Gå til innhold

2 x TS-W8102SPL i mr2

Ranger emnet

OrIoN89

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skal få inn en amp til, men lommeboken begrenser litt. Det er fint mulig å få 50-60 liter bak setene, og ville tro at jeg burde klare å utnytte dette om jeg tar med vinduet.

Noen som vet hvor stor den brannveggen(mellom cupeen og motorrom) er?

Ørjan

50-60 liter bak setene ja, men noe særlig optimalt er det i allefall ikke. De bør ha dobbelt så mye.

Men skal jo bli moro å se åssen detta går :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Box Properties

Type: Vented Box

Shape: Prism, square

Vb = 55 liters (to elementer,.. 110 liter)

Fb = 26.55 Hz

QL = 6.848

F3 = 29.73 Hz

Fill = normal

No. of Vents = 2

Vent shape = round

Vent ends = no flush

Dv = 100 mm

Lv = 1120 mm

Burde egentlig fått responsen til bilen også. Noen som har utstyr, eller data på dette i en mr2 mk2? Kom også gjerne med egene utregninger, tips og hint. Jeg vil at bilen skal være mer enn kjørbar og lyden skal være god. Ikke kun SPL/dB ;D

Ørjan

Jeg vil ikke være negativ, men dette er et prosjekt jeg har liten tro på.

For det første; 100mm eller 4" port er alt for smått til det elementet.

Som du sikkert skjønner blir det et problem å få pakket inn 112cm port og den blir jo bare lengre om du øker tversnittet.

Nå har du jo tunet den unødvendig lavt om det er spl du er ute etter.

Resultatet blir at du ikke får særlig god lyd ut av dette og antageligvis kommer det ikke til å spille spess høyt heller. (sett i forhold til hva dette KAN klare med optimale betingelser)

Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på 4stk 10 tommere som spiller bra i lukket kasse.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe må bare først si at jeg liker ikke at du ødelegger bil sånn!

men du kan jo alltis ta ut ene setet! er jo mange som har 2x12 i mr2 og har du setene helt fram og sager vekk orginalsubben så får du inn ganske stor 12" som stikker dypt inn i kassen...

men lykke til...

2005 Mercedes c180K sport

1992 BMW 325 coupe

1990 Toyota mr2 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bare ett element da =/ Og to forsterkere, så får jeg finne ut om jeg vil gjøre noe mer siden. Men da plasserer jeg den i hode høyde mellom setene. Noen som har tips på tuningen av kassen da eller? Jeg vil nok lage en kasse på kanskje 70liter. Dette burde holde fint om jeg bygger den riktig.

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ingen port?

Ørjan

Har du lest noe på spesifikasjonene til denne subben i det hele tatt? jeg bare spør altså..

Lukket kasse, 71 liter

Portet kasse 92 liter (noe som etter min mening er for lite)

Bandpasskasse ca 120 liter.

å ha en så liten kasse som du beskriver her, med port vil etter min mening være en dårlig løsning, pga du vil nok få en høy peak, samt problemer med å få plass til porten i kassen pga elementet.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ha en så liten kasse som du beskriver her, med port vil etter min mening være en dårlig løsning, pga du vil nok få en høy peak, samt problemer med å få plass til porten i kassen pga elementet.

Skal ikke ha port i kasse ;) Den skal ikke være inni kassa, men skal peke utover.. Om du skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en 15" i Del Sol'en min, og det var faen så trangt med ca. 35 liter lukket kasse mellom setene. Det er også en toseter, om du ikke er klar over det, men den har vel faktisk MER plass bak setene enn MR2 MK2. :)

Spilte dritt gjorde det også, men nå tror jeg ikke det er faseproblemer i MR2'en (det er tett bakover mot motoren, går jeg ut ifra...). Jeg liker å skylde på faseproblemer når det gjelder den fadesen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider