Oskorei Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Vurderer å starte på skole igjen, tenker da på å gå VG1 teknikk og industriell produksjon, også fortsette med VG2 bilskade, lakk og karosseri. Men jeg lurer litt på hvordan muligheten er for å få seg jobb som billakkerer? Noen her som har peiling på det? Tenkte jeg skulle ta en runde innom forskjellige verksteder å høre hva de har å si om saken. I tilegg lurer jeg litt på om det er mulig å hoppe rett inn på VG2 uten å gå VG1 først? Har gått GK formgiving, VK1 tegning form og farge fra før... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Har vurdert dette selv. Kan du gi meg beskjed hvordan det går? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet November 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Ok! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilk Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Det er for tiden stor etterspørsel etter billakkerere og opprettere, stort sett i hele Norge. Det er enda større etterspørsel etter flinke folk, og det viser også på lønnsnivået til f.eks. lakkerere. Jeg kjenner flere lakkerere som har oppimot 220,- i timelønn, men jeg tror snittet i sør-vest Norge ligger på ca. 170-190,- i timelønn pr. i dag. Gå på lakkskolen i Mo i Rana, bli best og lær deg mest mulig, (bruk VERNEUTSTYR), ta fagbrev og få deg fem års erfaring og du kan velge og vrake i hvor du vil jobbe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet November 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Okei, det høres lovende ut!:) Men noen som har peiling på om det går å hoppe over VG1 teknikk osv..? Eller går jeg glipp av veldig mye relatert til billakkering da? Har lyst til å komme meg ut i arbeid så fort som mulig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Stikk innom din lokale videregaaende skole og snakk med raadgiveren deres.. Da faar du ogsaa mye mer relevante og riktige svar enn du vil faa her... Ogsaa kommer du tilbake hit og sier hvordan det hele gikk, slik at vi andre som ogsaa lurer paa dette kan finne ut hvordan det fungerer! ;) Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet November 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Skal snakke med rådgiveren på mandag tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitchyou Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 har også tengt tanken på lakerer men har gk elektro og er på vk1 elektromekaniker nå! Men man må vell ha mekanisk grunnkurs for å starte på lakkering? vet ikke om de gjør unntak... Siter 2005 Mercedes c180K sport 1992 BMW 325 coupe 1990 Toyota mr2 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oskorei Skrevet November 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 Har hørt enkelte si at du kan gå rett fra ett grunnkurs og over til hvilket som helst VK1 uansett om de er innen samme linje eller ikke, men noen sier også at dette ikke er mulig etter den nye reformen som har kommet. Har også lest et sted at er mulig å gå direkte ut i bedrift og ta all opplæringen der, men da må en visst ta alt det teoretiske på egen hånd. Finner vel ut av det når jeg snakker med rådgiveren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitchyou Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 du får poste her hva ho sa da! hater den nye reformen mer og mer! Siter 2005 Mercedes c180K sport 1992 BMW 325 coupe 1990 Toyota mr2 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet November 18, 2006 Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 du lærer hvertfall ingenting ang lakkering på GK1. går på VK1 skade og lakkeringslinja nå:) Siter BMW 335i Turbo prosjekt sponsing ønskes! http://www.NeonMuffler.com Endelig oppe! Gatebil Magazine Freelancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
demogorgon Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 driver å lurer litt selv, men går allmen påbygg nå etter vk2 serviceelektroniker så det er vel nesten for sent Siter -86 golf2 gti, mye drømmer lite planer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Har hørt enkelte si at du kan gå rett fra ett grunnkurs og over til hvilket som helst VK1 uansett om de er innen samme linje eller ikke, men noen sier også at dette ikke er mulig etter den nye reformen som har kommet. Har også lest et sted at er mulig å gå direkte ut i bedrift og ta all opplæringen der, men da må en visst ta alt det teoretiske på egen hånd. Finner vel ut av det når jeg snakker med rådgiveren... Korrekt, du kan jobbe i 5 år som hjelpearbeider og da få fagbrevet, dog etter en fagprøve.Men å få seg jobb som lakkerer med null og niks bakgrunn tror jeg ikke er veldig sannsynlig Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Regevig Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Nå har jeg GK mekanisk, og holder på med VK1 kjøretøy, kan jeg da gå VK2 Billakkering vist jeg vil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wkz[L] Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 etter det jeg har skjønt så må man ha GK mek, eller VG1 teknikk..som det heter i dag,for og komme seg videre, jeg gikk på GK mek og går nå VK1 Skade & Lakk, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg