Gå til innhold

csb med datasprut, funker det...??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Dårlig kombo spørr du med høy moments kam med ekte musse topper blir ikke suksess da de har diiiigre runners.

 

MEN når der er sakt hvilke musse topper har du ekte eller de alle tror er ekte?

Ekte har to skikkelige musse ører 3-4 cm bred og to store kuler de som er 1,5-2cm brede er ikke ekte og vil funke bedre med momet kam.

 

Dart II Sportman egner seg flott til moment motorer Edelbrock funker også fin.

 

Ekter musse topper har en knekk i effekt kurven pga lite heldig utforming på kanalene samt de er litt for store som skaper lav gass hastighet i gate motorer på lavere turtall med egner seg knall på masse rpm.

 

Nøkkelen til en bra fungerende motor er og matche alle delene til det du ønsker og oppnå mener nå jeg.

 

Lykke til med prosjektet.

 

Era

 

 

Jeg regner med at de er ekte, de har ingen monteringshull, store logoen i enden og de har riktig støpenr. Det var dritt... :( :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sorry for OT, men... Hvordan tror du det blir med en 350 med mussepigg topper, Preformer EPS innsug og høymoments kam (offroad/marine-kam) i en bil på ca 1400 kg? :D
Aner jeg Volvo 350...? Volvo-sleeperen et par kompiser av meg har har TPI,nemlig...og er håpløs. Når den først får grep,så er det slutt på orket... Simulerte den,og kurven gikk rett opp over tomgang..og rett ned over 3000 rpm. :( Nå aner jeg ikke hvordan det innsuget og toppene du har ser ut,men i en lett bil så kan du ganske trygt bygge for toppeffekt...momentet på bunn blir voldelig med nesten 6 liters volum uansett,i så lett vogn..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke et innsug til forgasser som utgangspunkt til å lage innsprut, eller blir det bare teit..?? Tenker da på å evt få maskinert inn dyser, å så lage et spjeldhus man skrur på der gasseren skulle ha sittet..

 

Ja det er fult mulig å bruke.

 

Kan jo bygge om en gasser med tighte spjell aksler til spjellhus også sette tps sensor i enden av ene spjell akselen.

 

Har lenge hatt lyst til og gjøre noe slikt i super budget ratata her på forumet lurer på noe slikt på en 350 med Vems.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jeg Volvo 350...? Volvo-sleeperen et par kompiser av meg har har TPI,nemlig...og er håpløs. Når den først får grep,så er det slutt på orket... Simulerte den,og kurven gikk rett opp over tomgang..og rett ned over 3000 rpm. :( Nå aner jeg ikke hvordan det innsuget og toppene du har ser ut,men i en lett bil så kan du ganske trygt bygge for toppeffekt...momentet på bunn blir voldelig med nesten 6 liters volum uansett,i så lett vogn..

Hva er det du egentelig mener her?? Hadde vært fint om du forklarte litt nærmere.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke et innsug til forgasser som utgangspunkt til å lage innsprut, eller blir det bare teit..?? Tenker da på å evt få maskinert inn dyser, å så lage et spjeldhus man skrur på der gasseren skulle ha sittet..

 

Her er link til en som bygger om innsug men han bruker en ferdig throttle body. Sett flere som bruker feks en holley square bore forgasser som er bugd om uten flottørhus og med TPS sensor på ene spjellakselen som det nevnes her. Når garasjen er i orden skal jeg gjøre dette på min malibu med MS.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner jeg Volvo 350...? Volvo-sleeperen et par kompiser av meg har har TPI,nemlig...og er håpløs. Når den først får grep,så er det slutt på orket... Simulerte den,og kurven gikk rett opp over tomgang..og rett ned over 3000 rpm. :( Nå aner jeg ikke hvordan det innsuget og toppene du har ser ut,men i en lett bil så kan du ganske trygt bygge for toppeffekt...momentet på bunn blir voldelig med nesten 6 liters volum uansett,i så lett vogn..

 

Det går fint med en 350 tpi i en volvo. Min flater ut etter 5500 rpm men det holder på gata. Målte den med gps til 190 på 4. gir og har 5 trinns manuell. Men er jo ikke vanskelig å få den til å dra mer på rpm.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du egentelig mener her?? Hadde vært fint om du forklarte litt nærmere.
Forklare hva? Et par kompiser har en Volvo med 350. Den river løs begge hjula rett over tomgang ved pådrag,og er helt død over 4000 rpm. Med et LT4-innsug hadde den hatt 100 hester mer på 5800 rpm enn nå...grunnet turtallet innsuget er effektivt på.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklare hva? Et par kompiser har en Volvo med 350. Den river løs begge hjula rett over tomgang ved pådrag,og er helt død over 4000 rpm. Med et LT4-innsug hadde den hatt 100 hester mer på 5800 rpm enn nå...grunnet turtallet innsuget er effektivt på.

hvis dette er standar 350 så er det noe galt med programering og eller innstillinger, helt sikkert, for slik oppfører ikke originalt oppsettet.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://vetteweb.com/tech/vemp_0609_01_z+c4_turbo_install+dyno_numbers.jpg

 

Bilde av orginal effekt kurve VS etter turbofisering.

 

Er fra en Corvette med en 350 TPI, hadde de mer hp/nm en fbodyene foreksempel?

 

Momentet detter av på 4000 og hestene ved 4500.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://vetteweb.com/tech/vemp_0609_01_z+c4_turbo_install+dyno_numbers.jpg

 

Bilde av orginal effekt kurve VS etter turbofisering.

 

Er fra en Corvette med en 350 TPI, hadde de mer hp/nm en fbodyene foreksempel?

 

Momentet detter av på 4000 og hestene ved 4500.

Det er vel slik at kurven går noe ned men det er lite, prøver å finne original dyno kurve, husker at den er nesten helt flat. Kan ihvertfall ikke si at det er plagsomt lite torque eller hester over 4000 rpm.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dette er standar 350 så er det noe galt med programering og eller innstillinger, helt sikkert, for slik oppfører ikke originalt oppsettet.
Ikke standard nei... LT1 alutopper,høykomp,headers,Crower 00425 kam,dobbel 2,25" TB og litt sånt...og,mulig det fungerer bedre med annen tenning/AFR... hva de har der har jeg ikke hatt finga borti,så det vet jeg ikke... Men den er sterk som et tog på bunn,og så...bare skjer det ikke mer.

 

*Liten Edit: Fant specsa og resultatene. Henger med litt høyere enn de 3000 jeg sa,er i live til knapt 4000 -4100 rpm. Så er det ikke mer.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke standard nei... LT1 alutopper,høykomp,headers,Crower 00425 kam,dobbel 2,25" TB og litt sånt...og,mulig det fungerer bedre med annen tenning/AFR... hva de har der har jeg ikke hatt finga borti,så det vet jeg ikke... Men den er sterk som et tog på bunn,og så...bare skjer det ikke mer.

 

*Liten Edit: Fant specsa og resultatene. Henger med litt høyere enn de 3000 jeg sa,er i live til knapt 4000 -4100 rpm. Så er det ikke mer.

 

Jeg ville skrivi et innlegg på¨dette forum http://www.thirdgen.org/techboard/tpi/ og spurt, de som svarer her, har som regel ordentelig peiling, men jeg vil vel tro at den flower for dårlig det kan også være noe med bensintrykket er det for dårlig så skjer det lite på høyere turtall, og hva med programmeringen av promen.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd de har rett her TPI hart asma anfall over 5000rpm masse bunndrag og mellimregister også faller den bare sammen.

 

Å når de trimmes blir det enda værre hvis ikke noe seriøst gjøres på innsugs siden.

 

Finnes masse mods for og fikse på det men hvorfor bygge på en TPI når det finnes LT1 og LT4 selv om jeg synes gammle SBC er tull skaff den en LS1/2/6/7 eller en jern blokk utgave som kastes etter deg for billig i USA.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er link til en som bygger om innsug men han bruker en ferdig throttle body. Sett flere som bruker feks en holley square bore forgasser som er bugd om uten flottørhus og med TPS sensor på ene spjellakselen som det nevnes her. Når garasjen er i orden skal jeg gjøre dette på min malibu med MS.

 

Hvor er link..?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår