Gå til innhold

justering av ladetrykk FK motor

Ranger emnet

totte88

Anbefalte innlegg

hei, vet noen hvordan det vil være å putte turbo Xs justerbart turbotrykk før WG på en orginal FK å få justert turbtrykk med den.. vil den fungere bra eller? med tanke på jevnt trykk og slikt! hadde vært greiere det enn å skifte WG og det.. kunne hatt det inni bilen da:D

noen som vet!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sett den inni bilen, lange slanger kan laga trøbbel og ujavnt ladetrykk.. Funker finfint det, bare hvis du ikke kjøper no "jalla"-greier.. Jeg er skeptisk til sånne "vitale" deler, og billig produksjon og lite presisjon i no lugubert asia-land..

Men ja, funker finfint det..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at siden han ikke gidder/har råd/føler for å bytte WG, så blir det ikke store effektuttak. Og en orginal mitsu-snurre holder vel ikke lenge heller. :)

Du kan jo også skru endel på aktuator-staget da..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at siden han ikke gidder/har råd/føler for å bytte WG, så blir det ikke store effektuttak. Og en orginal mitsu-snurre holder vel ikke lenge heller. :)

Du kan jo også skru endel på aktuator-staget da..

Wastegate-aktuatoren til turboen til FK motoren, er ikke regulèrbar.

Mener på at det blir ustabilt trykk av en pysventil..

Hvorfor ikke bare skifte ut aktuatoren?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg ikke ville bytte er at det skal en større turbo på til sommeren..

turbo performance.. kanskje det er mulighet får at jeg kan kjøpe en oss deg? hvordan jør du det.. jeg sender til deg og du sender en ferdig ombygd tilbake?? kan jeg vente med å sende min til jeg har fått den fra deg f.eks?? regner med du egentlig har lite lyst til dette så klart, men lover da å sende dagen etter jeg får den omså.. blir 18 på onsdag å ska kjøre opp da.. så vil ha bilen på veien om du førstår:P

EDIT: så grunnen er at jeg ikke orker bruke for mye penger på org.turboen når jeg skal bytte uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er vel ikke det aller lureste :P

Er stor sjangs for at den roterer så fort at man knuser alt av lagre i den da.

Turboen blir også varm, noe som resulterer i at lufta den komprimerer, blir også veldig varm. Og blir dermed mindre effektiv.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider