Gå til innhold

Har hatt lappen i 8 år i dag.. hvor lenge har du hatt den ????

Ranger emnet

Primera.GT

Anbefalte innlegg

hatt lappen i 5 år og 8 måneder hadde en kjøretime uten om obligatorisk.. og kostet meg 6400 kroner.. hatt to parkaringsbøter (faktisk på samme dag) og krasjet en gang.. det ser ut til at det ikke blir min feil.

Forsikringsselskapene har kranglet siden 10 juli.. :)

ellers ingen skader eller utforkjøringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ble jo stoppet av snuten først etter 35-40min, ble bura inne og hentet av mor., skjedde ikke en dritt. trodde jeg mista lappen for ever og alt. men fikk bare bot.

kunne ta lappen da jeg var 18:)

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte opp 10.10.01, har ikke fått en eneste bot (gullflaks og ingenting annet), men har sikkert blitt stoppet over 20 ganger pga. diverse tvilsom kjøring fra min side og idiotiske grunner fra snuten, og her følger noen eksempler på dette:

*Holdt godt over 100 etter 4-feltsveien med flyplassen med Hondaen vinterstid og kjempet en hard kamp mot sladding og understyring i svingene, men klarte meg bra. 10 sekunder etter jeg har kommet meg ned i 70 igjen kommer en Pol10-Carvelle fra det tomme intet helt opp i rævva mi og stopper meg. De hadde ingen måling på meg, men av en eller annen grunn mente de jeg hadde kjørt fort. Fikk advarsel, og fikk kjøre. Et halvt minutt etterpå stoppet de meg på nytt igjen (!), og da hadde de fått høre at bilen min ikke var eu-godkjent, og måtte gi dem skiltene mine; jævler.

*Kjørte pirat og ble ofte stoppet, men snakket meg alltid unna. Har sluttet med det nå da, de finner ut at hvis man kjører pirat skal man ta lappen fra sjåfør, avskilte bilen, og peise på med en 5.000,- i bot.

*På TIRB-området i Nordreisa kom jeg på herionsladd med en RWD Mazda 929, og gjett hvem som stod rundt et hjørne? Jo, det var en uniformert V70. Jeg bare gikk RETT i fella da. Det måtte være lykkedagen min, for jeg slapp med en advarsel.

Er litt gøy å leke med bil langs veien, men flaks og selvkontroll avgjør om man beholder førerkortet. Tror førerkortet kan henge i en tynn tråd hvis jeg vinterstid begynner å utforske rallytalentet mitt med Quattroen. Men 4WD-sladding er jo så gøy at det nesten er verd å miste lappen over.

Som vanlig beklager jeg eventuell off-topichet.

EDIT: Kræsj/kjøre-av-veien-historikk:

1. Lånt E34, kappkjøring mot Corolla TwinCam i en avsideliggende dal i 03-tida på natta. Kjørte for fort over en bakketopp, og ser en 90-graders venstresving 50 meter fremfor meg. Jeg fløy av veien rett frem, ut på en skogsvei (FLAKS!), og kunne rygge bilen opp på veien igjen.

2. Den gamle Subaru-stasjonsvogna til faderen (turbo+4WD=gøy): Kom litt for fort rundt et hjørne i sentrum, fikk understyring, og traff en eldgammel Cherry i sida i cirka 5 km/t.

3. Samme lånte E34: kjørte litt for fort i et ukjent boligfelt midt på natta. Jeg oppdager et T-kryss foran meg i cirka 40 km/t, klarer seff ikke å stoppe, og kjører rett frem (i grøfta).

4. Ikke akkurat en av veien historie; men rett-inn-i-en-innkjørsel-historie: Kjørte Hondaen, og drev med mongobrekking ned en lang, bratt bakke. Klarte ikke å rette opp en kontring gone-bad, snurret, fronten bommet med 10 cm på en lyktestolpe, og bilen havnet med ræv-enden rett inn i en tom innkjørsel til et bolighus. Ingen skader, annet enn de som stod ved veien, fikk seg et aldri så lite latterkick av den vanvittige manøvreringa mi (som ikke var noe annet en flaks).

Alt dette skjedde på én vinter; første vinteren med førerkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt lapppen i 2 år og 3 måneder cirka. ingen bøter enda. men jeg fikk "gult kort" av en mopedpolis i sommer for og kjøre i 126 i 60-sona i oslo. han hadde ikke en bra nok måling på meg (sucker) + et ukjent antall p-bøter. jeg har forresten også rukket og pule en dame i bilen min på gatebil.....:cool:

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen i litt over 8 år. Har fått 2 fartsbøter og x antall parkeringsbøter. Har også vært på oppretting en tur etter en vikeplikt som ble litt hard å overholde på glattisen.

Har også hatt en del eskapader på mc. Ble tatt i 102kmh i radar i en 50 sone. Jeg kom så fort at jeg ikke la merke til at det var radar, og det ble derfor en påfølgende politijakt. Men som ved et _gigantisk_ mirakel og en mc interessert purk så ble jeg skrivd ned til 115kmh i 80 sona og fikk derfor beholde lappen (og ingen pallespikring heller, puh). Dette, samt overhengende livsfare som følge av at gassarmen lever sitt eget liv hver gang jeg setter meg i salen, har fått meg til å legge opp mc-karrieren intil videre :rolleyes:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. september har jeg hatt lappen i 5 år. Husker ikke hvor mye lappen kosta meg, men jeg hadde 1 ordinær kjøretime og alt det obligatoriske. Teoriprøven måtte jeg ta to ganger.

Har bulka én gang med bil. Den saken vant jeg og tjente ca 3500 kr på. På jobben har jeg bulka noen ganger, men der er det jo ganske greit for alle har jo vikeplikt for trikken! :D .

Pr. dags dato har jeg ingen bøter. *bank i bordet*

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider