Gå til innhold

Motor bytte og registrering

Ranger emnet

zMartAzz

Anbefalte innlegg

Heisan,

Jeg har ett lite spørsmål, om jeg bytter en dau motor til en som går fremover, må jeg betale noe spesiellt for og registrere den? Jeg har en 1.6 og hadde tengt til å bytte den om til en 2.0-5 (spørst hva jeg får tak i). Det er en Mitsubishi Lancer btw.

Jeg vet ikke om jeg har misforstått eller hva jeg har, men om jeg bytter til en kraftigere motor, vil det da si at jeg må betale engangsavgifta? dvs. hk+vekt++++?

Hadde vært fint og vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvilken modell det er mener jeg huske.. Er vel gratis om bilen er førstegangsregistrert før 1.1.1996

Edit;

Etter 30 sekunder på toll.no fant jeg denne:

http://toll.no/templates_TAD/ChangeVehicleStatus.aspx?id=77&epslanguage=NO

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har misforstått eller hva jeg har, men om jeg bytter til en kraftigere motor, vil det da si at jeg må betale engangsavgifta? dvs. hk+vekt++++?

Det kommer an på hvor lenge bilen har gått på norske skilt. Har du hatt 10 år på norske skilt (dvs registrert før 20.nov 1996), så er det gratis. Er den registrert senere enn dette, så får du bruksfradrag i engangsavgiften, litt avhengig av hvor lenge du har hatt norske skilter.

Kommer vel an på hvilken modell det er mener jeg huske.. Er vel gratis om bilen er førstegangsregistrert før 1.1.1996

Det er gratis om bilen har rullet 10 år på norske skilter.

Datoen 1.1. 1996 har ingenting med bruksfradraget å gjøre, det er en flytende dato. Eneste er vel at reglene gjelder for biler registrert etter denne datoen.

Du må kødde med meg? 81 000,- for å registrere den igjen? Hmm.. 1991 modell, er jo ikke verdt det engang.. Norge er ett skittent land :P

Om den er registrert i Norge i 1991 har du trykt noe feil i kalkulatoren. Er den registrert i Norge i 1991 slipper du å tenke på tillegg i engangsavgift ved effektøkning.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider