Gå til innhold

Blått/blålig lys UTEN Xenon-lamper?

Ranger emnet

Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg det? Blir det like "bra" med sånne "Bluevision"-pærer?

Sånn Xenon-ombyggings-kit er jo relativt dyrt, og man får vel bare xenon på nærlys da?

Er først og fremst ute etter det blå "tøffe" lyset, ettersom det er godt nok lys ellers på volvo'n..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har CoolBlue, men det blir ikke blåskjær, men et mye penere og hvitere lys.

Skal du ha blåskjær så kjøper du billige blå pærer ala Biltema, men disse lyser til gjengjeld helt rævva pga det blå filteret stjeler lyset.

Du får xenon nærlys og fjernlys til bilen din (H4 BiXenon) hos Dybvik Trading (http://www.fremtidenslys.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste pærere som har Xenon Look er Philips Bluevision, dem har kommet på første plass i tester og lyser samtidig like bra som 30% mer lys pærer.

Har disse selv og dem ser akkurat ut som Xenon lys på 4000-5000 kelvin, men dette kommer ann på hvordan type lykter man har, jeg har slike projektor linser og dem gjør nok sitt også for at det ser ut som Xenon. Dem lyser også bedre en standard pærene og gir et mer behagelig lys.

Autoexpress skriver dette om philips Bluvision pærene:

The pack claims this bulb is even more blue than its predecessors, although that hasn't come at the expense of performance - as the BlueVision matches most +30 products. Philips gets our Best Buy award, yet isn't far ahead of its rivals.

Vet mange kjøper de pærene RaceSport Plasma, disse er veldig dårlige, biltema sine er fakktisk bedre en dem og da er det ille.

Står følgende om dem i testen:

Another disastrous result for RaceSport with its Plasma UltraWhite. Geometry was okay, but light output was woeful at only 575 lumen when the minimum allowed is 1,350. A thick coating was to blame, yet that's no excuse for it being on sale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tema har noen 100w pærer som er gode. Litt redd for reflektoren, så det blir nok ingen slike pærer på meg, men de lyser iallefall bra!

Vel....

Testa de blå 100w pærene til Biltema i den ene lykta, mot Osram CoolBlue i den andre lykta, og Osram`en lyste betydelig bedre, enda den kun var 55w! Likt resultat både i høyre og venstre lykt.

Men varmere, DET ble de! Så de produserer ihvertfall 100w varme :) Men lys derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnalf: Kjenner du noen som har de "H4 BiXenon"-lampene til Fremtidenslys.no ?

Kanskje litt dyrt, med tanke på at man får mer og bedre lys med fjernlys-bøtter.. Men klart, blir ikke like pent!

Fres: Snakker me deg en dag jeg. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H4 BiXenon-settet skal visst fungere veldig bra. Eneste som er skummelt med å ettermontere Xenon i nærlysene, er at hvis f.eks en kjører på deg, og han er litt våken og ser at du har ettermontert Xenonlys i kjørelysene ulovlig, så kan du få all straffeskyld uansett. I fjernlysene derimot er det ikke noe problem da det ikke kreves høyderegulering osv til Xenon-fjernlys.

Var forresten inne og hørte på hvor mye Hella Xenon-tusenmetere kostet på mekonomen for litt siden, og fikk en pris på Hella H100 Xenon (mellomstore/små "bøtter") til 3400,- for ett sett...ikke så værst egentlig :) Og fullt lovlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Xenon nærlys ettermontert på min opel vectra. Kjøpte Phillips sine Bluevision parklys for å matche litt bedre å de lyste ikke litt blått engang. Nå har jeg Xenon 8000 k så de er veldig blå også da.

Fikk bestilt LED-parklys fra dioder.no å da snakker vi. Samtidig bestilte jeg 5250kelvin langlys men disse lyste heller ikke særlig blått, ikke hvitt engang, og ikke bare det. De lyser utrolig dårlig!!

Må kanskje prøve Phillips sine Bluevision langlys også, men ble litt skeptisk når parklysene skuffet så...

Det er jo ikke akkurat snakk om noen stor investering så det er jo bare å prøve...

Kommer nåkk til å bestille Xenon langlys også etterhvert men vet ikke hvor jeg skal plassere omformerboksene. Ikke akkurat god plass til slik under et panser...mitt ihverfall...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Xenon nærlys ettermontert på min opel vectra. Kjøpte Phillips sine Bluevision parklys for å matche litt bedre å de lyste ikke litt blått engang. Nå har jeg Xenon 8000 k så de er veldig blå også da.

Fikk bestilt LED-parklys fra dioder.no å da snakker vi. Samtidig bestilte jeg 5250kelvin langlys men disse lyste heller ikke særlig blått, ikke hvitt engang, og ikke bare det. De lyser utrolig dårlig!!

Må kanskje prøve Phillips sine Bluevision langlys også, men ble litt skeptisk når parklysene skuffet så...

Det er jo ikke akkurat snakk om noen stor investering så det er jo bare å prøve...

Kommer nåkk til å bestille Xenon langlys også etterhvert men vet ikke hvor jeg skal plassere omformerboksene. Ikke akkurat god plass til slik under et panser...mitt ihverfall...

Jo blåere lys, jo dårligere lys desverre når det gjelder halogen. (Xenon òg selvfølgelig, men du skjønner sikkert hva jeg mener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider