Gå til innhold

csb med datasprut, funker det...??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er mange som bruker innsprøytning på SBC ja, og MegaSquirt funker bra det sies det. Innsug ja, det finnes det jo et hav av forskjellige innsug å velge mellom. Dyser kommer jo ann på hvor mye hester du skal ha.

 

Har du motoren det skal bygges på eller skal det kjøpes?

 

Vurdert å kjøpe en nyere motor med insprøytning, er ikke så dyrt som folk tror ;-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en titt innom "LS1 tråden" her på Amcar forumet, der har vi lagt inn en del info om de nesten nyeste Gen III smallblock Chevy. Fra 1997 til nå....

 

Har en motor i deler viss du skal bygge selv med gromdeler, gi meg en PM viss intresert.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TPI-innsuget er lite gunstig hvis det skal i lett bil... de runnerene er såpass lange at de tuner på ca 2200 rpm,så momentet blir litt vel tøft (les: hjulspinn).

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TPI innsuga til Chevy (de første ihvertfall) er laget for 305 motorer og flower IKKE mye bra, og er ikke særlig egnet til trimmede motorer, men kommer masse luft igjennom viss man har noe som trykker i andre enden ;-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TPI-innsuget er lite gunstig hvis det skal i lett bil... de runnerene er såpass lange at de tuner på ca 2200 rpm,så momentet blir litt vel tøft (les: hjulspinn).

 

 

Sorry for OT, men... Hvordan tror du det blir med en 350 med mussepigg topper, Preformer EPS innsug og høymoments kam (offroad/marine-kam) i en bil på ca 1400 kg? :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for OT, men... Hvordan tror du det blir med en 350 med mussepigg topper, Preformer EPS innsug og høymoments kam (offroad/marine-kam) i en bil på ca 1400 kg? :D

 

Dårlig kombo spørr du med høy moments kam med ekte musse topper blir ikke suksess da de har diiiigre runners.

 

MEN når der er sakt hvilke musse topper har du ekte eller de alle tror er ekte?

Ekte har to skikkelige musse ører 3-4 cm bred og to store kuler de som er 1,5-2cm brede er ikke ekte og vil funke bedre med momet kam.

 

Dart II Sportman egner seg flott til moment motorer Edelbrock funker også fin.

 

Ekter musse topper har en knekk i effekt kurven pga lite heldig utforming på kanalene samt de er litt for store som skaper lav gass hastighet i gate motorer på lavere turtall med egner seg knall på masse rpm.

 

Nøkkelen til en bra fungerende motor er og matche alle delene til det du ønsker og oppnå mener nå jeg.

 

Lykke til med prosjektet.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår