Gå til innhold

acoupe`s bilder - Honda foto-meet + Opel Astra

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

• Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for tilbakemelding kverna :)

I dag har jeg handlet litt til kameraet.

Fargekorreksjonsfilter (80B)

Grå-filter

Fisheye linse (dette er bestilt og kommer i jula håper jeg)

Regner med at de fleste her vet hva slags filtere det er, men kan forklare sånt kjapt for de som ikke vet det :)

Grå-filter: et filter som gjør at man kan øke lukkertiden i godt belyste steder. Som f.eks når du tar bilbilder i fart i dagslys, så kan du øke lukkertiden lenger enn vanlig slik at bakgrunnen blir mer blurra og bildet får mer fartsfølelse.

Fargekorreksjonsfilter: et filter som gjør fargene helt realistiske under opplyste plasser. Som f.eks når du tar bilder der det er mye vanlig innendørs lys og du må ha litt lang lukkertid, så til vanlig vil bildet få ett relativt gult preg over seg. Men med ett Fargekorreksjonsfilter så blir fargene helt slik du ser dem utenfor kameraet. Testet netopp dette hjemme nå, og det funka utrolig bra. Kan legge ut bilde senere.

Fisheye linse: De fleste vet vel hvordan en slik linse er, men for de som ikke vet så tror jeg dette illustrasjonsbildet sier sitt. Blir utrolige tøffe bilder av biler med slik linse :)

FischTelefonzelle.JPG

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tøft! Gratulerer med gromt utstyr! Har venta lenge på å se noen fisheye-bilder av bil nå! :) Er det lov å spørre om hvor mye du måtte gi for de forskjellige delene?

-

Devil

gleder meg kjempemasse :)

De filterne fikk jeg en sykt god pris på, begge ligger på 300 til 7-800,- forskjellige steder. Men så var jeg så heldig at han fyren som drev fotobutikken her i volda ville bare bli kvitt litt diverse han hadde liggenes, så fikk dem for 300,- til sammen :) DET er billig!

Linsa husker jeg ikke akkuratt mye ble på, men var ikke så ille, for bestilte fra ebay :D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink å ta bilder, men syns det blir mye av det samme..

Hva med å ta bilder av noen kameraters biler for litt forveksling?

Kjenner ikke så mange oppi her med noen spesielle biler, bortsett fra en med en rød s2 som jeg skal ta noen bilder av, men dette skjer ikke før etter nyttår.

Dessuten er det ikke så mange som er så keen på å få bilen fotografert med kjedelige vinterfelger heller ;)

Men er som jeg har poengtert flere ganger nå, drittlei av å ta bilder av min egen bil!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett bilde som viser to forskjellige bilder, ett uten og ett med fargekorreksjonsfilter. Stor forskjell på bildene som dere ser :)

Har ikke gjort noe som helst med bildene i photoshop, bortsett fra å justere bildestørrelsen.

Vet at man kan få vekk dette gulskjæret i ps, men er mye bedre å slippe å fikse så mye i ps også ;)

filtereffekt.jpg

Også ett bilbilde for å holde innlegget bil-relatert :)

pix0002.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarer samlet til alle jeg :)

Linsa er slik du skrur utpå det den orginale linsa, funker som gull!

Det er også forøvrig en makro linse ;)

Litt usikker på navnet på linsa, men jeg bestilte den fra ebay. Fikk tatt veldig få bilder i dag, for batteriet gikk ut :(

Men legger snart ut noen få jeg fikk tatt bare for å vise litt diverse.

Ang bakgrunnene jeg har så er jeg enig på noen av bildene, kanskje ikke de ultimate bakgrunnene, men da har jeg noe å bli bedre på :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarer samlet til alle jeg :)

Linsa er slik du skrur utpå det den orginale linsa, funker som gull!

Det er også forøvrig en makro linse ;)

Litt usikker på navnet på linsa, men jeg bestilte den fra ebay. Fikk tatt veldig få bilder i dag, for batteriet gikk ut :(

Men legger snart ut noen få jeg fikk tatt bare for å vise litt diverse.

Ang bakgrunnene jeg har så er jeg enig på noen av bildene, kanskje ikke de ultimate bakgrunnene, men da har jeg noe å bli bedre på :)

Lyst til å gi meg navnet og prisen på linsa på pm til meg iløpet av dagen ?

Hadde vært veldig fint :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kverna: sender deg pm senere i kveld ;)

Prøvde meg som sagt på litt bilder i går, men hadde knapt batteri igjen så fikk tatt veldig få, kan legge ut de jeg tok uten at jeg er spes fornøyd med dem, så dere ser litt hvordan bildene blir :)

Kommer tilbake med litt mere skikkelige bilder ;)

widees0008.jpg

widees0009.jpg

widees0032.jpg

widees0022.jpg

widees0028.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider