Gå til innhold

trenger noen tips! får ikkje gnist på pluggene

Ranger emnet

aremme

Anbefalte innlegg

Altså... Som sagt, coilen får jordingsignal når den skal tenne på kontakt 1. Signalet kommer jo fra svinghjulsgiveren som forteller når den skal tenne (gi jordsignal). Men går først innom sluttsteget, også kalt hønsehjernen. Vil tippe det eg svinghjulsgiver eller sluttsteget som kødder.

Blir pluggene våte? Får den bensin liksom/åpner dysene? Hvis de ikke blir det, så mangler jo bensinsystemet "info" om når dysene skal åpne. (svinghjulsgiver)

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å sjekk coil, rotor, fordelerlokk, pluggledninger, plugger, coilledning..

jeg fikk heller ikke gnist til å begynne med! da var det pluggene, deretter viste det seg at 2 pluggledninger var gåen samt at coilledningen var overslag på.. merket det da da jeg tok i den!!!

såe skal kjøpe nye pluggledninger, rotor, fordelerlokk, coil, coilledning og plugger så skal vi se om det blir noe forskjell!! *må bare få lønninga først*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kor går det her? sveiser fast vektene..trudde du hadde fått taki F-fordeler eg??

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja prøver alle muligheter no....

er drit leid av at det ikkje kommer gnist til pluggene,

har fått meg tak i en coil fra 940 om eg skal prøve med først!

har du noen tips om ka det kan vere??

nja..ekje so lett å sei uten å ha sett på det..vist du vil? så kan nå eg ta meg en tur å sjå på det å feil søke litt..når eg kommer utigjen til måløy over helga..er det berre gnist som står igjen før oppstart?(hekje studert prosjekt tråden din i det siste.)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja..ekje so lett å sei uten å ha sett på det..vist du vil? så kan nå eg ta meg en tur å sjå på det å feil søke litt..når eg kommer utigjen til måløy over helga..er det berre gnist som står igjen før oppstart?(hekje studert prosjekt tråden din i det siste.)

skal vere kun gnisten igjen ja....

om det ikkje er noe eg har oversett da...

kan ringe deg på mandagen eg....

eller kommer du utigjen i morgen eller?

har bilen ståendes på stårheim eg....

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider