Gå til innhold

Info om S13??

AJ82

Anbefalte innlegg

Lillebroren min er ute å ser etter bil for tiden, og det virker som det går mot en S 13.. Noen som har noen tips her.. Forskjeller på de ulike årsmodellene, motorer, styling og trim.. Skal ikke gjøres noe halveis med denne.. Satser på å gjøre endel..

Alle tips mottas med takk!!

Gerne noen bilder av styling, hvis dere har...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legg 100/110k lav km sjekk rust.. om du skal prøvekjøre så dra den helt ut til sperra og se etter blårøyk.. se over turbo og ellers... rust under vinga...

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale han/deg å gå inn på http://www.200sx-ogn.org ;)

Har selv en 91 200sx... Meget fornøyd jeg!

Hvis han har planer om å gjøre mye med den lønner det seg å kjøpe en med diff. sperre og de store bremsene... Har angret litt på at jeg ikke kjøpte en bil med det! Spinning på et hjul er barnslig!:rolleyes:

*Kozemozeoverdoze*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT-Stian

Vil anbefale han/deg å gå inn på http://www.200sx-ogn.org ;)

Har selv en 91 200sx... Meget fornøyd jeg!

Hvis han har planer om å gjøre mye med den lønner det seg å kjøpe en med diff. sperre og de store bremsene... Har angret litt på at jeg ikke kjøpte en bil med det! Spinning på et hjul er barnslig!:rolleyes:

diff sperre er jo ikke akkurat NOE du kjører med på gata vel?

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

diff sperre er jo ikke akkurat NOE du kjører med på gata vel?

Ehhh hvorfor ikke ?

Vis du har over 200 hk og ikke har diffsperre som er noe tess eller ikke har så er det litt kjett!! Børne på et hjul er gay! :P Da er det bedre å ikke. Ei diff sperre er jo ikke 100% sperre hele tiden da vett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Store bremser?? Er dette "ekstra" utstyr på disse, eller kom det på visse typer...

Takk for tips forresten! Ingen som har noe mer å komme med.. Trodde det var endel Nissan folk her inne ;)

De store bremsene satt ikke på de første modellene. Tror det var alle fra og med 91 som skulle ha de nye bremsene (de skulle også ha nytt ratt, nye stoler og diff sperre, eller diff brems da) Men det er ikke alle som har det selvom de er 91 og nyere så sjekk det ut selvom det er nyere enn 91 modell.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av styling finner du vell på http://www.takakaira.co.jp og http://www.200sx.no http://www.topstyling.no er ganske billig på styling. En kammerat av meg skal selge G-grow boddy kitt for 12.000,- send PM om du er intressert.

Det er rust under spoilern på så å si alle S13 så han burde regne med ca 3000-5000 ekstra i prisen dersom han ikke klarer og fikkse det selv.

Som det er sagt tidligere her så burde du sjekke etter blårøyk. Og se etter rust, i demper tårna og jekkepunktene.

Han burde forresten også skifte oljerøret til turboen med en gang han får den og få seg T-trykks måler.

Dette er bare ting jeg har hørt. har ikke så veldig peil på bilene selv. Men det er vell buyers guide på http://www.200sx.no og http://www.200sx.nu

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by benredik

diff. sperre er jo ett must på vinterføre.

får mye bedre sladder av det :D :D :D

Nei nei nei! Vi får ikke lov og si diff sperre... vi må si diff. brems....

Og hmmmm det er vell ett must på sommerføre å??

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så det er sagt... S13 kom aldri originalt med diff.sperre... dog,fra og med 91 (tror jeg) kom _noen_ med diff.brems... diff.sperre er vel ikke noe man bør kjøre med til vanlig nei :D

og,fram til en gang i 91,var 256mm bremser std... og 91-> har 280mm... men,overgangen er litt "flytende"...

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

bare så det er sagt... S13 kom aldri originalt med diff.sperre... dog,fra og med 91 (tror jeg) kom _noen_ med diff.brems... diff.sperre er vel ikke noe man bør kjøre med til vanlig nei :D

og,fram til en gang i 91,var 256mm bremser std... og 91-> har 280mm... men,overgangen er litt "flytende"...

En kammerat henta en S13 i tyskland for noen mnd siden og den var det ikke diff brems på. så det var nok litt "flytende" ja

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis for broren min jobber han med oppretting og lakkering, så småskader, noe rust og litt sliten lakk er ingen hindring.. Det beste måtte vært å få tak i en ganske orginal, voksen kjørt bil.. Men kanskje ikke så lett...

Hva med "Skyline" baklykter (noe lignende R33).. Finnes det til disse??

Og trim, anbefaler dere ferdige kit, slik som hos f.eks. Crazy Tuning eller sette sammen noe eget... Satser også litt på sponsing, da det kommer til å bli lagt en del penger i utseende (innvendig og utvendig) og trim...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Heldigvis for broren min jobber han med oppretting og lakkering, så småskader, noe rust og litt sliten lakk er ingen hindring.. Det beste måtte vært å få tak i en ganske orginal, voksen kjørt bil.. Men kanskje ikke så lett...

Hva med "Skyline" baklykter (noe lignende R33).. Finnes det til disse??

Og trim, anbefaler dere ferdige kit, slik som hos f.eks. Crazy Tuning eller sette sammen noe eget... Satser også litt på sponsing, da det kommer til å bli lagt en del penger i utseende (innvendig og utvendig) og trim...

Finnes lykter til baklysa ja. Håkon som er "sjef" på 200sx forumet har det. tror han olson skulle selge det. Sjekk ut kjøp og salg her inne. Koster rundt 4000 tror jeg.

Ferdig kitt er helt klart det enkleste, en fyr jeg kjenner kjøpte det hos importtuning. Men det var ikke så greit alikvel fordi det var beregna på RHD så styre staget eller noe sånn måtte flyttes.

Men jeg skjønner ikke... hvorfor går du ikke inn på http://www.200sx.no blir medlem der og søker? alt absoulutt ALT du lurer på står jo der!

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider