AC^ Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Det er jeg ikke sikker på... Veit ihvertfall at den kassa ikke er lik 265'n jeg har liggende fra bmw ikke er lik en fra opel! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 utsendemessing er getrag 265 fra opel og bmw svært lik, bare ubetydlige forskjeller. Løst clutch hus på begge. spakstell fra opel passer rett inn i 240 uten modifisering, mens bmw må modifiseres. opel kassa har utgang for speedometer men stemmer ikke med volvos utveksling i speedometere. wire feste er bolt on med orginal volvo/GM. så er d forskjell på dim på ingående aksel, begge har 10 spline. men er ikke samme dimensjon på akslingen. bmw har 29mm aksling inn, husker ikke dim på opelkassa. men er samme som GM/ chevy osv. Utgående aksling på bmw har hardykobling som passer med volvo. mens opel har yoke i stål. detter er en bedre løsning synes jeg da den tåler mere. yoken må dreies og nytt boltmønster må borres for og passe med volvo mellomaksling + korting. jeg har hatt både bmw og opel getrag i div 240 og er fornøyd med begge. utvekslinger er vel så og si identiske på begge typer. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 yoken må dreies og nytt boltmønster må borres for og passe med volvo mellomaksling + korting. Hvorfor ikke fjerne den delte akslingen og støttelageret under? Mindre jobb/penger å få laga en ny mellom aksling enn det du nevner der... Stort Volvo-kryss = lite GM-kryss, og Opel = GM. I rest my case. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tc-racing Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 getrag e tingen, od-boksan sprenges bære du ser hardt på dem. har fra m3 æ funke som faen... må husk å finn me løst chørtshus da. ring km technics da får du adapterplata t ca 1000kr. dem har sykt peil:) verd å ta ein titt Siter no turbo no fun Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 getrag e tingen, od-boksan sprenges bære du ser hardt på dem. har fra m3 æ funke som faen...må husk å finn me løst chørtshus da. ring km technics da får du adapterplata t ca 1000kr. dem har sykt peil:) verd å ta ein titt adresse eller tlf dit er da? Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tc-racing Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 http://www.kmtechnics.no eller ring magnus på 95129470... Siter no turbo no fun Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 takker Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Et lite spørsmål så jeg slipper å lage ny tråd. Er en BMW ZF 5 trinns kasse som er omsveisa så den passer b21, b23 og b230 motorer noe å satse på? Hvor sterk er den i forhold til f.eks. Getrag 265? takker for svar :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Et lite spørsmål så jeg slipper å lage ny tråd. Er en BMW ZF 5 trinns kasse som er omsveisa så den passer b21, b23 og b230 motorer noe å satse på? Hvor sterk er den i forhold til f.eks. Getrag 265? takker for svar :) sterkere. Alle bmw-folk som seriøst trimmer bmw, bruker zf-kasser. Og bmw 2,5tdi-kassene er veldig bra saker, holder godt over 400nm. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 sterkere. Alle bmw-folk som seriøst trimmer bmw, bruker zf-kasser. Og bmw 2,5tdi-kassene er veldig bra saker, holder godt over 400nm. Såpass. Det er altså noe å gå for da? :) "Du måste ha en lamell som är bmw (getrag) 10 splints,(samt du kan åka med din befintliga lamell) sinterlammell är att föredra. Sen måste du givetvis ha samma diameter på lamellen som du har på din tryckplatta. 228mm är att rekomdera. Sen är det hydralisk koppling. Växel reglage följer inte med." sa svensken til meg(han som selger). "Reglage" = spakstell, eller? Uansett..er dette vanskelig å skaffe/montere?? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Kanskje denne er noe å ta en titt på Getrag howto Valutta kalkulator Her kan kassa og div skaffes GLB Edit: nettopp bestillt meg en :) Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Såpass. Det er altså noe å gå for da? :) "Du måste ha en lamell som är bmw (getrag) 10 splints,(samt du kan åka med din befintliga lamell) sinterlammell är att föredra. Sen måste du givetvis ha samma diameter på lamellen som du har på din tryckplatta. 228mm är att rekomdera. Sen är det hydralisk koppling. Växel reglage följer inte med." sa svensken til meg(han som selger). "Reglage" = spakstell, eller? Uansett..er dette vanskelig å skaffe/montere?? spakstellet aner jeg praktisk talt ikke hvordan ser ut. Få svensken til å sende deg noen bilder av kassa før du kjøper, spesielt av utgående aksel og området rundt, så ser du eventuelt hvilket spakstell du kan/må bruke. Selve lamellen trur jeg er ganske std og grei og få til... finn deg en std organisk bmw-lamell med 228mm tilkobling fra en så stor motor som mulig, så skal det duge. Det er dog mulig du må dreie litt på svinghjulet. Finner du ikke noe, så må du høre med pedersens, eventuelt Clutch og Brems på alnabru i oslo. De Veit jeg hvertfal at kan bytte lamellsentrum på std volvo 228mm lamell... men finnes sikkert noen andre og. At du "må" bruke zinther er tull.. kommer HELT ann på hvor mange nm du skal ha det, og som sagt funker oppsettet mitt med 228mm 850-lamell og std B230FT trykkplate med 387nm uten sluring over hodet på M90'n min, så er det er sagt... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 spakstellet aner jeg praktisk talt ikke hvordan ser ut. Få svensken til å sende deg noen bilder av kassa før du kjøper, spesielt av utgående aksel og området rundt, så ser du eventuelt hvilket spakstell du kan/må bruke. Selve lamellen trur jeg er ganske std og grei og få til... finn deg en std organisk bmw-lamell med 228mm tilkobling fra en så stor motor som mulig, så skal det duge. Det er dog mulig du må dreie litt på svinghjulet. Finner du ikke noe, så må du høre med pedersens, eventuelt Clutch og Brems på alnabru i oslo. De Veit jeg hvertfal at kan bytte lamellsentrum på std volvo 228mm lamell... men finnes sikkert noen andre og. At du "må" bruke zinther er tull.. kommer HELT ann på hvor mange nm du skal ha det, og som sagt funker oppsettet mitt med 228mm 850-lamell og std B230FT trykkplate med 387nm uten sluring over hodet på M90'n min, så er det er sagt... Ok! Har du evt mulighet til å hjelpe meg med å montere kassa, eller? (kan ta det på PM) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.