Gå til innhold

Skal bygge basskasse

Ranger emnet

halsen89

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt 2 pioneer ts-w3004SPL, og skal bygge kasse til disse, det følgte med papirer hvor stor den bør være :

Anbefalt : 46,7L

Maximum : 58L

Minimum : 35,4L

Men ikke noe mål på hvor bred, dyp eller høy den bør være. altså utformingen på kassa, har noen tips til hvordan jeg gjør det?

Tenkte og bruke 19mm MDF plate, holder det?

Skal det være noe dempermatter inne i kassa? isåfall hva? nødvendig?

Også såklart bassrefleksrør kasse skal jeg bygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygg kasse så den passer i bilen enkelt opg greit. men med riktige mål..

EDIT: det der var jevlig klønete forklart... det jeg mente var: bygg den med riktig volum, men så den passer i bilen:)

eh, ok.. så uansett utforming på kassa ( til en viss grad) har ikke noe å si så lenge volumet er som anbefalt? på 46,7l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 years later...

Prøv og lim sammen 3 19mm plater med en masse skrutvinger eller vekter, så får du 57mm til sammen. tro meg det funker. min 10" polk MOMO står i en kasse med 65mm tykke vegger, og det spiller helt rått. Mangen har blitt sjokkert over resultatet.

Kassa blir jo litt tung, men det spiller sykt mye bedre enn du tror. Senking by stereo:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og lim sammen 3 19mm plater med en masse skrutvinger eller vekter, så får du 57mm til sammen. tro meg det funker. min 10" polk MOMO står i en kasse med 65mm tykke vegger, og det spiller helt rått. Mangen har blitt sjokkert over resultatet.

Kassa blir jo litt tung, men det spiller sykt mye bedre enn du tror. Senking by stereo:thumb

Ehh.. tror 19mm holder til hans bruk. Det beste vil være å bygge kasse med anbefalt volum, men om du bommer med 5 liter +\- gjør ikke det noe. Og hvis du skal ha aero porter, finn ut hvilken tuning kassen trenger, for småe aeroporter fører til blåselyder. Dempemateriale er unødvendig så lenge du ikke spiller over 80-100hz, så det klarer du deg uten :)

///Alpine FI Dynabel Soundstream

Min prosjekt tråd: http://www.bilforumet.no/prosjekter/238298-opel-vectra-ground-pounder.html#post2618037

Takk til Elutstyr.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider