Tor Steinar Aamodt Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Eller 12 eller 14 eller 42?? Poenget mitt var jo at, har det EGENTLIG noe å si på x antall mm? I flere biler så har det MYE å si, ja. Det finnes også dempemateriale som ikke har kommet til Norge enda, som det hadde hatt ENDA mer å si på scoren i dB Drag Racing... Det er også verdt å merke seg at noen typer biler spiller høyere UTEN noen form for demping. Det som er poenget er at peak frekvensen i bilene forandrer seg når man demper. Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Kan du ikke noe annet enn å skryte? Sorry hvis du føler at jeg gjorde det... Det var vel heller en opplysning om at Amerikanske biler er bannlyst i Norge enn skryt. Dessuten så er Chevroleten min kjøpt før den teite "ikkenoebakseteilastebilerinorgeerlov" kom... Jeg synes det faktisk var ganske morsom når en kompis av meg spurte om jeg hadde satt baksete mitt i Norges Bank... Men du tok det tydligvis ikke sånn, sorry. Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 takk for bra svar! :) 2 subber og 1 subamp stereoamp og elementer teller vel ikke? har jo en egen til det. vet ikke om du har lest prosjekt threaden min? hver kasse er 33liter og 15 av de er forsenket ned i gulvet, så kassa kommer faktisk ikke til å stikke mange centimeterne opp fra gulvet. vet ikke om dette er bra/dårlig? elementene er primært SQ og har jo lukka kasse så stiller sånnsett dårlig for de voldsomme nummerene, men de har da litt futt ;) er det noen regler på batterier? jeg har 1stk hc2000 forran og 1stk ved ampen. Ettersom du har 2 batterier så tipper jeg at du havner i Street C. PS, neste år så kommer det en genial klasse for de som ikke har prøvd seg i dB Drag Racing før. Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 ikke la janteloven ta deg. X 2 Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
re-load Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 x 3 Siter Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08 00-155.7db superstreet nw 01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+ 06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 så stp dempematter er best? Vil bare ha det krystall klart! :D Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 så stp dempematter er best? Vil bare ha det krystall klart! :D Hva som er best er en smaksak, men om du sammenligner pris og kvalitet så er ikke jeg i tvil STP er knallbra og til overkommerlig pris:) jeg har brukt andre ting tidliger både dyrere og billigere men jeg har igjen å finne noe som er bedre en dette:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 bra å høre. :) Vet at dette kan være reklamere til selskaper som ikke betaler osv. Men hvilke firmaer skaffer stp dempermatter? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audicab Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Hva som er best er en smaksak, men om du sammenligner pris og kvalitet så er ikke jeg i tvil STP er knallbra og til overkommerlig pris:) jeg har brukt andre ting tidliger både dyrere og billigere men jeg har igjen å finne noe som er bedre en dette:) Her Anders er et av de tilfellene du ikke trenger å være beskjeden :) STP er best ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audicab Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 bra å høre. :) Vet at dette kan være reklamere til selskaper som ikke betaler osv. Men hvilke firmaer skaffer stp dempermatter? Trykk her så finner du forhandlere av STP: http://www.installbay.no/forhandlere.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 takk for det. ;) hvior mange kvm bruker man sånn ca på en litt større sedan? Grovt tenkt. :) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Liker ikke å skryte for mye vettu:) men ja dette er nok det beste:) hvor mye du bruker er litt opp til hvor nøye man skal gå til verks, men har man ei pakke kommer man et stykke, hemmeligheten med demping er å kombinere disse mattene å få knallresultater:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 Hvilke matter bør man bruke og hvor bør man bruke dem? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet November 19, 2006 Rapporter Share Skrevet November 19, 2006 M1 mattene brukes på metallet på stort sett alle flater som en vibrasjonsdemping, men prioriter de store åpneflatene først, SPLEN legges over som en akustisk demping, denne kombinasjonen er bedre en å legge masse lag med vibrasjonsdemping. Bitoplast er beregnet for deklser og planeler, utmerket for dørpaneler som vibrerer og skrangler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SMP Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Takker for svar.. Ser ut til at jeg kommer til å gå for en kombinasjon av Vibroplast og SPLEN. :) Siter <o>1996 Audi A4 1,8TQ <x>1994 Audi 80 2,0 <x>1986 Volvo 240 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg