Gå til innhold

Herding og bruk av bilen etter helakkering?

Ranger emnet

Mds

Anbefalte innlegg

Hvor lenge skal bilen herde etter hellakkering?

Hvor lang tid skal det gå før jeg vasker den?

Stemmer det at lakken ikke er skikkelig gjennomherdet før etter 3 uker?

I morgen (tirsdag) blir bilen min hellakkert! Jeg skal hente den i overimorgen, altså onsdag ettermiddag. På lakk shappa så setter dem den i en boks hvor det er 60 til 70c i 40 min etter lakk, også står den inne i hallen dems i 1 døgn før jeg henter den onsdag.. går fint å bruke bilen da? Må jo kjøre den hjem i garasjen hvor den skal stå stille til lørdag..

kan jeg ta den ut på lørdag og kjøre uten noen bekymringer får at det skal ødlegge lakken?

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt noe problem med nylakkerte biler og høytrykksspylere her. :confused:

Riktignok så stapper jeg ikke dysen rett inntil lakken eller spyler like mye på nylakkerte flater som gamle, men spyler da over uten at det får følger. :)

Avfettingsmiddel derimot! Det bør man nok holde så langt unna nylakkerte flater som mulig! :D Har hatt skremmende opplevelser med sånt, heldigvis fikk vi polert det opp og alt ble greit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fikk nye nylakkerte dører forrige Onsdag.

Hvordan er det med lakken min - Saltet tærer ikke noe mer enn på herdet lakk?

Har merket at det er mye salt ute, og jeg ekke hypp på å ga i vaskehallen og spyle bilen i 20 minus, men må det gjøres får jeg bite tennene sammen og fryse meg ned...

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider