Gå til innhold

Tips ved kjøp av bil hos bruktbilforhandler

Ranger emnet

CoilOver

Anbefalte innlegg

En ting som generelt sett alltid hjelper mot noen med "autoritet" er å kle seg meget pent.

Kle seg meget pent, snakke meget pent, være moden, høflig, opptre hyggelig og vennelig innstilt, legge fra deg uvanene utenfor butikken (ikke spytte inne i butikken, ikke snuse mens du snakker med selger), ikke være vulgær, du skjønner. Bruk vanlig fornuftighet og mye blir mye enklere.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti mange bruktbilselgere (i bilbutikker) ... og bank i bordet: Ikke en av selgerjævlene har noensinne snakket sant! Forsåvidt gjelder det vel også de fleste privatpersoner...

De 2 gangene jeg har solgt en bil det har vært noe i veien med, har jeg skrevet ned absolutt ALT som var galt med bilen i salgsannonsen, pga. at jeg selv er drittlei juging/sminke på sannheten når man skal kjøpe seg bil. Ingenting er verre enn å kjøre 35 mil for å se på en "strøken" bil. Bedre at kjøper på forhånd vet hva han/hun kommer til. Begge bilene ble forresten solgt uten å bli prøvekjørt engang.. :)

Dette synes jeg er viktig ved kjøp av bil:

- EU-godkjent (selv om det ikke er noen som helst garanti for noe!!)

- NAF-test (greit fordi det er en uavhengig test)

- Fullt servicehefte (sjekk gjerne historikk hos forhandler hvis mulig)

- Kvitteringer (For eventuelle rep. utenom service)

Om det er eldre biler man kjøper, er det selvsagt ikke så nøye med servicehefte, NAF-test og kvitteringer for rep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider