Gå til innhold

lakk,falma/matt

Ranger emnet

Waalseth

Anbefalte innlegg

hmm.. du har noe som heter meguiars.. den lager bra resultat.. men tung å jobbe med.. rubbing først,så polering,og så til slutt lakkforsegler

Meguiars er så absolutt ikke tung å jobbe med så lenge man ikke går på heavy swirl remover. Jeg har gått på med M80 for hånd og det gikk bra. Her har jeg brukt clay, M80 og NTX voks. Resultatet taler for seg selv

rtt.jpg

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nå har lakkrensa lakken, så har du fjernet oksidert lakk, så dette vil ikke komme tilbake..

Men får å beskytte dette mot å oksidere igjen, så lønner det seg å beskytte dette med et eller to lag med skikkelig voks. f.eks meguiars Tech Wax eller Meguiars M21 syntetic sealent.

Ved å ta en runde med ren polish føre lakkbeskyttelsen, så vil du få en bedre dybde i lakken din, samt litt mere wetlook

Men dukk opp med litt bilder av det du har fått til, gjerne før og etterbilder...

Da slike ting pleier å si mer enn tusen ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du nå har lakkrensa lakken, så har du fjernet oksidert lakk, så dette vil ikke komme tilbake..

Men får å beskytte dette mot å oksidere igjen, så lønner det seg å beskytte dette med et eller to lag med skikkelig voks. f.eks meguiars Tech Wax eller Meguiars M21 syntetic sealent.

Ved å ta en runde med ren polish føre lakkbeskyttelsen, så vil du få en bedre dybde i lakken din, samt litt mere wetlook

Men dukk opp med litt bilder av det du har fått til, gjerne før og etterbilder...

Da slike ting pleier å si mer enn tusen ord

jepp..har tatt lakkrens på panseret no..skal polere osv imårga,å gjør de samme med bagasjelokket :) kan ta nåken bilder også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal jobbe for hånd og kjerra di er rød og oksidert i lakken er M80, ScratchX og ColorX hva jeg ville anbefalt av de produktene jeg personlig kjenner. Derimot med poleringsmaskin ville jeg brukt kun M80, og med rubbing/roterende poleringsmaskin ville jeg evt kjørt på M83 eller i verste fall M85 (slike maskiner krever dog god erfaring og er ganske dyrt med pads og slikt).

Støtter opp om cossyboys utsagn om at det er minst like viktig å beskytte det nye resultatet. Desverre er det mange som har inntrykk av at lakkrens og lignende er tvshop produkter som forsvinner etter noen uker. Dette da mye av det som selges bare kamuflerer og dekker over defektene dine. Når midlene forsvinner kommer feilene tilbake naturlig nok. Her er det snakk om å fjerne det fysisk. Ergo hvis du ikke ser det mer er det borte.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider