Gå til innhold

T0mmen: B Vectra prosjekt

Ranger emnet

T0mmen

Anbefalte innlegg

Heisann. I August 2006 var jeg og en kamerat å henta meg en ny bil, dette er da en Opel B Vectra 1996 mod 1.7TD. Bilen er nyoppusset sommeren 2005, med ny lakk, da orginal lakk og med noe riegerstyling:) Denne har rulla en del miler, men er en importbil derfor de mange milene. Og brukt som pendler bil tidligere. Ingen ulyder eller svetting fra motor, så foreløbig er den finfin:) Har også bygget en del stereo i denne, har vært mye fram og tilbake frem til nå. På 3 mnd'er har jeg brukt 1x12" RF, 2x12" Cerwin Vega V-max, 2x10" Cadence Wild Beast og 2x12" EarthQuake SubZero. SubZeroene ble nå solgt for ikke mange dagene siden, og nytt frontsett er bestillt. Forsterker(e), er av type Tru Technology, monoblokk type HAMMER H1. Frontsettet som er bestillt består av 4x6.5" midbasser, 2x3" mellomtoner og 1x1" diskanter fra merket Hertz. Dette skal da drives av en Tru Technology T-4.100 som skal brokobles til 2x200wrms. Subbene blir 2x12" Hertz HX300D som skal stå i en bandpasskasse, for å få alt trykket rett inn i cupeen. Ellers så er bilen i tipp topp stand, noen rustbobler på høyre bakskjerm, men disse skal takes før våren kommer tilbake. Noen bilder av bilen og stereoen må jo også komme. Driver nå å bygger dørpaneler i glassfiber til frontsettet. Bilder av subber under bygging kommer når den til er der. Bagagerom og fremdører er dempet med Vibroplast-M1 matter fra http://www.autocustom.no . Må bare spørre om det er noe dere lurer på:)

DSCF1171.jpg

DSCF1172.jpg

DSC00305.jpg

Den dagen jeg hentet bilen:)

DSCF1176.jpg

DSCF1161.jpg

Første stereomontering

DSCF1264.jpg

Andre stereomontering

DSC00046.jpg

Tredje stereomontering

DSC00332.jpg

Fjerde stereomontering

DSCF1350.jpg

Demping av bagagerom

DSCF1374.jpg

Demping av dører

DSCF1375.jpg

Demping av dører (2), ikke ferdig på dette bildet.

Så over til dagens prosjekt, glassfiberbygg:

DSC00535.jpg

Teste vinklingen på midbassene

DSC00532.jpg

vinklingene ble bra, så slik ble det

DSC00555.jpg

Midbasser og diskant plassert, mellomtonen venter på baffelring

DSC00596.jpg

Passasjerdør under fleecepleddet

DSC00602.jpg

Polyesteren er på førerdørpanel

DSC00601.jpg

DSC00623.jpg

Glassfiberduk er handlet inn

DSC00654.jpg

Passasjerdør ferdig med glassfiber

DSCF1410.jpg

Førerdør påbegynnt stifting

DSCF1418.jpg

Ferdig med første lag polyester

DSCF1421.jpg

Duken er tilpasset

DSCF1425.jpg

Førerdør er under mang en liter polyester og 3 lag duk

DSCF1428.jpg

DSCF1429.jpg

Diskanthusene er trekkt opp og med polyester

DSCF1430.jpg

Samme her..

DSCF1424.jpg

Og en aller så liten smakebit på hvordan passasjerdør ser ut pr dags dato:)

For flere bilder og mer tekst/info se i prosjekt tråden min som står i min signatur. Enjoy..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kommer til å bli feet stereo innstallasjon..:D

Har samme styling selv.. kler bilen pent :)

men du, kan du finne ut hvor tidligere eier kjøpte chrom speil, og adapteren/feste til speila.. ta gjerne nærmere bilde av dette også..

Her har du noen bilder av sepil og adapter:)

DSCF1495.jpg

DSCF1496.jpg

DSCF1497.jpg

DSCF1499.jpg

DSCF1500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linjene på bilen blir jo ødelagt med de speila der.. Speilene som er der originalt er jo halve sjarmen..
Har jeg faktisk ikke fått noen kommentar på. Eneste folket har kommentert er at de faktisk var veldig tøffe til bilen, og det er meg også selv inkludert:) M3 speil skal være på M3 og ingen annen bil, men syns det er fint på denne bilen, så de blir beholdt inntil videre iallefall.

Nye oppdateringer ang bilstereoen.

Alt av stereo utenom cd-spiller er nå solgt, og Hertz HSK 163 med 2 ekstra midbasser er på vei til meg om ikke mange dagene håper jeg:) Frontsettet skal drives av en SoundStrem TRA 1000.2 forsterker, og subbene skal drives av en SoundStream TRA 1000.2 disse bestilles om ikke mange dagene. Subbene blir Hertz HX300, og disse bestilles over nyttår en eller annen gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten avsporing her, ser du har gjort en god jobb med anlegget ditt, når du tok av panelet i dørene hvordan gikk du frem da? Tenkte jeg skulle ta av mine men vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne :wonder:
Er en veldig enkel jobb, sett bort ifra vindussveiva som kan være noe "herk". 4 klips, 2 bak og 2 frem, så er det 3 skruer på det plastikkdekslet rundt dørhåndtaket som må skrues ut. Når dette plastikkdekslet er av så er det vare å nappe ut dørtrekket, såfremt at du får av klipset til vindussveiva. Klipset står samme vei som "rullen" som du vrir på..Sorry, noe vanskelig å forklare dette med klipset. Kan være VELDIG vrien akkurat den biten, om du ikke vet/kan det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut... Du gjør det grundig når du først setter i gang ja. Fått pussa ned å trekt døran i vinyl/stoff da? Hvordan går det med pusse jobben? Det e mye arbeid, eller langtekkelig å pusse ned glassfiber...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut... Du gjør det grundig når du først setter i gang ja. Fått pussa ned å trekt døran i vinyl/stoff da? Hvordan går det med pusse jobben? Det e mye arbeid, eller langtekkelig å pusse ned glassfiber...
Joda, må jo gjøres skikkelig når man først bygger. Nei, skal pusse ned siste rest med glassfibersparkel imorgen, og gå over med polyestersparkel noen steder, for å få gjevn flate "all over". Blir vell ikke ferdig før frontsettet kommer heller, for vi skal bygge opp rundt elementene med sparkel så det blir litt finere med nedfelling. Bilder vil bli lagt ut på prosjekt-tråden min når vi kommer til neste step med pussing:) Stay tuned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider