Gå til innhold

2 x TS-W8102SPL i mr2

Ranger emnet

OrIoN89

Anbefalte innlegg

Ja som tittelen sier, skal jeg sette inn 2 TS-W8102SPL inn i en mr2. Jeg kommer nok til å gå for en bass refleks løsning, og har regnet en del på dette allerede. Jeg vil bare høre litt fra noen som har litt mer peiling enn meg, før jeg kjører igang prosjektet.

Grunnen til at jeg valgte Pioneer, er at jeg får disse elementene veldig rimelige, og jeg kommer til å kjøre ett komplett pioneer anlegg, om ikke jeg kjører noen hattehøytallere/ 8 " med diskant etc, som er mer høytspillende/ bedre enn pioneers sine.

Elementet ;

2x

http://www.pioneer.eu/eur/products/25/130/201/TS-W8102SPL/index.html

Forsterker ;

2x (men kommer til å utvide dette ennda, men har stramt budskjett ennda ;p )

http://www.pioneer.eu/eur/products/25/29/182/PRS-D5000SPL/index.html

Jeg skal bygge en kasse bak setene, der det orginalt sitter en oppbevaringsboks (som skal bort, fort som f***,) og det er litt plass der, da det er ment for oppbevaringsboks for targataket. Jeg kommer til å sette SPL fremst, men jeg vil ha en fet og dyp bass, som gir deg gåsehud bare ved tanken på det. SPL pga jeg elsker det, og vil prøve å dragge litt. Mr2 er en liten bil, og vil få noe helhvete gain tror jeg... ;D

Har satt opp noen forslag, og regnet med at jeg klarer kanskje å få opptil 100 liters kasse. Bass refleksporten tenker jeg å legge under setet ved beinene. Elementene blir plassert bak hvert av setene, da jeg orker ikke å få all bassen i bakhodet.

T/S parameterene på elementet.

Driver Properties

Name: TS-W8102SPL

Type: Standard one-way driver

Company: ESX, Inc.

No. of Drivers = 1

Fs = 23.2 Hz

Qms = 5.72

Vas = 70.14 liters

Cms = 0.06 mm/N

Mms = 800.1 g

Rms = 20.37 kg/s

Xmax = 15.4 mm

Xmech = 23.1 mm

P-Dia = 339.9 mm

Sd = 907.3 sq.cm

P-Vd = 1.413 liters

Qes = 0.33

Re = 3 ohms

Le = 5.56 mH

Z = 3.6 ohms

BL = 33.64 Tm

Pe = 3000 watts

Qts = 0.31

no = 0.256 %

1-W SPL = 91 dB

Vented100.jpg

Box Properties

Type: Vented Box

Shape: Prism, square

Vb = 55 liters (to elementer,.. 110 liter)

Fb = 26.55 Hz

QL = 6.848

F3 = 29.73 Hz

Fill = normal

No. of Vents = 2

Vent shape = round

Vent ends = no flush

Dv = 100 mm

Lv = 1120 mm

Burde egentlig fått responsen til bilen også. Noen som har utstyr, eller data på dette i en mr2 mk2? Kom også gjerne med egene utregninger, tips og hint. Jeg vil at bilen skal være mer enn kjørbar og lyden skal være god. Ikke kun SPL/dB ;D

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skal bygge kasse til taket og sette inn lexan rute tenker jeg ;) Så vet dere det.. Vil bygge den litt "innover i bilen", ha kassen litt mellom setene, om dere skjønner. Jeg vet de bygger noe jævelig,.. Og det skal være umulig å få dem inn i bilen... Det er derfor jeg skal gjøre det ;)

Vil bevise at det går ann å ha ordentlig annlegg i en 2 seter. =)

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bygge kasse til taket og sette inn lexan rute tenker jeg ;) Så vet dere det.. Vil bygge den litt "innover i bilen", ha kassen litt mellom setene, om dere skjønner. Jeg vet de bygger noe jævelig,.. Og det skal være umulig å få dem inn i bilen... Det er derfor jeg skal gjøre det ;)

Vil bevise at det går ann å ha ordentlig annlegg i en 2 seter. =)

Ørjan

hehe.. så vis jeg sier til deg at du ikke får en full size lastebil inn i bagasjerommet på mr2'n så skal du gjøre det?!? :)

jaja.. lykke til.. :)

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har lyst til det ;) Det er poenget. Men det er ikke noe stress om jeg får gjort det som jeg vil, men kan jeg bli tatt for for dårlig plass eller noe, om jeg bygger kasse til taket?

Vet det er lov til å helsote, så hvorfor ikke?

Jeg kan nok heller ikke ha elementene rett mot stolene, men kanskje jeg kan rette dem opp mot taket eller noe.. =) Vi får se, men noen som har forslag elller noe til kassen jeg har regnet ut?

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1191318-bilde4-picture001.jpg

1280610-bilde5-s4020579.jpg

her har vi noen bilder av mr2, og dere vil skjønne plass problemet. =) Det er ihvertfall ingen tvil at, om jeg får dette til, vil det bli noe lyd ;) Målet er å spille meg over 146 dB, men det vil jeg nok ikke klare om jeg bare har ett av disse elementene.

Dere vil se at jeg kan utnytte masse plass i vinduet også, og det vil jeg, og jeg vil bygge kassen langt utover taket.

Ørjan

PS: Dette er ikke min bil, men min har identisk form. Har en 10" i bilen nå, men det er tammt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme over 146 dB med Pioneer anlegg så... Tror jeg det kanskje ikke er så mange andre veier.. ^^

Ørjan

Jeg har som sagt 12" versjonen av den suben du tenker på, 2 amper, og spiller 146dB med den i en større bil, så det er langt fra umulig å gjøre det med en 8102 hvertfall

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt 12" versjonen av den suben du tenker på, 2 amper, og spiller 146dB med den i en større bil, så det er langt fra umulig å gjøre det med en 8102 hvertfall

Du har 2 amper på 1 element. Kompis her har 1 amp pr element. Mer "optimalt" vil jeg tro ett element med to amper i denne bilen. Siden han allerede mest sannsynelig ikke kommer til å nok liter på ett element alene.

Uansett om du bruker vindushøyde, bak seter,mellom seter, under seter, langs taket så TROR jeg ikk du kommer til å kunne få stor nok kasse uansett.

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider