Gå til innhold

Har hatt lappen i 8 år i dag.. hvor lenge har du hatt den ????

Ranger emnet

Primera.GT

Anbefalte innlegg

Hatt lett-mc-lappen siden 7. mai 2003.

Kræsjet en gang, men det var ikke min skyld og kjørt ut en gang i 150 km/t. Skulle ta en sving i ganske høy fart, må jo slite litt på sida av dekka også, men til min store forbauselse oppdager jeg at det ligger grus i svingen, hadde da 2 valg, enten skrense på grusen og havne i en lyktestolpe, noe som sansyligvis hadde fått følger for både meg og sykklen, eller kjørt rett fram og hoppa ut på et jordet, jeg valgte det siste, og utrolig nok så klarte jeg å redde både meg selv og sykklen fra velt i 150 km/t, bremset ned pg fortsatte like herlig opp av grøfta.

Flaks? Ja!

Har ikke fått noen bøter (enda), men utallige advarsler og anmeldelser.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hatt lappen på personbil siden 15. juni 1999, det blir vel litt over 4 år. I løpet av den tiden + øvelseskjøringen fra jeg ble 16 har jeg kjørt rundt 150000 km.

22. desember 1999 ble jeg tatt i 111 km/h i en 80-sone, noe som resulterte i 3500,- i bot. Har ikke fått noen flere etter det.

Jeg hadde en dobbelttime i tillegg til det obligatoriske, så lappen kostet foreldrene mine rundt 7500,- totalt den gangen..

I ettertid har førerkortet blitt utvidet litt i alle retninger, så har vel svidd av det dobbelte av det selv..

Edit: Har heller aldri blitt stoppet av politiet utenom det forelegget og rutinekontroller (promille, sikkerhetsbelte etc.), fått advarsler eller noe slikt.. Tror jeg aldri har vært så ekstremt villmann bak rattet, det eneste er at det har en tendens til å gå litt fort til tider! :D

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen i 3 år januar 2004.

Parkeringsbot og en påkjørsel bakfra har det blitt.

Kjører varebil i oslo til daglig.

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Dæven, du har vært aktiv på de månedene :D

Trimma den lettsykkelen din eller tatt ut no plomber av noe slag da..150 er fort, ihvertfall på en forbanna moped på en landevei.

Ikke at jeg er så jævla erfaren eller verdensmester, men jeg tror du burde ta hintet hvis du har fått uttalige advarsler og anmeldelser - ihvertfall hvis det er av sivile mennesker- dvs naboer etc. Hvis det er politiet som har advart deg kan du bare gi faen, de er så utspekulerte og fascistiske uansett...

Tja, jeg har da kjørt 6000 km på noen månder :cool:

Er ikke trimma, alt er orginalt, blomberingene sitter der de skal osv. Gjør vel 145 på strekka, men hadde en liten nedoverbakke rett før svingen jeg kom til, så klarte ca. 150. Trim kommer snart, håper da på 180-200 km/t (på speedometret).

Har nok tatt hintet, den ene gangen var vel pga litt streetracing midt inne i byen (ja, det var veldig dumt og jeg angrer), kom vel i 120 i 50 sona og plutslig ser en kar som røsker fram mobilen og kikker stygt på meg, ringte da sansynligvis etter politiet, har også blitt advart av selveste onkel et par ganger også.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.november er det 10 år siden jeg tok lappen,men har bare hatt den i 7 år...

I 97- Ble målt til 179 i 80-sona=ikke bra.

Kostet 45 dager med palleproduksjon og 3 år uten lappen og 10k i bot.

Vraket bilen for ett år siden på en øde veistrekning kl 24 på natten...kostet 8k..."var til hinder for offentlig ferdsel"...

bilen lå jo for faen på taket på jordet 5 meter unna veien!!

Ellers har jeg vært snill gutt....

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å bestått allt på første forsøk så har jeg hatt lappen i 1 år og 6mnd.

på den tiden har jeg klart å kjøre mazdan ned i en grøfft sån at bilen sto på høy kant.

HAR kjøre en ford cosworth med 240hk.

Sommen med noen kamerater kjørt en lilla ford granada på et jorde og blit jagget bort av bonden.

Kjørte toyotan inn en ford scorpia. en annen dag ble jeg kjørt på fra siden av en hi lux. Damen betalte meg 2500 kr slikk at vi skule glemme hendelsen. Og det var like greit for jeg hadde bare kjøpt toyotan som vinters bil for 1500kr.

Prøvd en Volvo 740 med 300HK

Blit stoppet av upe i en saab jeg lånte med henger fikk bot for å ikke ha vognkort på tilhengen 500kr.

Eller ingen bøter.

-Mercedes 1977 280 w123(må få den eu ok, solgt)

-Volvo 1991 2.3I L 940Turbo (krasja, ble troffet i siden av en kingcab)

-Ford sierra 1986 2.0I L (sent på værksted gitt bort til far,Moton gikk til helvete, når råden komme ut av blokka)

-toyota corolla 1989 1.6L Xli (høggern ble ikke eu-godskjent)

-mazda 626 1985 2.0l LX( høggern en eller flere ventiller gikk i stykker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestod teorieksamen og oppkjøring, så jeg fikk lappen den 30. April 2002. Hadde den helt til 10 August 2002, da mista jeg den i 8mnd'er pga 128 i 80 sona med Golfen min..

Så bestod jeg på nytt i Mai 2003 og har den enda..

Ellers har jeg fått en bot på 1800kr for 74 i 60 sona..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider