TurboKnut Skrevet November 6, 2003 Rapporter Share Skrevet November 6, 2003 Jeg tror ikke det er diff-brems på Laurel 3.0. Denne har heller ikke stiv aksling. KingCab eller KingVan har jo diffbrems, så deler fra denne er vel mulig å benytte på en annen aksling? Jeg vet at en Laurel C31 (82 mod) har blitt bygget om fra diesel til en råsterk 2.8 Turbo som i sine glansdager ble bremset til 451 hk på bakhjula (Norges raskeste Taxi er den også kjent som). Denne har nå uavhengig fjæring bak - men ingen diffbrems, og alt er godkjent. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Originally posted by TurboKnut Jeg tror ikke det er diff-brems på Laurel 3.0. Denne har heller ikke stiv aksling. KingCab eller KingVan har jo diffbrems, så deler fra denne er vel mulig å benytte på en annen aksling? Jeg vet at en Laurel C31 (82 mod) har blitt bygget om fra diesel til en råsterk 2.8 Turbo som i sine glansdager ble bremset til 451 hk på bakhjula (Norges raskeste Taxi er den også kjent som). Denne har nå uavhengig fjæring bak - men ingen diffbrems, og alt er godkjent. Er ikke tilfeldigvis en svart en som gikk i drangedal, 280zx motor, 421 gamp som ikke går nå pga. elektronikkfeil på innsprøytninga? For da er det bilen te Naboen te en klassekamerat a meg. Dette og er en 82 så. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Originally posted by TurboKnut Jeg tror det kom in flere enn 25, - nærmere 75 biler i 84 og 85. Dette var biler som kom fra Danmark og det kom også noen 1.8 Turbo med på lasset blant alle bilene (som for det meste var 2.0 DOHC biler). I dag er det vel ikke mange igjen som ruller og går, min gamle med FJ20 ET motor går fremdeles og jeg vil vel anta at 15 stykker rundt om fortsatt er i live. For ikke så lenge siden så jeg en hvit med minimale tyveriskader stå på Røsnæs Bilopphuggeri utenfor Halden. Denne var nesten strøken innvendig og utvendig, hadde de originale alufelgene, men HØY km - 380.000? Gi meg noen dager, så bringer vi klarhet i nøyaktig hvor mange som ble importert. Delebilen Hadde gått 320 000, har orginalfelger til goSilviaen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet November 22, 2003 Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Ganz richtig - går(står) nå i Drangedal. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2003 Originally posted by TurboKnut Ganz richtig - går(står) nå i Drangedal. Han har jo noen andre råe Nissaner og han; En Datsun 1600 med Patrol turbo-konvertert bensin(edit: trur jeg), ikke helt ferdig, samt en 300zx uten motor(prosjekt). Trur han har peil på litt av hvert jeg. Kjenner du han eller? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhla Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by erbe Finnes det diffbrems til s12 med stiv aksel? Har nissan noe slikt? king cab kanskje? Jeg trenger en til laurel'en, alternativet er å bygge om til volvo :/ Er det diffbrems på laurel 3.0? Jeg var å snoket på en 3,0 en gang og ifølge eieren var det computerstyrtrdiffbrems i den. Hvis du sto fast i en bakke ville diffbremsen sette i gang med forskjellige spinnemønster. Spinning ville bli vekslet mellom hjulene i forskjellige sykler og det var ganske effektivt for å komme seg løs. Har forøvrig ikke prøvd dette selv i praksis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Desember 11, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2003 Originally posted by Granada3.0GL Han har jo noen andre råe Nissaner og han; En Datsun 1600 med Patrol turbo-konvertert bensin(edit: trur jeg), ikke helt ferdig, samt en 300zx uten motor(prosjekt). Trur han har peil på litt av hvert jeg. Kjenner du han eller? Jada, jeg kjenner han. 1600'n hans har en 200 SX motor (1983?) på 2.2 liter -> Z22 og har vært prosjekt i så mange år som jeg kan telle. Er vel snart ferdig nå. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.