OrIoN89 Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Jeg skal få inn en amp til, men lommeboken begrenser litt. Det er fint mulig å få 50-60 liter bak setene, og ville tro at jeg burde klare å utnytte dette om jeg tar med vinduet. Noen som vet hvor stor den brannveggen(mellom cupeen og motorrom) er? Ørjan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Jeg skal få inn en amp til, men lommeboken begrenser litt. Det er fint mulig å få 50-60 liter bak setene, og ville tro at jeg burde klare å utnytte dette om jeg tar med vinduet. Noen som vet hvor stor den brannveggen(mellom cupeen og motorrom) er? Ørjan 50-60 liter bak setene ja, men noe særlig optimalt er det i allefall ikke. De bør ha dobbelt så mye. Men skal jo bli moro å se åssen detta går :D Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Box Properties Type: Vented Box Shape: Prism, square Vb = 55 liters (to elementer,.. 110 liter) Fb = 26.55 Hz QL = 6.848 F3 = 29.73 Hz Fill = normal No. of Vents = 2 Vent shape = round Vent ends = no flush Dv = 100 mm Lv = 1120 mm Burde egentlig fått responsen til bilen også. Noen som har utstyr, eller data på dette i en mr2 mk2? Kom også gjerne med egene utregninger, tips og hint. Jeg vil at bilen skal være mer enn kjørbar og lyden skal være god. Ikke kun SPL/dB ;D Ørjan Jeg vil ikke være negativ, men dette er et prosjekt jeg har liten tro på. For det første; 100mm eller 4" port er alt for smått til det elementet. Som du sikkert skjønner blir det et problem å få pakket inn 112cm port og den blir jo bare lengre om du øker tversnittet. Nå har du jo tunet den unødvendig lavt om det er spl du er ute etter. Resultatet blir at du ikke får særlig god lyd ut av dette og antageligvis kommer det ikke til å spille spess høyt heller. (sett i forhold til hva dette KAN klare med optimale betingelser) Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på 4stk 10 tommere som spiller bra i lukket kasse. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitchyou Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 hehe må bare først si at jeg liker ikke at du ødelegger bil sånn! men du kan jo alltis ta ut ene setet! er jo mange som har 2x12 i mr2 og har du setene helt fram og sager vekk orginalsubben så får du inn ganske stor 12" som stikker dypt inn i kassen... men lykke til... Siter 2005 Mercedes c180K sport 1992 BMW 325 coupe 1990 Toyota mr2 gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Jeg hadde 65 liter og en 4" port på min 12", dette sugde i forhold til kassen jeg har nå på 107 liter og 6" port. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrIoN89 Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Kanskje bare ett element da =/ Og to forsterkere, så får jeg finne ut om jeg vil gjøre noe mer siden. Men da plasserer jeg den i hode høyde mellom setene. Noen som har tips på tuningen av kassen da eller? Jeg vil nok lage en kasse på kanskje 70liter. Dette burde holde fint om jeg bygger den riktig. Ørjan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 må bli en lukket kasse i såfall, og ikke noen port. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrIoN89 Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Hvorfor ingen port? Ørjan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Hvorfor ingen port? Ørjan Har du lest noe på spesifikasjonene til denne subben i det hele tatt? jeg bare spør altså.. Lukket kasse, 71 liter Portet kasse 92 liter (noe som etter min mening er for lite) Bandpasskasse ca 120 liter. å ha en så liten kasse som du beskriver her, med port vil etter min mening være en dårlig løsning, pga du vil nok få en høy peak, samt problemer med å få plass til porten i kassen pga elementet. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Mitt tips til deg er å droppe 8102'en og heller kjøpe ts-w3004spl'en tror du kan få litt problemer selv med disse småtassene, men der er sjansen større for å få trøkk i kjerra di :) Og bruke samme ampene selvfølgelig. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrIoN89 Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Anlegg blir det uansett ;) Kanskje jeg skal starte i andre enden... Bygge så stort anlegg som mulig, så får jeg se hvor stor kasse, og så tune og finne element etterpå... Ørjan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrIoN89 Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 å ha en så liten kasse som du beskriver her, med port vil etter min mening være en dårlig løsning, pga du vil nok få en høy peak, samt problemer med å få plass til porten i kassen pga elementet. Skal ikke ha port i kasse ;) Den skal ikke være inni kassa, men skal peke utover.. Om du skjønner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Dag Johansen har ett Sws 12 element til salgs tror jeg. Ville vært passende for bilen din Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Anlegg blir det uansett ;) Kanskje jeg skal starte i andre enden... Bygge så stort anlegg som mulig, så får jeg se hvor stor kasse, og så tune og finne element etterpå... Ørjan Dette høres litt smartere ut ;) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Jeg har hatt en 15" i Del Sol'en min, og det var faen så trangt med ca. 35 liter lukket kasse mellom setene. Det er også en toseter, om du ikke er klar over det, men den har vel faktisk MER plass bak setene enn MR2 MK2. :) Spilte dritt gjorde det også, men nå tror jeg ikke det er faseproblemer i MR2'en (det er tett bakover mot motoren, går jeg ut ifra...). Jeg liker å skylde på faseproblemer når det gjelder den fadesen. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg