halsen89 Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Hei, Har kjøpt 2 pioneer ts-w3004SPL, og skal bygge kasse til disse, det følgte med papirer hvor stor den bør være : Anbefalt : 46,7L Maximum : 58L Minimum : 35,4L Men ikke noe mål på hvor bred, dyp eller høy den bør være. altså utformingen på kassa, har noen tips til hvordan jeg gjør det? Tenkte og bruke 19mm MDF plate, holder det? Skal det være noe dempermatter inne i kassa? isåfall hva? nødvendig? Også såklart bassrefleksrør kasse skal jeg bygge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 bygg kasse så den passer i bilen enkelt opg greit. men med riktige mål.. EDIT: det der var jevlig klønete forklart... det jeg mente var: bygg den med riktig volum, men så den passer i bilen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 bygg kasse så den passer i bilen enkelt opg greit. men med riktige mål.. EDIT: det der var jevlig klønete forklart... det jeg mente var: bygg den med riktig volum, men så den passer i bilen:) eh, ok.. så uansett utforming på kassa ( til en viss grad) har ikke noe å si så lenge volumet er som anbefalt? på 46,7l? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 helt riktig Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Omtrent ja.. vis du bygger den så den passer inn i bilen får du nesten garanter vinkel på bakveggen, noe som vistnok skal være positivt. Også bør du ha noe avstand fra bakveggen og bort til magneten på elementet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 okok! da tror jeg jeg har en viss plan om hvordan det skal gjøres, men hvordan feste kassa til bilen? denne kassa skal jeg kunne flytte til annen bil senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Forresten, tror jeg kjøper en slik kansje http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=377 Men hvordan feste den til bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Du kan gjøre det enkelt, vinkeljern fra f.eks. biltema, som du skrur inn i kassen, og som du igjen fester i bilen :) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Da må du nesten begynne å tenke litt teknisk her. Er ikke verre enn å skru inn en vinkel på kassen som igjen festes i bunn eller side osv osv osv osv. Her må du bare være kreativ, det er halve morroa. ;) Arne Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 du kan bygge et gulv i bagasjen som du skrur vinkler i eller skrur rett igjennom kassa :) dette har jeg gjort å dette stikker ikke av.. bruk eventuelt lastestroppfester hvis du har det :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carstereofreak Skrevet November 25, 2009 Rapporter Share Skrevet November 25, 2009 Prøv og lim sammen 3 19mm plater med en masse skrutvinger eller vekter, så får du 57mm til sammen. tro meg det funker. min 10" polk MOMO står i en kasse med 65mm tykke vegger, og det spiller helt rått. Mangen har blitt sjokkert over resultatet. Kassa blir jo litt tung, men det spiller sykt mye bedre enn du tror. Senking by stereo:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berniebp87 Skrevet November 27, 2009 Rapporter Share Skrevet November 27, 2009 Prøv og lim sammen 3 19mm plater med en masse skrutvinger eller vekter, så får du 57mm til sammen. tro meg det funker. min 10" polk MOMO står i en kasse med 65mm tykke vegger, og det spiller helt rått. Mangen har blitt sjokkert over resultatet.Kassa blir jo litt tung, men det spiller sykt mye bedre enn du tror. Senking by stereo:thumb Ehh.. tror 19mm holder til hans bruk. Det beste vil være å bygge kasse med anbefalt volum, men om du bommer med 5 liter +\- gjør ikke det noe. Og hvis du skal ha aero porter, finn ut hvilken tuning kassen trenger, for småe aeroporter fører til blåselyder. Dempemateriale er unødvendig så lenge du ikke spiller over 80-100hz, så det klarer du deg uten :) Siter ///Alpine FI Dynabel Soundstream Min prosjekt tråd: http://www.bilforumet.no/prosjekter/238298-opel-vectra-ground-pounder.html#post2618037 Takk til Elutstyr.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg