Gå til innhold

C20LET i omega B?

Ranger emnet


cosworth87

Anbefalte innlegg

hei har en 96 mod omega b 2 liter sedan.. med AC kjørekomputer å manuell kasse..

til våren har jeg veldig lyst på C20LET i den.. men veit ikke helt hvor mye styr det er.

 

hvordan er dette med motorfester? finnes det noe så den smetter rett nedi uten masse tull? går det å bruke originale girkassen og sån uten mye mikkel?

veit den ikke tåler mye men kjører man som folk holder det vel

 

en av tingene som bekymrer meg mest er motorstyring. finnes det noen lett måte å få til dette på? må vel ha calibrahjærnen.. å vil dette på noen måte påvirke de øvrige tingene i bilen. som elvinduer osv? bensinforbruket?

vil jeg fortsatt kunne bruke kjørecomputeren.. og AC en??

 

hva nøyaktig av deler trenger jeg. og hvor mye ca vil det koste..

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en av tingene som bekymrer meg mest er motorstyring. finnes det noen lett måte å få til dette på? må vel ha calibrahjærnen

 

 

DATASPRUT

 

 

ja den tanken jeg har tenkt.. men går kjørecomputeren på motorstyringa ell på en egen sak? vil ikke miste sånne ting vett. skal jo fortsatt vere en komfortabel bil. å AC må vel bruke pumpa fra calibra da?

 

LINK datasprutene de sleger på racefix.no kunne det funka bra?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hjelpe deg litt med motor spørsmålet dit ... går utifra at du har den 2,0 16v ... å da er d stortsett samme motoren som C20LET ... så da er d bare å bruke di motorfestene du har ... å du kan bruke det samme svinghjul, clutch og girkasse som står i bilen ... å får å får start på motoren må du jo ha hjærnen fra turbomotoren og motorledningsnettet også ... å vis jeg ikke tar så veldi feil så er d en egen hjærne som styrer det til motoren ... å dette vil da ikke ødelege for vindus heisene ... så blir det vel litt omkonstruering av grenrør og eksos ... men d er vel bare kosarbeid :D

 

rett meg vis jeg tar feil på noe av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... kan nokk skru en del selv.. er jo utdannet mekaniker. og kjenner flere som kan vere med... spørsmålene mine er først å fremst ang delebehovet og hva jeg trenger av deler for å gjennomføre det.. har ikke så god peil på opel..

 

men er selv fult kapabel til å røske ut gamle motoren min å hive i en ny en. spessielt med hjelp. problemet er at jeg viste ikke hva av deler som passer sammen ell ikke. og jeg har ingen plass å skru hvor bilen kan stå uten motor om noe ikke skulle passe...

 

så calibra turbo har helt egen hjerne til motoren? er denne noe pes å skjjøte inn på det originale omega ledningsnettet? og ingen som veit hvor kjølrecomnputeren får signalene sine ifra?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle deg den info'en jeg har fått, og hva jeg skal gjøre.

er utdannet mekaniker selv ;)

 

r25 kassa skal passe fint på c20let'en

orginaledriverket skal holde fint til ca. 300hk

Ledningsnettet har jeg fått beskjed at går og skjøte sammen fra den orginale fra omegan, så du har alt av el vinduer osv, (derimot utføre dette , kan jeg nok trenge hjelp til)

 

Det du trenger , c20let og hjerne.

 

Og jeg trenger hvertfall nye motor fester, jeg tror ikke du trenger det??

 

så er det vel bare plug and play?

 

Jeg er litt "redd" når jeg skal begynne skjøttingen, noen som gjør dette for en Penge? vil gjerne ha det RETT utført.

 

Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjøter ikke motornettet med det som sitter i omegan, motornett er motornett, har ingen betydning med el.vinduer å det inne i bilen.

Å LET har egnehjerne ja, den har både vacum og styrer turbotrykket.

Må også koble om en sensor til 1.giret. Ligger en føler som reduserer ladetrykk på 1.gir i F28 kassa, den må kobles om hvis ikke går motor i nødprogram. Er vell ett par som har Omega-B med LET på OMC forumet, MYE nyttig info inne der. Blir vell trangt til fordeleren også.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordeleren bygger man vel enkelt å greit om til DIS tenning?

 

tror den mekaniske biten vil gå greit... er all elektroniken jeg frykter. huff hatrer motorelektronik. tross at jeg fikk 5er på kjøretøyeksamen som gikk ut på motorstyring. hehe

 

finnes det noen ferdige grenrør å få kjøpt.. ossen turbo anbefaler folket da? sidend en originale er jo faststøpt i manifolden. hehe

 

Vil ikke bilen orgå bruke mindre bensin med mer fres? føler iblandt at 2 literen blir såpass slapp at man må gi på unødvendig mye for å følge med i trafikken.. er faen krevende å holde snittet under 0.9-1 liter med den...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. mener å ha hørt om ombyggingssett jeg..

finens vertfall det til cosworth.

 

ja får jo greit datasprut til 7-8000 da.. link sprut fra racefix.no

begrenset til 1.5 bar men får jo mye gøy med det å.. skal jo ikk vere noe banebil akkuratt...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kapre tråden din ellerno. Men sitter på samme tanken selv, men ikke i en Omega, her snakker jeg om Astra Stv ;) Av hva jeg har fått vite selv, motoren skal man få rett nedi uten problemer. Om dette var med ombyggingssett eller uten husker jeg ikke. Men blokka skulle ihvertfall være den samme som den jeg har fra før. Kan være jeg husker noe feil, men så er jeg heller ingen utdanna mekaniker :P Er dog kanskje en mulighet for at jeg hører det jeg vil høre først, og ikke hører alle "MEN" etterpå :P

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår