Gå til innhold

iamdrunk's 1992 E30 325ix

Ranger emnet

iamdrunk

Anbefalte innlegg

Nok en dag med nye skuffelser..

Kjørte sent i natt for å hente et sett felger som skulle passe, MEN selvfølgelig var det kast i et par av dem også, så nå legger jeg felgene på hylla så lenge.

Skulle også hente et konfilter, men det var ikke der da jeg kom..

Så dagen i dag gikk til å bytte litt pærer, eller rettere sagt, jeg skulle bytte to små pærer i kjørecomputeren, noe som viste seg å være vanskeligere enn anntatt, både å skifte og å få tak i.

Midtkonsollen sånn halvveis demmontert:

10.JPG

Tåpelig patent, skruene sitter på innsiden, tok litt tid å få skrudd ut kan man si, hadde det ikke vært bedre med små muttere?

Jaja, gikk til slutt..

11.JPG

Inni dette hullet satt da et lite kretskort med to pærer loddet fast, de har gjort det enkelt..

12.JPG

Kretskort og pærehus, eller hva jeg nå skal kalle det..

13.JPG

Etter å ha prøvd flere steder fant jeg frem til en hobbybutikk for å finne lyspærer, men jeg fikk kun tak i 10v og et par pærer vi var usikkre på hvor mange volt de tok. Ingen av dem funket, så jeg gikk over til 12v røde LED-pærer jeg hadde liggende, men det gikk jo ikke.

14.JPG

Så løsningen ble denne:

En Biltema-LED-Petter-Smart-Løsning, heh, jeg skulle ha lys i computeren, og det fikk jeg, må vel kanskje utbedres litt, ELLER få tak i riktige pærer.

15.JPG

Jeg har som sagt to sett med felger som kan raseres for en billig penge, eller i bytte mot deler jeg kunne trenge, som f.eks to stk. dørlister på venstre side, spreder venstre side, eller mekanismen til takluka(ikke sveiva)

Og en annen ting, hvordan er det å montere sent.lås på bakluka?

Kan jeg bruke en vanlig sent.lås motor fra DEFA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda,var så heldig å få litt plass på jobben i dag, temmelig etterlengtet, så nå har jeg fått gjort litt da, bla. alarmen funker -nesten- som den skal igjen, bare noe trøbbel med sent.låser osv.. det blir vel fikset i morgen..heh..

Gått over litt små el. og slengt inn et anlegg, eller bassere og en forsterker da..

Tok litt bilder her jeg, bedre enn de jeg hadde av bilen, for de juger en del som dere sikkert ser.

Har nok å slipe på her ja..

Bulk i bakskjerm:

16.JPG

Fint eksempel på Pro. oppretting:

17.JPG

Skikkelig KOS!

Vurderer nesten bare å bytte ut skjermen, om jeg kommer over en flott og billig en..

18.JPG

En liten titt inni, ledningskaos osv..

19.JPG

Man ser skade på begge bakdørene samt skjermen og de flotte hjula mine da, kick æs..

21.JPG

Her har tidl. eier montert kon-filter, av ukjent type, felleskjøpet?

Legg merke til den herlige ledningen som er brukt til å holde filteret oppe med..

Noen som kanskje har en løsning her?

22.JPG

Her har vi da 2x10" og en liten Kicker forsterker..

Må bare få koblet til basserne, så blir det vel flott nok lyd her.. Og tro meg, blir dårlig med techno-trance-jalla-hei-hå her altså..

23.JPG

Og ikke minst en liten, ehm, ja det er vel mer som den største og styggeste skaden på bilen, og nok et proffesjonelt arbeid fra tidl. eier..

24.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. du nevnte at turtallet dropper seg i det du skal ruse den på tomgang, nesten så den kveles også kommer den. Vet ikke om jeg tar helt feil nå, men har vært borti 2 bmw'er med samme motor. (M20) en 2.0 og en 2.5 som du har, begge de har nesten kvelt seg i det dem ruses fra tomgang, så vet ikke om det er normalt jeg? Begge de motorene hadde åpent filter. har en 24v selv nå, den er det ikke sånn med...

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har kommet frem til i en annen tråd, så tipper jeg at det er LMM som mest sannsynlig har tatt kvelden, uheldigvis, dyre greier det der :/

om noen kanskje har en LMM liggende som funker i buskerudstraktene som jeg evt. kan låne og teste med og så evt. kjøpe om det er den som er feilen, så hadde det vært supert..

Mekonomen og huggern i Lier er vel uaktuelt, heh, dyrt for pokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åpna toppen igår på min ix (fordi jeg var tom for ideer om hvorfor den går som bæsj) jeg fant 3 knekte Løftere.. tro det eller ei

aiaia, nei, jeg satser på at det er LMM..heh.. heller det :P

Eller, jeg er veldig sikker nå på at det er den, for bilen oppfører seg som en annen bil jeg hadde med samme problemet, og det var LMM som hadde tatt kvelden der..

Så om noen har en LMM til overs, som funker og til en billig penge, så sier jeg jatakk :)

Og så var det noe annet jeg tenkte på å spørre om da jeg kjørte hjem fra jobb i stad, meeeen selvfølgelig har jeg glemt det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider