Herrn Eggenberger Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Noen som vet noe om de såkalte R-blokkene? Div. mål på sylinderveggene osv. Var dette blokker som Volvo laget selv? Takksam for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Jeg har hørt noe om det, men nøyaktige mål vet jeg ikke.... Kan i allefall borre den helt til helvete og kjøre turbo med masse trøkk på den. En jeg kjenner har noen artikkelnummer til den blokka da den er litt hysj hysj har jeg intrykk av.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Joda, jeg leste noe om den der et sted. Tror det var en kar som het Grottis el noe som jobba for volvo, der de lagde blokker. Han holdt på med motorsport på fritiden sin og hadde nettopp bruk for blokker som tålte litt ekstra. R blokker er blokker som er feilstøpte i den forstand at de nettopp har for tjukke vegger osv. De var unødvendig overdimensjonerte for den vanlige sliteren, men velegnet for motorsport. lure berre på korleis dei klare å feilstøype ei blok slik at veggane blir større? dei he no samme forma uansets? Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Hvis jeg husker riktig så er det forskjell på avstanden mellom vannkanalene (målt tvers over sylinderen) på R-blokk i forhold til vanlig. Husker ikke målene, men kan 109mm på vanlig blokk og 111-112 på R-blokk stemme? Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herrn Eggenberger Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Takker for svar! Da må jeg måle litt!! Mulig jeg har fått tak i en sånn blokk....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Herrn Eggenberger Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Har målt nå, og da er det nok bare 109mm på denne blokken.... F.....:shake Noen som vet hvilke 240 modeller som hadde alu. baklokk? Mener å ha hørt at div. spes. Taxi i Sverige hadde det??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Har målt nå, og da er det nok bare 109mm på denne blokken.... F.....:shake Noen som vet hvilke 240 modeller som hadde alu. baklokk? Mener å ha hørt at div. spes. Taxi i Sverige hadde det??? Der er vel alu. bakluke på 240 stv. 90mod og oppover. (ikke helt sikker på årsmod.) Sedan vet jeg ikke om har vært levert med alu. bakluke. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 ;1614875']Der er vel alu. bakluke på 240 stv. 90mod og oppover. (ikke helt sikker på årsmod.) Sedan vet jeg ikke om har vært levert med alu. bakluke. Hmm, nesten samtlige biler (90->) jeg har sett har antydninger til rust på innsida av luka helt nederst. Så alu er det ikke..... Dette gjelder min også desverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg