Gå til innhold

Hvorfor sladde skiltene?

Ranger emnet

Sharp

Anbefalte innlegg

Så du mener at, istedenfor å ta en liten forhåndsregel, så vil du heller ØKE risikoen for at akkurat din bil blir stjålet? Jeg nekter å tro at du mener det, og at du hadde stått der og preika om hvor bra forsikringa di er den dagen bilen din var borte, noe som er SÆRDELES sannsynlig med akkurat din bil! :)

Tror ikke jeg hadde blitt fra meg om noen hadde publisert bilder av bilen min med skiltnr synlig, og mistenker at faren ved dette ikke er voldsomt stor. Anser også bilen min som forsåvidt sikker mot tyveri, og hvis man først er så uheldig så har man forsikring uten egenandel ved tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe her i verden som er "sikkert for tyveri" som du så pent sier det. Jeg kan love deg at, dersom man har bestemt seg og planlagt det, man kan stjele bilen din på under 3 minutter. Hjelpemidler og informasjon er de to viktigste tingene for en biltyv, du stiller med informasjon ved å annonsere hvor bilen står. jeg er enig, jeg er ikke manisk mot å vise skiltene på bilen min, men jeg skriver gjerne "mamma" på skiltplata mot at skiltet mitt vises, det er så ENKELT at det er unødvendig å IKKE gjøre det

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk du ingenting om du hadde forsikret den?

Jeg hadde IF forsikring. Vi hadde huset, hytta, alle bilene, mopeden og båten hos dem.

Men det som var, var at vi skulle avskilte en mercedes vi har stående så da vi fikk regningen ringte vi dem for å forandre policyen da vi ikke skulle ha mercedesen forsikret lengre. vi fikk etter noen uker ny regning, men da hadde dem rotet det til med at dem hadde satt alle våre forsikringer på felles regning. det ble feil da vi vil ha de forskjellige delene delt opp slik at hver av oss i huset kan betale det som tilhører oss selv. ringte å klagde og dem skulle ordne opp i dette. da ble mopeden stjelt og regningen kom dagen etter dette.

ble betalt, men da politisaken var satt opp og vi fyllte ut alle papirer hos IF for tyveri fikk vi etter litt tid telefon at regningen ikke var betalt i tide og forsikring ikke gjalt. Men det var da IF som hadde rotet og brukt lang tid, men det nyttet ikke å jatte med dem. Vi prøvde i lang tid og orket ikke å bruke mer energi på dette. Værre ting enn en moped kunne skjedd i dette tidsrommet. Huset kunne brent ned, bilen kunne kræsjet... Så vi risikerte ikke noe mer av et såpass useriøst firma. Vi byttet forsikringselskap. Alle våre forsikringer til Terra.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det farlige med forsikringsselskap. Forsikringsselskap er mafia, EOD!

Jeg kjenner faktisk til et tilfelle der vedkommende brukte 2 forsikringsselskaper. Et for å forsikre objektet og et annet for å forsikre seg mot konkurs hos det første forsikringsselskapet!! :P Husker det stod i VG bla.

Forsikringsselskap er sleipe, og det er vanvittig råttent å gjøre sånn mot en familie som f.eks har forsikret alt de eier der i mange år! VANVITTIG RÅTTENT.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi meg en god grunn til å sladde skiltet på bilen når du f.eks. skal selge den?

Hvis du skal selge bilen er det helt unødvendig å sladde skiltet da ev. tvilsom kjøper finner ut hvor bilen står utfra mob.nr, adresse eller bare ved prøvekjøring...

I andre sammenheng er det greit for å gjøre det vanskeligst mulig for kjeltringpakket.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen bil har jeg et relativt avslappet forhold til og regner med at det kommer til å være sånn i fremtiden. Derimot hvis jeg legger ut bilder av andres biler pleier jeg å sladde skiltene, av hensyn til dem. For eksempel fadern's helt originale Toyota, har vel lagt opp fire bilder av den på nettet og der har jeg alltid sladdet skiltene, av hensyn til han. Nå tror jeg Verso er en bil man heller går på gaten og stjeler enn å stjele via BilForumet. Men det er først og fremst for meg for å sikre privatlivets fred.

For å argumentere mot meg selv har jeg et eksempel fra en bil jeg tok en titt på, som sto til salgs på Finn.no. Bilen var grei nok, litt rust her og der og slikt, vanlig, gammel, sliten Charade. Derimot sjekket jeg annonsen fem dager etter jeg hadde vært og sett på den (så fem minutter og konstaterte fort at dette ikke var et pent syn), og tror dere ikke bilen var stjålet? Nå kan jo det ha vært en fylloman som ikke vet hva internett er, selvsagt, men det får en til å tenke.

Men som sagt, personlig har jeg ikke noe forhold til sladding av skilt så lenge det er min egen bil og jeg har ansvaret for den. Derimot et bilde av en annens bil blir alltid sladdet.

Nå skal det sies at mine fremskilter skal være _meget_ enkle å ta av i fremtiden og bakskiltene må også kunne gjøres en vri på slik at det går enkelt og greit, på bilder håper jeg nemlig til å dra på med utstillingsskilter.

Men det tar ti sekunder, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke bare kan gjøre det uansett.

For å oppsummere trådstarters spørsmål (og ikke mitt syn på sladding av skilt) er min grunn til å sladde et skilt for å "sikre privatlivet".

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskap har kun en ting i tankene, hvordan slippe unna,eller billigst mulig unna dette.

vraka bilen for et år eller to tilbake.En forsikringsgubbe ringte meg etter han hadde sett på bilen å sa eg kunne få 14.000,- for den.Null rust,lav km,noe styling.(hadde fått glatt 40.000,- før jeg vraka den om jeg hadde solgt den)

Siden den var taksert til vrak, ville han ikke fikse den opp.

Prata med han i nesten en time over tlf.Det ble verre å verre.han surfa rundt på finn å sa: her er en bil,samme som din, 25.000.Her er en 20.000 osv....osv... (hvordan kan han si at det er samma som min?ved å se på et bilde på finn.no?)

Etter lang tid på tlf var jeg drit lei av jævelen.Tror han til slutt gikk god for 17-18000,- Jeg sa at jeg ikke ville prate med han mer.-Ringer deg om et par dager sa han.

Etter to dager:

Ring,ring...

-Hei.har du tenkt noe mer på det?

-Ja,du kan pensjonere deg tidlig å nappe løk.

-Å...?Hva vil du gøre da?

-Vil ha omtakst av en annen en deg.

-Nei, men vi kan sikkert ordne noe,kan høre med biloppretteren nedi gata om han vil fikse den opp.

En liten måned senere var bilen på veien igjen.Du må faen ikke la disse folka herse med deg.De gjør nesten hva som helst for å unnslippe å betale.

VIS DEM HVOR LANDET LIGGER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringsselskap har kun en ting i tankene, hvordan slippe unna,eller billigst mulig unna dette.

vraka bilen for et år eller to tilbake.En forsikringsgubbe ringte meg etter han hadde sett på bilen å sa eg kunne få 14.000,- for den.Null rust,lav km,noe styling.(hadde fått glatt 40.000,- før jeg vraka den om jeg hadde solgt den)

Siden den var taksert til vrak, ville han ikke fikse den opp.

Prata med han i nesten en time over tlf.Det ble verre å verre.han surfa rundt på finn å sa: her er en bil,samme som din, 25.000.Her er en 20.000 osv....osv... (hvordan kan han si at det er samma som min?ved å se på et bilde på finn.no?)

Etter lang tid på tlf var jeg drit lei av jævelen.Tror han til slutt gikk god for 17-18000,- Jeg sa at jeg ikke ville prate med han mer.-Ringer deg om et par dager sa han.

Etter to dager:

Ring,ring...

-Hei.har du tenkt noe mer på det?

-Ja,du kan pensjonere deg tidlig å nappe løk.

-Å...?Hva vil du gøre da?

-Vil ha omtakst av en annen en deg.

-Nei, men vi kan sikkert ordne noe,kan høre med biloppretteren nedi gata om han vil fikse den opp.

En liten måned senere var bilen på veien igjen.Du må faen ikke la disse folka herse med deg.De gjør nesten hva som helst for å unnslippe å betale.

VIS DEM HVOR LANDET LIGGER!

saken startet i mai og vi gav ikke opp før i slutten av juli. 2mnd med intens arbeid. både med politi som ikke løfter en finger selv når vi satt med beviser o.l. på hvem soim hadde tatt mopeden. måtte omtrendt slepe dem med oss for å få dem til å kjøre opp til låven hvor mopeden lå i deler.

dem tok med seg 2-3 deler som bevis og overlot resten til rettsalen.

hva fikk jeg oppleve da? først ble selve klokkeslettet til rettsmøtet flyttet 4timer før avtalt tid. dette fikk ikke vi rede på så vi møtte opp klokken 13.00 slik som avtalt og fikk beskjed om at saken var ferdig. den begynte klokken 9.00. da hadde "gjerningsmennene" ordnet nytt klokkeslett uten samhold med oss. Det som skjedde i retten da var at kun gjerningsmennene hadde møte med dommeren og kunne da gjøre som dem ville omtrendt. feks gav nyprisen på en billig moped av samme merke. dette ble godkjent og de 2 skyldige måtte betale meg 8000kroner hver for en moped som var under 1 år gammel og som haddde kostet meg over 30000kroner.

Fryktelig system i norge. Både politi, rettsystem, mafiaforskringselskapene osv. Kan ikke ha godtro til noen her!

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at, istedenfor å ta en liten forhåndsregel, så vil du heller ØKE risikoen for at akkurat din bil blir stjålet? Jeg nekter å tro at du mener det, og at du hadde stått der og preika om hvor bra forsikringa di er den dagen bilen din var borte, noe som er SÆRDELES sannsynlig med akkurat din bil! :)

Skjønner jo poenget liksom, men bilen min er jo mye ute på veien på forskjellige steder i vårt flotte land og kan jo ikke sladde skiltene da:)

Som sagt, forsikring er tingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saken startet i mai og vi gav ikke opp før i slutten av juli. 2mnd med intens arbeid. både med politi som ikke løfter en finger selv når vi satt med beviser o.l. på hvem soim hadde tatt mopeden. måtte omtrendt slepe dem med oss for å få dem til å kjøre opp til låven hvor mopeden lå i deler.

hva fikk jeg oppleve da? først ble selve klokkeslettet til rettsmøtet flyttet 4timer før avtalt tid. dette fikk ikke vi rede på så vi møtte opp klokken 13.00 slik som avtalt og fikk beskjed om at saken var ferdig. den begynte klokken 9.00. da hadde "gjerningsmennene" ordnet nytt klokkeslett uten samhold med oss. Det som skjedde i retten da var at kun gjerningsmennene hadde møte med dommeren og kunne da gjøre som dem ville omtrendt. feks gav nyprisen på en billig moped av samme merke. dette ble godkjent og de 2 skyldige måtte betale meg 8000kroner hver for en moped som var under 1 år gammel og som haddde kostet meg over 30000kroner.

Fryktelig system i norge. Både politi, rettsystem, mafiaforskringselskapene osv. Kan ikke ha godtro til noen her!

Det der hørtes helt for jævlig ut.blir skremt av hvor vilt mye er her i "fornuftige",rike Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Vist man har lagt ned masssssssse arbeidstimer i en bil.... Får man det også igjen på forsikringen...?

Korrekt, et godt poeng. Og dersom du har diverse sjeldne deler som du har brukt tid på å finne, ikke nødvendigvis kroner, men satt i gang mye for å få delen til Norge, vil det ikke da være ganske så ergelig å få delen stjålet? Penger for delen er en ting, men det å sette i gang import av en ny kan ikke være mye gøy.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres jo helt sinnsvakt ut. Hva er det de ønsker at folk skal gjøre? Ta saken i egne hender? Hadde jeg blitt utsatt for det der, så hadde gjerningsmannen fått betale tilbake på annet vis.. det er jo f**n meg fritt frem for å gjøre hva man vil her i landet - uten konsekvenser.

Men å kjøre 20 km/t for fort, eller glemme å bruke blinklyset en gang må vi absolutt ikke finne på - da vil Staten helst at vi skal ha det vanskelig økonomisk et par måneder, gjerne i tillegg til at førerkortet blir borte for noen måneder sånn at vi skal lære oss å være snille, underdanige tullinger som gjør alt hva Staten sier vi skal gjøre..

Det er forresten opplest og vedtatt at forsikringsselskapene er de største svindlerne.

Lurer på hva jeg skal være i mitt neste liv.. forsikringsagent/innvandrer/drapsmann/kjeltring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider