Gå til innhold

Fra B230FB til turbo-motor

Ranger emnet


Popp

Anbefalte innlegg

Har hørt at man ikke trenger gjøre så voldsomt mye for å gjøre om FB til turbo, han jeg snakka med snakka til at det var noe samma komp?

 

Det er mer arbeid. må vel bytte det meste av innmat. Hvis bilen er 95 er det vel fk i den? annen komp på fk. tror ikke det blir nå dyrere og bytte hele motoren, er noe enklere å.

 

Er en 95 modell ja, med FB ifølge den plata fremme i motor rommet..

 

Edit;

Hvis jeg får meg en billig FK motor så er det så og si bare å bytte motor og hjerne samt sluttstega til dysene?

For meg hørtes det utrolig mye greiere ut;) hehe

 

Men er det jo mulig så gjør jeg gjerne om min FB om det ikke blir allt for mye arbeid

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 940, 91 mod, TIC. I vognkortet står d B230fb..... Det går an. End of discusion.

 

 

Hjelper ikke hva det står i vognkortet... det er det som er under panser som gjelder.

 

Og om man skal bygge en suger til turbo så nytter ikke det og bruke en FB.

Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what get you, that's the killer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjoda. går an å tykke litt luft inn in en fb, har slev gjort d, kjørte bare 0,5 bar da, åver det ble d krøll med tenning og bensin pga at jeg kjørte k-jetronic :puke: .

 

men med lh 2,4 må d vel gå ann å få til noe mere... men jeg ville vel egetlig kjøpt meg en 230 fb/fk. da har du alt med en gang.,,

 

Vet ikke av noe motor til salgs da? ^^

Har fått fra bcb at de skal ha ca 15K for komplett turbo-motor, harikke svart dem, så er usikker å hvilken turbo-motor det er da..

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FK er veldig bolt on i bilen din.

 

Det eneste du trenger er noen mer "solide" gummiputer til motorfestene, som tåler momentet.

 

 

dette trenger du;

 

-Motorfestene fra FB-motoren. FK har nemlig hydrauliske puter, som er høyere enn gummi, og motoren blir derfor stående helt på skakke om du bruker FK-motorfestene.(Motoren butter nesten i høyre-rammevangen på bilen)

 

- Forkoblingsmotstand (Aka slutt-trinn som det står her oppe) til dysene må moddes inn i ledningsnettet.. veldig,VELDIG enkel kosejobb egentlig:)

 

Det er vel stort sett det du trenger... batteriet trenger du ikke flytte om du bruker åpent konfilter på LMM'en din.

 

En del ting som dog er kjekt å bytte er slitedeler...Rotor,fordelerlokk, samtlige følere, clutch og rens veivhus-ventilasjonen ;)

 

Anbefaler deg å kikke innom 200-forumet og se på Guide'n som ligger klistret der... står mye nyttig der, du må bare sile ut det du ikke trenger siden du har 940 MED LH 2.4..noe han som bygde om 240'n ikke hadde.

 

Gl!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1995 modell 940 med B230FB motor, hva skal til for å montere turbo på denne motoren?

 

Det er ikke noe problem å kjøre turbo på FB motoren.

Men det hadde vært fordel med datasprut for å ha full kontroll med tenningen.

Vi har kjørt motorer med 9.5 til 1 i komp uten problem med 1 bar ladetrykk

med T3 trim 60 ... og du får en steike fin motor å kjøre. På FB motoren så står der 531 topp med en VX kammaksel og dette fungerer kanon...

Men klart der er nokk ikke stort mere en 240-250hk, men sykt bra dreiemoment fra 2000rpm

 

 

mvh

 

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår