Gå til innhold

R - Blokk

Ranger emnet

Herrn Eggenberger

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt noe om det, men nøyaktige mål vet jeg ikke.... Kan i allefall borre den helt til helvete og kjøre turbo med masse trøkk på den.

En jeg kjenner har noen artikkelnummer til den blokka da den er litt hysj hysj har jeg intrykk av..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg leste noe om den der et sted.

Tror det var en kar som het Grottis el noe som jobba for volvo, der de lagde blokker. Han holdt på med motorsport på fritiden sin og hadde nettopp bruk for blokker som tålte litt ekstra. R blokker er blokker som er feilstøpte i den forstand at de nettopp har for tjukke vegger osv. De var unødvendig overdimensjonerte for den vanlige sliteren, men velegnet for motorsport.

lure berre på korleis dei klare å feilstøype ei blok slik at veggane blir større?

dei he no samme forma uansets?

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har målt nå, og da er det nok bare 109mm på denne blokken.... F.....:shake

Noen som vet hvilke 240 modeller som hadde alu. baklokk?

Mener å ha hørt at div. spes. Taxi i Sverige hadde det???

Der er vel alu. bakluke på 240 stv. 90mod og oppover. (ikke helt sikker på årsmod.) Sedan vet jeg ikke om har vært levert med alu. bakluke.

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;1614875']Der er vel alu. bakluke på 240 stv. 90mod og oppover. (ikke helt sikker på årsmod.) Sedan vet jeg ikke om har vært levert med alu. bakluke.

Hmm, nesten samtlige biler (90->) jeg har sett har antydninger til rust på innsida av luka helt nederst. Så alu er det ikke.....

Dette gjelder min også desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider