Gå til innhold

Trenger assistanse

Ranger emnet


Fil_Auto

Anbefalte innlegg

Okei, her er saken:

 

I disse regnfulle dager er vi avhengig av vifte i damen sin VW Golf Cab. De siste dagene har denne begynt å fuske. Den kommer litt på, men lager så lyd og virker ikke...

 

En dag virket ikke vindusviskerne heller, men etter kort tid var både de og "speedometer-lyset" tilbake.

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, her er saken:

 

I disse regnfulle dager er vi avhengig av vifte i damen sin VW Golf Cab. De siste dagene har denne begynt å fuske. Den kommer litt på, men lager så lyd og virker ikke...

 

En dag virket ikke vindusviskerne heller, men etter kort tid var både de og "speedometer-lyset" tilbake.

 

Noen som har tips?

 

 

sjekk om du har lekkasje i bilen,om det er fuktig rundt sikringsbrettet.

kompis hadde noe av det samme problemet. tetta bilen og alt var i orden igjen,

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liknende erfaring med vinterbilen i dag (1982 Golf C). Der gikk viskerne på laveste trinn, uavhengig av hvilket trinn bryteren sto i. Konstaterte at det var vann i releplata i sikringsboksen og viskerreleet var følgelig søkkvått. Blåste hele greia tørr med trykkluft og dermed var det problemet ute av verden.

 

Grunnen til at det kom inn vann viste seg at skyldtes den lille dreneringstrakta/gummimuffa som sitter på førersida i vannkassa. Gummigjennomføringa til wiren som regulerer "fløden" inn i varmeapparatregisteret viste seg å være litt utett. Vannet som renner ut av vannkassa renner så rett ned på wiregjennomføringa, og følgelig inn i bilen (der sikringsboks med releplate er i). Jeg har nå stappa inn en 3/4" slange i muffa og festa denne med Sika + strips. Så får vi se hva som skjer i morgen. Nå skal i alle fall vannet ikke ha noen sjanse til å renne inn gjennom gjennomføringa til den nevnte wiren.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liknende erfaring med vinterbilen i dag (1982 Golf C). Der gikk viskerne på laveste trinn, uavhengig av hvilket trinn bryteren sto i. Konstaterte at det var vann i releplata i sikringsboksen og viskerreleet var følgelig søkkvått. Blåste hele greia tørr med trykkluft og dermed var det problemet ute av verden.

 

Grunnen til at det kom inn vann viste seg at skyldtes den lille dreneringstrakta/gummimuffa som sitter på førersida i vannkassa. Gummigjennomføringa til wiren som regulerer "fløden" inn i varmeapparatregisteret viste seg å være litt utett. Vannet som renner ut av vannkassa renner så rett ned på wiregjennomføringa, og følgelig inn i bilen (der sikringsboks med releplate er i). Jeg har nå stappa inn en 3/4" slange i muffa og festa denne med Sika + strips. Så får vi se hva som skjer i morgen. Nå skal i alle fall vannet ikke ha noen sjanse til å renne inn gjennom gjennomføringa til den nevnte wiren.

Hmm... kanskje derfor viskerene mine også går kun på laveste trinn hele tiden.

Huff må skru på bruksbilen igjen da

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår