Gå til innhold

Hjelp til annlegg! Er helt amatør :P

Ranger emnet

Aneurysm

Anbefalte innlegg

Hva er diskant og mellomtone?

Skal jeg ikke ha noe bake eller?

Og hvor skal jeg ha forsterkeren?

Jeg har aldri gjort eller drivet med sliketing før så.. hehe

Bilen er forresten en Mitshubitshi Galant Coupe

Diskanten er det elementet som gjengir lyder fra tja.. rundt 2000hz til godt over 20000hz

Mellomtonen er det elementet som gjengir lyder fra 50hz til 2000hz, dette er forskjelligt fra produkt til produkt, men det er noe i den duren værtfall.

Forsterkeren kan du ha i bagasjerommet, eller om du får plass til den kan du vel ha den under førersetet eller passasjersetet.

Les den linken jeg ga deg i andre posten så får du svar på hvorfor du ikke skal ha noe bak!

Stian

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les de linkene jeg la i mitt første innlegg.

Der står det sinnsykt mye innformasjon om bilstereo generellt sett, masse bilder av div instalasjoner og løsninger. KORT SAGT INFO DU MÅ FÅ MED DEG!

Les i en time så plukke du opp masse info som gjør att du til slutt velger den best mulige løsningen for at du skal få lyd i bilen din.

Trust me, er veldig lett "å lese seg opp på litt nivå " på dette feltet som kalles bilstereo.

Når du har gjort det så, kommer du til å stille litt andre spørsmål og du er ett skritt nærmere å kjøre nedover veien med nyinstallert anlegg i bilen på full guffe og ett stort glis rundt kjeften.

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les de linkene jeg la i mitt første innlegg.

Der står det sinnsykt mye innformasjon om bilstereo generellt sett, masse bilder av div instalasjoner og løsninger. KORT SAGT INFO DU MÅ FÅ MED DEG!

Les i en time så plukke du opp masse info som gjør att du til slutt velger den best mulige løsningen for at du skal få lyd i bilen din.

Trust me, er veldig lett "å lese seg opp på litt nivå " på dette feltet som kalles bilstereo.

Når du har gjort det så, kommer du til å stille litt andre spørsmål og du er ett skritt nærmere å kjøre nedover veien med nyinstallert anlegg i bilen på full guffe og ett stort glis rundt kjeften.

Hehe, oki! Skal gjør det

Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000

Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink gutt, tro meg det er hjelp i å bruke litt tid på selvstudium.

Mener ikke å "ikke svare på hva du spør etter" men bare gir deg ett tips om en "hjemmelekse" som er lett og interessant å gjøre..

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nå, men det blir jo litt feil hvis jeg ikke har noe bake også?

Jeg går nå vk1, og holder på med mitt 2. år med elektro, og det enese jeg jan er ohm`s lov, så dette med elektro strøm osv lærer jeg aldri uasnett :P

Men jeg har ikke plass til noen slike 6,5`` i dørene uasnett! så må ha dem bake likevel :/

Har heller ikke plass fremme, der kun til de 2 små :S

Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000

Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider