Gå til innhold

Masterkis: Toyota Carina XLI 2.0 -96 MOD - Carina /////ALPINE

Ranger emnet

Masterkis

Anbefalte innlegg

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Carina er høy som ett uvær standard, og med 18" felger blir det enda værre. Måtte senke den MYE for å få det til å se ok ut. Etter leting høyt og lavt så fant jeg absolutt ingen som lagde noe senkesett til bilen som senket så mye som jeg ville. Så det ble 40mm senkefjærer og generøs bruk av vinkelsliper for å få den lav nok.

Har desverre aldrig sett noen som lager kopier av denne stylingen, og lest at noen carina eiere som har ringt toyota har fått beskjed om at den ikke lages lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carina er høy som ett uvær standard, og med 18" felger blir det enda værre. Måtte senke den MYE for å få det til å se ok ut. Etter leting høyt og lavt så fant jeg absolutt ingen som lagde noe senkesett til bilen som senket så mye som jeg ville. Så det ble 40mm senkefjærer og generøs bruk av vinkelsliper for å få den lav nok.

Har desverre aldrig sett noen som lager kopier av denne stylingen, og lest at noen carina eiere som har ringt toyota har fått beskjed om at den ikke lages lengre.

Høres villt ut.. Men, jeg får tenke mer på Tunemasters stylingen da:)

Aprilia / Carina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astina.dk fører en del styling til Carina E. Ser at de har både Postert og Tunemasters stylingen. I tillegg har de senkefjærer og litt annet stasj, som hvite instrumentskiver, klare sideblinkers og de frontlyktene som har vært på noen av de avbildete bilene her i tråden :)

Link: http://www.astina.dk/index.php?cPath=47_245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astina.dk fører en del styling til Carina E. Ser at de har både Postert og Tunemasters stylingen. I tillegg har de senkefjærer og litt annet stasj, som hvite instrumentskiver, klare sideblinkers og de frontlyktene som har vært på noen av de avbildete bilene her i tråden :)

Link: http://www.astina.dk/index.php?cPath=47_245

HEY! Takk skal du ha :)

Her kommer en TANKE:

1 x Toyota Carina E H&R fjedersæt - 40/40

1 x Toyota Carina E Tunemasters bagkofanger

1 x Toyota Carina E Tunemasters forkofanger

1 x Toyota Carina E Tunemasters sideskørter

1 x Toyota Carina E hvide instrumentskiver

13.053,- DKK

Ser bra ut?:) 40/40:ass: Er det vanskelig å montere senke fjær?

Aprilia / Carina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY! Takk skal du ha :)

Her kommer en TANKE:

1 x Toyota Carina E H&R fjedersæt - 40/40

1 x Toyota Carina E Tunemasters bagkofanger

1 x Toyota Carina E Tunemasters forkofanger

1 x Toyota Carina E Tunemasters sideskørter

1 x Toyota Carina E hvide instrumentskiver

13.053,- DKK

Ser bra ut?:) 40/40:ass: Er det vanskelig å montere senke fjær?

Bare hyggelig!

Har handlet fra Astina før og var fornøyd med servicen. Kontaktpersonen der, René tror jeg han het, svarte alltid kjapt på mail og kom med gode svar på spørsmål.

Kjøpte både hvite instrumentskiver og aluringer til instrumentene. Ble sendt i posten innen rimelig tid.

Og prisene der er jo slett ikke så helt gale heller ;)

Er ikke noe problem å montere senkefjærer heller. Må av med demperne og klemme sammen fjærene med fjærklemmer. Får du med deg en som har demontert fjærer/dempere før, så er det gjort på kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig!

Har handlet fra Astina før og var fornøyd med servicen. Kontaktpersonen der, René tror jeg han het, svarte alltid kjapt på mail og kom med gode svar på spørsmål.

Kjøpte både hvite instrumentskiver og aluringer til instrumentene. Ble sendt i posten innen rimelig tid.

Og prisene der er jo slett ikke så helt gale heller ;)

Er ikke noe problem å montere senkefjærer heller. Må av med demperne og klemme sammen fjærene med fjærklemmer. Får du med deg en som har demontert fjærer/dempere før, så er det gjort på kort tid!

What? Ikke mer arbeid? ta ut støtdemperne og sette in senke fjærene? hmm, du får det til å høres ut som et 3 timers arbeid= INGENTING:P Men man må vell ha ett verksted for å heise bilen..

Aprilia / Carina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo så klart an på hvordan du definerer kort tid når det gjelder å skru på bil :p

Ting tar som oftest litt tid. Må så klart av med dekker og slikt, men det må man jo alltid når det gjelder arbeid på de områdene av en bil.

Har stått på verksted når jeg har vært med på slikt arbeid, og har jo dermed hatt god hjelp av både løftebukk og trykkluftverktøy. Klart at slikt er en fordel!

Men finnes jo mange slike DIY verksteder rundtom. Da får du i det minste tilgang på løftebukk, dersom du ikke har det allerede.

Men jeg vil uansett ikke anse det som "et stort prosjekt" og montere senkefjærer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider