AndyB Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 En kompis av meg har nettopp kjøp en Eclipse -95 fra Vestlandet. Dette er en bil som har vært importert fra USA og som aldri har hatt norske skilter. Jeg er litt redd for om han i det hele tatt for godkjent den i norge? Spessielt skeptisk er jeg til lambo dørene. Er jo ikke håndtak på disse. Hva sier lovens lange arm om dette?? Han har blinklys i speila og ikke på forskjermen. er dette ok? Har et lass med pairer da, på bla. senkesett,stab stag,felger++ Noen som har noe formening om vi greier å få dette godkjent evt hva vi bør gjøre... Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Lambodoerer og cleaning av doerhaandtak har i hvertfall lite og gjoere med godkjenningen og faa den paa skilter... Er alle papirer paa plass saa skal det nok ikke vaere noe problem... Faar bare haape engangsavgiften ikke blir for stor... Hvilken modell og motor er det snakk om? Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Følger det med papirer på dørene skal det ikke være noe problem :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeeZuZz Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Dersom det er en GS utgave (ikke turbo) kan du tydeligvis bare glemme å få den godkjent (i bergen), med mindre den er i 100% original stand. Du må da ha dokumentasjon på at den tilfredstiller diverse norske krav, men dette er jo så vidt jeg kan skjønne umulig å få tak i på en amerikansk bil. Jeg spurte biltilsynet før jeg importerte bilen hvor jeg fikk tak i denne dokumentasjonen, og fikk da til svar at TÜV kunne skaffe det. Jeg kjøpte dokumentasjon fra TÜV, men samme fyr som anbefalte TÜV, sier nå at de ikke kan stole på TÜV sine papirer, og nekter meg å godkjenne den. Årsaken er at TÜV visstnok bruker europeisk typegodkjenning til å lage dokumentasjonen, og i følge biltilsynet (som selvsagt vet alt...) er det så mye forskjell på USA og EU versjon at EU-versjonen ikke kan sammenlignes. Bakgrunnen for dette, er at de sammenlignet typegodkjenningen for GS-modellen, med en totalskadd og gjennoppbygd GST Cabriolet, og fant forskjeller. Slik er i alle fall status på min sak. Hadde jeg importert et vrak fra 60-tallet med heftig motor, hadde den selvsagt gått gjennom uten problemer, uten at jeg en gang trengte å betale avgifter. Men jeg har altså en 98-modell med diverse sikkerhetsutstyr som f.eks. airbag/ABS, og det går selvsagt ikke! Den er rett og slett for ny, fin, sikker og miljøvennlig for biltilsynet. :shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coupe'Axel Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Jo mer jeg leser inlegg om eclipser som ikke blir godkjent jo mer blir jeg forundret over at min ble. Min Gst gikk gjennom uten store problemer, måtte vise til forrige eiers salgsmelding samt gjøre bilen europavennlig, som å skifte ryggelys med blinklys. Norge er ett MONGO idiotisk land på dette området virker det som og jeg kan bare si at jeg måtte gjøre godkjenningen i trondheim og ikke bergen for å si d slik. Latterlige regler!! Siter Audi TT 2.0TFSI 2010 mod Porsche 911 Carerra 4 1990 mod (Solgt) Honda Civic 2.2CDTI Executive 07 mod (Solgt) Audi A3 1.8T Quattro 2000 mod (Solgt) Audi Coupe 10V (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeeZuZz Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Min Gst gikk gjennom uten store problemer' date=' måtte vise til forrige eiers salgsmelding samt gjøre bilen europavennlig, som å skifte ryggelys med blinklys.[/quote']Men din bil er vel helt original, og du har registrert den på unntaksregelen? I så fall skal det visstnok ikke være noe problem. De bestemte seg heldigvis for å gjøre det umulig å registrere biler som ikker er 100% original ETTER at jeg importerte min :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.