Gå til innhold

Møkka bremser på sierra

XnuKe84

Anbefalte innlegg

Har en sierra is 87mod, skiver bak å forran og abs bremser..

har hatt bilen i noen mnd å nå har jeg ødelagt 3 paret med skiver forran, hva i helvete er galt ?

Calipere henger ikke, styrekuler er byttet, stab foringer er byttet, bærekuler er taite å fine, dempere er fine og fjærer er nye så skal jo ikke være noe galit i forstilling som gjør det.

Har fått høre at biltema sine skiver skal være gode til sierra, men de har jo ikke skiver til sierra med abs selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd å kjørt de inn med litt forsiktig bremsing en stund?

biltema skivene blir det fort kast i akkurat som alle andre pirat deler...

jeg har hatt flere sierra og aldri hatt problem med skivene.. men har vært litt nøye med å være forsiktig med å få de varme med en gang..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kast i skivene jeg får, har kjørt rolig de første dagene etter de er blitt montert så har det gått hardere.

Dette skal vel skivene tåle ?

Husker ikke merket på de, men betalte 1500 for skiver å klosser å da går iallefall jeg utifra at de skal holde mer enn max en uke før det er blitt kast i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i99% av tilfellene så er det stabstag foringer som er årsaken.. Tok en stund før ford sjøl forsto hva som var årsaken. De orginale var rett og slett for dårlige, de som er i bærearmen..(ikke kjøp biltema sitt, ikke forsterket i det hele tatt. dårlig holdbarhet)

om skivene er fra biltema så er de hvertfall ikke bedre enn de fra ford.. Ford skivene er meget bra..

men i dette tilfellet så skjønner jeg ikke annet enn at skivene som er kjøpt pirat er av for dårlig kvalitet..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De foringene til stab staget ble byttet nå før skivene ble byttet siste gangen.

Nå skal jeg bytte foringen på rattakselen, dette er vel det siste som har antydning til slakk.

Pratet med en eldre fordmekanikker i dag, han sa jeg måtte gå å få dreid skivene som var blitt skake. Hadde de slått seg en gang var det veldig lite sansynlig at de slo seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford har vært dårlige til å balansere skiver, men ingen av de uorginale er bedre heller, og casterstagsforingene på biltema er akkurat samme som på f. eks romnes og blir en annen bil å kjøre, kjøp heller de enn de orginale foringene, og husk at dette er merkelig nok en slitedel som må skiftes ofte(bør).

Da forsvinner mye av ristinga, og bilen blir bedre å kjøre.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå har jeg prøvd å få dreid skivene også da jeg ble fortalt at skiver det var blitt kast i ble det mest sansynlig ikke kast i igjen vis de ble dreid.

Dette holdt ca like lenge som å sette på nye skiver.

Holder fra 3-7 dager før ristinga begynner.

Kan man få tak i skiver som holder til en normal pris ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typisk fordproblem.. har kjørt endel seirra men kun en av disse har hatt bremser uten kast i skiva, dette var en sierra til en kompis av meg som hadde montert nye bremboskiver noen dagen før jeg kjørte den.. vet ikke om de enda holder mål, begynner å bli noen uker siden han monterte dem, skal ta å spørre når jeg treffer han.. ;) orginalskivene til ford er ivertfall bare søppel..

- 91 Mazda Mx5

- 97 Honda Civic Vti Rallye

Lenke til kommentar
Del på andre sider