen har vært tungstarta før det og..

 

Bensin har det aldri vært på den, i alle fall ikke etter at jeg kjøpte den i 2001. Hvor mye må man ut med for sjekk av dyser/kompresjon på verksted da ca? Endel billigere enn pumpa? Takk for tipset, skal sjekke hva som finnes på biltema el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det var glødesikringa du fann...

Glødinga på bilen din har en sikring på minimum 100A!

1glødeplugg trekker ca.20A.

 

Sannsynligvis er det glødereléet ditt eller sikringa som er gåen. om du kun har startproblem når det er kald ute og motoren er kald.

 

Nei det har vel begynt å gå opp for meg og at det ikke var det.. men er det ingen som kan fortelle meg kor den sikringen sitter? Nei nå tror jeg jeg setter bilen ned til verkstedet og lar de rote oppi motorrommet noen timer så får vi høre ka de finner ut... Bare de ikke bytter glødepluggene igjen og sier at nå er an i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på om toppakningen må byttes.. Når jeg tenker meg om har jeg måttet etterfylle en liter eller så med kjølevæske i året, jeg kom nemlig på det nå fordi siste uken har jeg fylt 4 liter. Bilen lekker som en sil nå... Må jo være lekkasje en annen plass og nå.. Men uansett, spørs om det har lekket litt inn i en sylinder over lenger tid, særlig når det er kaldt i været og alt trekker seg sammen, og at dette har bidratt til startproblemene? Høres ut som at det er en sylinder som ikke drar de første rundene etter kaldstart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår