Gå til innhold

Hei, onkel blå! 91 i 60 sone.

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Føler med deg :( har mistet lappen før , veit hvor jævligt det er,

Dager blir til Måneder føles det ut som, helt jævligt! Kamerat av meg mista også lappen i helga for "sladding" ;) hehe han kom ut av et utkjøringsfelt i sladd og snurra rett foran trynet til de blå indianerene hehe

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Føler med deg :( har mistet lappen før , veit hvor jævligt det er,

Dager blir til Måneder føles det ut som, helt jævligt! Kamerat av meg mista også lappen i helga for "sladding" ;) hehe han kom ut av et utkjøringsfelt i sladd og snurra rett foran trynet til de blå indianerene hehe

Oj, kjipt.

Er sladding på snø lov?

Kan ikke helt se problemet med det?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er scenarioet:

Gamlemor kommer ut fra butikken på piggfridekk på våt blankis, i f.eks. en opel omega, med differensialbrems, og kjører mot rundkjøringa i 30, i 50-sonen.

Gamlemor får en skrens hun ikke klarer å rette opp, og går rett rundt og blir stående i motsatt kjøreretning, og skjønner ingen ting.

Onkel blå som sto 50 meter unna og observerte det hele, kommer og tar fra henne lappen for svinkjøring?

Hvis det ikke er loiv å slappe, vil ikke det da si at det bli komplett umulig å kjøre bakhjulstrekk på vinterføre?

Det blir i allefall det for meg.

Haha... Nå får politiet faan hakke meg skjerpe seg....for en gjeng med jævla suppehuer?

Har kua selv glemt at den har vært kavl eller noe sånnt.:puke:

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer.

var det de lokale heltene eller vår gode venn UP-betjent Lind som tok deg??

1, hjelper det og søke om å få lappen tilbake tidligere? Om sjefen min skriver et brev om at jeg trenger den i jobbsammenheng osv osv.

Alt er mulig men jeg har enda til gode å se så mange vinne frem med slike søknader,at du trenger Lappen i jobben bryr politijuristene veldig lite

2, jeg må jo kjøre opp på nytt. Men må jeg ta teorien på nytt?

Teoretisk og praktisk prøve må avlegges ved beslag over 3md er du er innenfor prøvetiden og 6mnd vis du er ferdig med den

3, jeg har jo forberedt meg på 6 måneder uten lappen. Men de snille politifolka sa at de antok 4-5 måneder. Er det noen "standard" på dette, eller er det opp til politijuristen og bedømme?

Det er en standard her men det er opp til Politijuristen å avgjøre om føreforhold/trafikkbildet kan lede til formidlende eller sjærpende omstendigheter

selv ble jeg tatt i 94km/t i 60sonen for 2 år siden og fikk 3mnd så her er det nok dialogen din med politi/juristen som avgjør hvor strenge de vil være,men det at du er tatt under prøvetiden gjør at de som regel er extra strenge:(

Lykke til

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg snakker med juristen, så greier jeg kanskje og få til at jeg kan øvelseskjøre osv, slik at jeg kan ta oppkjøringa FØR sperrefristen slutter.

Som sagt har jeg regnet med 6 måneder uten lappen. Noe som vil si at jeg vil få den tilbake 18 mai 2007. Eller, da kan jeg ta oppkjøringa. OG det vil jo suge som faen, fordi det er jo et helvettes rush da. Lykke til med å få oppkjøring da..

Så det hadde jo vært kjekt om jeg kunne fått tatt oppkjøringa før sperrefristen går ut. Ville ihvertfall gjort ting enklere. Men jeg skal snakke med juristen i morgen. Kanskje det kommer noe godt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppkjøringen får du nok ikke ta før sperrefristen er over,,,er jo derfor det heter sperrefrist;)

hvis Politiet anslo 4-5 mnd er det mest sannsynligt det du får,juristen legger skjeldent ned påstand om mere med mindre det var spesielle kjøreforhold som tilsier noe annet.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med juristen i dag, og kom fram til at:

Jeg må vente til sperrefristen er over, før jeg kan ta oppkjøring.

Jeg må søke om og få ta teorien tidligere, i utgangspunktet kan jeg ikke ta teorien før sperrefristen er over.

86-95 kmt er en inndragelsestid på mellom 3 og 6 måneder. Så hun anslo en 4-5 måneder, mest sannsyneligvis 5.

Bot på 10 000 sure.

Og å søke om å få lappen tilbake tidligere, det var liten vits. Yrkessjofører hadde problemer med å få den tilbake tidligere sa hun. Men jeg skal prøve å søke ihvertfall.

Ok. På tide å lese teori, hu hei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får forresten ta oppkjøringa når jeg vil da... o.O snillere jurist tenker jeg... forresten slutt å ta med den dritten anng. om du har mistet lappen i 4mnd + så må du kjøre opp på nytt osv...

OM DU MISTER LAPPEN I PRØVETIDA SÅ MÅ DU TA ALT OM IGJEN, UANSETT HVOR LENGE DU HAR MISTET LAPPEN!!!!

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider